5-luokkalaisten historia, kauhea määrä tietoa
Miten ihmeessä lapsi osaa lukea kokeisiin oikeat asiat? Itkee jo valmiiksi, kun ei jää päähän.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Motivoisiko harjoittelu perunakellarissa? http://www.perunakellari.fi/hi.html ja sieltä viidennen luokan historia.
Kiva linkki. Olen aina tykännyt historiasta, tiedän yleissivistykseni olevan kohtalaisen hyvä koulutukseen (amis) verrattuna, ja silti huomasin unohtaneeni yllättävän paljon esim egyptin historiasta. Olen yli nelikymppinen ja lapseton, joten ei ole tarvetta tai tilaisuuksia koulukirjoja selailla.
Jos minusta nuo linkin tehtävät olivat kivaa muistinvirkistystä, niin toisaalta tajusin miltä saattaisi tuntua jos ei olisi peruskoulussakaan kiinnostanut historia, saati muut lukuaineet. Voisi viidennen luokan oppikirjakin näyttää aika vaativalta, ja jos siihen lisätään se asenne että ei niillä tiedoilla kuitenkaan kukaan ikinä mitään tee...
Voi olla että lapsi ei oikeasti ole lukuihmisiä, tai ehkä kotona ei osata kannustaa eikä arvostaa vaikka olisikin. Tämä nyt vain yksi öinen oivallus niistä mekanismeista millä sosioekonominen asema periytyy.
arkkipiispaMäkinen kirjoitti:
5 luokkalaisten pitää päntätä enepi kuin yliopisto opiskelijoiden, itse pääsin nykyisen tutkinnon l'pi niin että luin lähinnä sisällysluettelot (kirkkohistoria pääaine) - toki gradu oli jo entisestä tutkinnsta jota vähän sitten modasin uuteen uskoon
Niin tälläi varmaan jossain höpölöpö humanistisessa tiedekunnassa...
Ei ne kaikissa yliopistoaloissa noin helppoa ole. Itse luen tentteihin kymmeniä tunteja ja satoja sivuja. Mut tekniikka ja luonnontieteet onkin vähän eriasia.
5 luokkalaisten pitää päntätä enepi kuin yliopisto opiskelijoiden, itse pääsin nykyisen tutkinnon l'pi niin että luin lähinnä sisällysluettelot (kirkkohistoria pääaine) - toki gradu oli jo entisestä tutkinnsta jota vähän sitten modasin uuteen uskoon