Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä miten naiset voivat syrjäytyä

Vierailija
21.03.2017 |

Heille kuitenkin on niin mies- kuin naisseuraakin helpommin tarjolla. Yksinäistä miestä pidetään lähinnä pelottavana ja uhkaavana, joten tutustuminen uusiin ihmisiin on vaikeampaa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesseura ei anna töitä tai koulutuspaikkaa.

Vierailija
2/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset menestyvät pelkästään omien ansioidensa takia. Naiset syrjäytyvät pelkästään miesten takia ja sitten saa ihanasti uhriutua. Win-win.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aika sitten oli telkkarissa joku tällainen "syrjäytynyt" nainen mutta silläkin oli poikaystävä. Naisten syrjäytyminen on tällaista syrjäytymisen kevytversiota.

Vierailija
4/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mietit miten nainen voi syrjäytyä? Miehiäkö kuvittelet olevan jonossa tulemaan pitämään huolta naisesta? Eikö se ole ennemminkin toisin päin?? Naisen on pidettävä miehestä huolta, jos mielii parisuhteessa olla.

Toki on poikkeuksellisia miehiä, jotka siivoavat, laittavat ruokaa ja kuuntelevat naisen huolia, mutta heitä on tosi harvassa.

Vierailija
5/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat pahoinpidelleet niin paljon, ettei uskalla kommunikoida kenenkään kanssa mitenkään. Tietenkin normaalipainoisille sellaisille löytyy aina sinnikäs captn save a hoe. 

Vierailija
6/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi neljästä tyttärestä on syrjäytnyt. En tiedä miksi, erittäin rankkaa se on kyllä äidille. En tunne muita syrjäytyneitä nuoria naisia, paljon huonommistakin lähtökohdista ovat ihmiset ponnistaneet. Tyttö saanut paljon rakkautta ym. En vain tiedä mikä meni pieleen. Elämäni raskain asia tällä hetkellä.

Vierailija
7/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Ole kiltti ja hiljainen, sellainen harmiton tyyppi, josta kukaan ei uskoisi, että jotain on vialla. Ole sinkku.Jäät ehkä työttömäksi esim. opiskelujen jälkeen. Älä "käy ulkona". Päivitä somea harvoin. Sairastu esim. masennukseen tai johonkin sairauteen, joka ei näy fyysisesti, mutta väsyttää. Lähiomaisia lukuunottamatta kukaan ei välttämättä ota sinuun yhteyttä moneen kuukauteen koska luulevat, että sinulla on joku tärkeä projekti meneillään.

Vierailija
8/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se miehistä kiinni ole.

Vierailija
9/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku aika sitten oli telkkarissa joku tällainen "syrjäytynyt" nainen mutta silläkin oli poikaystävä. Naisten syrjäytyminen on tällaista syrjäytymisen kevytversiota.

Ei pidä paikkaansa. Olen itse mielestäni oikeasti syrjäytynyt, mulla ei ole miestä, ystäviä, koulutusta tai töitä. Ainut mitä mulla on, on lapsuuden perhe ja kuntoutuskoti missä asun.

Vierailija
10/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Oikeasti syrjäytyneellä miehellä ei juuri koskaan ole tyttöystävää. Näillä kahdella on ihan selkeä syy-yhteyssuhde.

Vierailija
11/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin, että on olemassa myös syrjäytyneitä pariskuntia. Eli en näe, että parisuhde automaattisesti tarkoittaisi sitä, ettei vois olla syrjäytynyt.

Vierailija
12/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Olen itse mielestäni oikeasti syrjäytynyt, mulla ei ole miestä, ystäviä, koulutusta tai töitä. Ainut mitä mulla on, on lapsuuden perhe ja kuntoutuskoti missä asun.

Kuinka ylipainoinen olet? 

Vierailija
13/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset menestyvät pelkästään omien ansioidensa takia. Naiset syrjäytyvät pelkästään miesten takia ja sitten saa ihanasti uhriutua. Win-win.

Hanki apua, niin uliulisi mahdollisesti helpottaa.

Vierailija
14/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heille kuitenkin on niin mies- kuin naisseuraakin helpommin tarjolla. Yksinäistä miestä pidetään lähinnä pelottavana ja uhkaavana, joten tutustuminen uusiin ihmisiin on vaikeampaa.

Naiset hylkäävät ystävänsä helposti, jos he eivät ole "normaaleja" ja sairastuvat esim. masennukseen. Ja kuka uskaltaa lähteä yksinäisenä naisena tuntemattoman miehen matkaan, vaikka sitä miesseuraa olisikin tarjolla? Se olisi kuitenkin jännämies, joka raiskaa ja/tai tappaa tai piiloaggressiivinen kilttimies, joka hermostuessaan myös raiskaa ja/tai tappaa. Yksinolo on syrjäytyneelle naiselle turvallisempaa. Lisäksi naiset on opetettu olemaan hiljaa kilttejä tyttöjä, jotka eivät saa valittaa mistään. Pitää vain sinnitellä ja pärjätä. Jos et pärjää, niin et ole ollut kiltti, etkä omassa päässäsi ansaitse apua, joten et sitä sitten myös kehtaa pyytää.

Vierailija
15/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ylipainoinen.

Vierailija
16/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa.

Syrjäytynyt = lihava.

Ok. Minulla ei ole ammattia, ei työtä eikä omaisuutta, mutta olen hoikka nainen.

Olen siis piireissä?

Hienoa. Mistä voin noutaa palkintoni?

Vierailija
17/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se miehistä kiinni ole.

Totta, en ole haluttava, en käy missään. Ihan om moka.

Vierailija
18/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on usein, joku josta on pakko pitää huolta -- lapsi, sairas sisarus tai vanhempi - joten naisen on vaikeampi heittää lekkeriksi.

Mutta onhan noita syrjäytyneitä naisia. He ovat ihmisiä, joita on kohdeltu huonosti lapsena ja senkin jälkeen. Tai ei ole ketään, joka välittää heistä. He ovat niitä hiljaisia, jotka kuitenkin saattavat hoitaa työnsä tai opintonsa, mutta muuten heillä ei ole mitään eikä ketään. Kukaan ei heitä huomaa, eikä kukaan huolehdi heidän syrjäytymisestään.

Keskitytään aina vaan miehiin ja poikiin ja voivotellaan heidän tilannettaan. Kumminkin samassa kodissakin voi kasvaa sekä syrjäytynyt veli ja sisko, mutta kaikki huomaavat vaan sen veljen.

Siksi ap:kin kuvittelee että vain miehet syrjäytyvät.

Kuitenkin kun katsot kuinka Suomessa naiset kannattavat harteillaan suurta osaa kansalaisjärjestöistä ja vapaaehtoistyöstä, kuinka monet ovat omaishoitajia, niin siinä joukossa on paljon ihmisiä, jotka ovat tavallaan syrjäytytyneitä yksinäisyyden, vamman tai sosiaalisten ongelmien takia. Se, että heillä on edes se järjestötyö, ne ympyrät ja muiden auttaminen, pitää nämä naiset hieman kiinni elämässän. Varsinkin keski-ikäisissä naisissa on paljon tälläisiä.

Miesten on jostain syystä helpompi vaan ruveta täysin deekuksi tai muuten lakata yrittämästä mitään ja syyttää muita tilanteesta. Kuitenkin onhan noita deekuja tai sosiaalisesti syrjäytyneitä naisiakin, mutta jotenkin tuntuu että aina heilläkin on joku jota he hoivaavat (ehkäpä se deeku mies, kissa tai koira). Tai sitten on ihmisiä, joilla on vakava mt-ongelma, jonka takia ystävät ja sukukin on voinut kaikota, eikä oireiden takia kykene pysyttelemään normielämässä kiinni. Mt-ongelmat eivät katso sukupuolta eivätkä ikää.

Vierailija
19/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki apua, niin uliulisi mahdollisesti helpottaa.

Sinä olet selvästi niitä syrjäytyneitä uhriutujia.

Vierailija
20/34 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt kauhean vaikeaa ollut, tarvittiin vain sopiva hoitamaton mielenterveysongelma ja bimbelibom päädyin neljän seinän sisälle tekemään hidasta kuolemaan. Lähin ihmiskontakti oli bussikuskiin, jota näin säännöllisin väliajoin vain siksi, koska joitain asioita pakko hoitaa, jos halusin homehtua siellä nurkissani rauhassa. 

Pääsin hoitoon, ja melko nopeaa itse asiassa, koska katsottiin olevan sen verta pahasti syrjäytynyt. Ja olen kuulemma melko harmittoman oloinen ihmisten mukaan, mutta eipä siitä kauheesti apua ollut, ettei mua koettu kauhean uhkaavaksi, kun itse ajattelin heidät uhkana.