En ymmärrä miten naiset voivat syrjäytyä
Heille kuitenkin on niin mies- kuin naisseuraakin helpommin tarjolla. Yksinäistä miestä pidetään lähinnä pelottavana ja uhkaavana, joten tutustuminen uusiin ihmisiin on vaikeampaa.
Kommentit (34)
Naisilla on helpompaa, koska naisilla on vaihtoehtoisia rooleja, mihin vedota.
Miehellä on vain yksi rooli; tee sielua syövää työtä tai ole luuseri.
Nainen taas voi vedota siihen, että hyvä mies ei ole vain löytänyt häntä vielä ja tehnyt hänestä äitiä ja/tai rouvaa.
Naisen ajatellaan tuovan lisäarvoa ihan vain olemalla olemassa. Aivan kuten esim.koirat tuovat länsimaissa lisäarvoa vain olemalla olemassa, koska ihmiset pitävät koiria hellyyttävinä ja mukavina, mutta esim.rotista ei pidetä tai muista rumista eläimistä. Ihmisiä miellyttävä ulkonäkö on ikään kuin suojaväri toisille eläimille ja naisen pehmeä ulkonäkö suojaa naista kritiikiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset menestyvät pelkästään omien ansioidensa takia. Naiset syrjäytyvät pelkästään miesten takia ja sitten saa ihanasti uhriutua. Win-win.
Hanki apua, niin uliulisi mahdollisesti helpottaa.
Sinä olet selvästi niitä syrjäytyneitä uhriutujia.
Uliuliuli-uu, uliuliuli-uu. :D
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Naisilla on helpompaa, koska naisilla on vaihtoehtoisia rooleja, mihin vedota.
Miehellä on vain yksi rooli; tee sielua syövää työtä tai ole luuseri.
Nainen taas voi vedota siihen, että hyvä mies ei ole vain löytänyt häntä vielä ja tehnyt hänestä äitiä ja/tai rouvaa.
Naisen ajatellaan tuovan lisäarvoa ihan vain olemalla olemassa. Aivan kuten esim.koirat tuovat länsimaissa lisäarvoa vain olemalla olemassa, koska ihmiset pitävät koiria hellyyttävinä ja mukavina, mutta esim.rotista ei pidetä tai muista rumista eläimistä. Ihmisiä miellyttävä ulkonäkö on ikään kuin suojaväri toisille eläimille ja naisen pehmeä ulkonäkö suojaa naista kritiikiltä.
Hanki itsellesi apua.
Laita nimimerkkisi kuntoon. Oletan, että olet jo 40+.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku aika sitten oli telkkarissa joku tällainen "syrjäytynyt" nainen mutta silläkin oli poikaystävä. Naisten syrjäytyminen on tällaista syrjäytymisen kevytversiota.
Ei pidä paikkaansa. Olen itse mielestäni oikeasti syrjäytynyt, mulla ei ole miestä, ystäviä, koulutusta tai töitä. Ainut mitä mulla on, on lapsuuden perhe ja kuntoutuskoti missä asun.
Kuinka ylipainoinen olet?
Psyykenlääkkeet lihottaa. Ja ennen kuin joku asiasta tietämätön, ei itse lääkkeitä syönyt tulee inisemään niin eihän ne tabletit itsessään lihota mutta kun ne lisää ruokahalua ja vaikuttaa aineenvaihduntaan.
Ahaa.
Syrjäytynyt = lihava.Ok. Minulla ei ole ammattia, ei työtä eikä omaisuutta, mutta olen hoikka nainen.
Olen siis piireissä?
Hienoa. Mistä voin noutaa palkintoni?Psykiatrian polilla ei ollut kuin ylipainoisia naisia ja spurgun näköisiä miehiä. Olin yksi spurgun näköisistä.
Mä taidan olla syrjäytynyt. Ainoat kontaktit perheeseen joskus harvoin. Kavereita ei ole löytynyt. N20
Psyykenlääkkeet lihottaa. Ja ennen kuin joku asiasta tietämätön, ei itse lääkkeitä syönyt tulee inisemään niin eihän ne tabletit itsessään lihota mutta kun ne lisää ruokahalua ja vaikuttaa aineenvaihduntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset menestyvät pelkästään omien ansioidensa takia. Naiset syrjäytyvät pelkästään miesten takia ja sitten saa ihanasti uhriutua. Win-win.
Hanki apua, niin uliulisi mahdollisesti helpottaa.
Sinä olet selvästi niitä syrjäytyneitä uhriutujia.
Uliuliuli-uu, uliuliuli-uu. :D
Oletko miettinyt koskaan, miksi oikeasti olet häviäjä?
Samoista syistä kuin mieskin voi syrjäytyä: huomattava lihavuus, mt-ongelmat, alko-ongelma, oudot neuroosit, olematon itsetunto, huono luottamus ihmisiin
Haha, just just. Onhan se niin vaikea tajuta, uliuli. Minäpä syrjäydyin yksinkertaisesti siksi, että olin ruma ja läski "kävelevä tietosanakirja", jonka älykkyysosamäärä oli huomattavasti muita korkeampi. En ymmärtänyt tyttöjen ihmissuhdepelejä tai mielenkiinnonkohteita ollenkaan enkä osannut hakeutua ikäisteni seuraan. Minua pidettiin kummallisena ja ärsyttävänä. Pojista, paskoista bändeistä, tunneasioista ja kaikenlaisista ihme ihmissuhdekiermuroista läpättäminen ei kiinnostanut tippaakaan. Ei löytynyt sellaista yhteistä aaltopituutta. Kiusaaminen alkoi välittömästi ja kesti koko peruskoulun. Lopulta masennuin, tulin itsetuhoiseksi ja sairastuin syömishäiriöön. :) Siinä meni sitten lukiokin pilalle. Lopulta sairastuin kaikesta stressistä, ja nyt olen fyysisestikin rampa lopun elämäni. Olen edelleen neitsyt enkä ole tehnyt lukion jälkeen yhtään mitään muuta kuin ravannut lääkärissä ja maannut kotona. Että näin meni täällä. Ei naiset syrjäydy hohoho lol äksdee! N29
Minä olen syrjäytynyt nainen.
Olen tällä hetkellä ilman työ- tai opiskelupaikkaa tai (paikallisia) ystäviä, ihmisiä näen lähinnä kaupassa. Minulle soittaa vain äiti.
Taustalla on hoitamattomia mielenterveysongelmia (ja trauma). Olen mm. jättänyt useamman yliopistotutkinnon kesken ongelmieni vuoksi.
En todellakaan kuvittele olevani ainoa syrjäytynyt nainen tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Haha, just just. Onhan se niin vaikea tajuta, uliuli. Minäpä syrjäydyin yksinkertaisesti siksi, että olin ruma ja läski "kävelevä tietosanakirja", jonka älykkyysosamäärä oli huomattavasti muita korkeampi. En ymmärtänyt tyttöjen ihmissuhdepelejä tai mielenkiinnonkohteita ollenkaan enkä osannut hakeutua ikäisteni seuraan. Minua pidettiin kummallisena ja ärsyttävänä. Pojista, paskoista bändeistä, tunneasioista ja kaikenlaisista ihme ihmissuhdekiermuroista läpättäminen ei kiinnostanut tippaakaan. Ei löytynyt sellaista yhteistä aaltopituutta. Kiusaaminen alkoi välittömästi ja kesti koko peruskoulun. Lopulta masennuin, tulin itsetuhoiseksi ja sairastuin syömishäiriöön. :) Siinä meni sitten lukiokin pilalle. Lopulta sairastuin kaikesta stressistä, ja nyt olen fyysisestikin rampa lopun elämäni. Olen edelleen neitsyt enkä ole tehnyt lukion jälkeen yhtään mitään muuta kuin ravannut lääkärissä ja maannut kotona. Että näin meni täällä. Ei naiset syrjäydy hohoho lol äksdee! N29
Haluaisin tutustua sinuun. Autisteillaan yhdessä.
Itsekurin puute? En yleistä, mutta sopis muhun jos vajoan alas. Työ pitää jokseenkin järjissään, vaikka työ itse on järjetöntä (raskasta). Ilman työtä varmaan ainakin treenaisin, koska lenkkeily auttaa tasaamaan epävakaita mielialoja.
Lisäksi en halua syödä enempää psyykenlääkkeitä pinnallisista syistä. Olen hoikka ja kaunis ja haluan pysyä sellaisena. Naiselle kun ulkonäkö on valuuttaa, karua mutta totta. Se vastaa miehen statusta ja rahaa.
En kyllä usko, että kaikki ajattelevat näin, mutta olen aika laskelmoiva tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Itsekurin puute? En yleistä, mutta sopis muhun jos vajoan alas. Työ pitää jokseenkin järjissään, vaikka työ itse on järjetöntä (raskasta). Ilman työtä varmaan ainakin treenaisin, koska lenkkeily auttaa tasaamaan epävakaita mielialoja.
Lisäksi en halua syödä enempää psyykenlääkkeitä pinnallisista syistä. Olen hoikka ja kaunis ja haluan pysyä sellaisena. Naiselle kun ulkonäkö on valuuttaa, karua mutta totta. Se vastaa miehen statusta ja rahaa.
En kyllä usko, että kaikki ajattelevat näin, mutta olen aika laskelmoiva tyyppi.
Omalla kohdallani suurimmiksi syiksi ajattelen häpeän ja lapsuudenperheessäni vallinneen puhumattomuuden ja pärjäämisen kulttuurin. Jos olisin ymmärtänyt ja uskaltanut hakea apua ajoissa, tilanne voisi olla toinen.
Olen hoikka ja kai ollut ihan tarpeeksi hyvännäköinen niihin kahteen pitkään parisuhteeseen joissa olen ollut, jos se merkityksellistä mielestäsi. Jälkimmäinen kaatui mielenterveysongelmiini, ja kyvyttömyyteeni edes myöntää niitä. En halua tai etsi suhdetta yhdenkään miehen kanssa, ainakaan ennen kuin tunnen olevani siihen tarpeeksi tasapainossa.
Psykiatrian polilla ei ollut kuin ylipainoisia naisia ja spurgun näköisiä miehiä. Olin yksi spurgun näköisistä.