Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei ajokortiton nainen, miksi et ole hommannut ajokorttia?

Vierailija
21.03.2017 |

Itse hankin ajokortin ihan vaan sen takia, että on ollut kaikki nämä vuosikymmenet niin ihanan vapauttavaa lähteä omalla autolla ajelemaan paikasta toiseen kuin mennä jonkun toisen kyydissä tai julkisilla kulkuvälineillä tsekkaillen aikatauluja ja ostellen tikettejä niihin.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa edes ruokaan niin ei ole kyllä edes haaveissa korttiakaan saati autoa!

Vierailija
22/74 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. En tarvitse ajokorttia.

2. Ei ole rahaa.

3. En omista autoa.

4. Suosin julkisia.

5. Asun keskustassa.

Samat minulla. On se tietysti vaikeaa pitkille reissuille on vaikeampaa lähteä kun täytyy kaikki vierailut, kyydit, ym. aikataulut sopia junien ja bussien aikataulun mukaan :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. En tarvitse ajokorttia.

2. Ei ole rahaa.

3. En omista autoa.

4. Suosin julkisia.

5. Asun keskustassa.

Samat minulla. On se tietysti vaikeaa pitkille reissuille on vaikeampaa lähteä kun täytyy kaikki vierailut, kyydit, ym. aikataulut sopia junien ja bussien aikataulun mukaan :/

Minun ei tarvitse käydä missään, mihin ei helposti pääse julkisilla. En pahemmin tunne maalaisia esimerkiksi, eikä minulla ole mökkiä.

Vierailija
24/74 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan. Itse olen ajokortillinen ollut jo 10 vuotta, koska siinä vähän päälle 2-kymppisenä alkoi mies ja muut sukulaiset/perheenjäsenet painostaa että se kortti olisi hommattava. Lopputulos: en ole inssin jälkeen ajanut metriäkään. En tykkää ajaa vaikka itse asiassa olen aika kiinnostunut autoista - en tiedä yhtäkään naista ja todella harvoja miehiä jotka olisi autojen mekaanikasta, merkeistä ja muista eri ominaisuuksista yhtä hyvin perillä kuin minä, ja seuraan tiiviisti autourheilua ja sekä matkustan mielelläni autolla perheen tai ystävien kanssa. Paikasta a paikkaan b kävelen/pyöräilen kuitenkin mieluummin yksin ollessani, ja kauemmas (>10 km suuntaansa) pääsee kätevästi julkisilla.

Vierailija
25/74 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahattomat selittää etteivät tartte. Kerronpa miksi en käy kelassa/sosuss,ei mun tartte.

karjavaunu täynnä rahattomia

Vierailija
26/74 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska valtatie, jossa ajelee paljon rekkoja, tunnetaan pahamaineisena "kuolemankujana" ja on ajettavuudeltaan (varsinkin lumisateessa) ehkä liian vaikea meille naisille, koska se on liian ahdas, mäkinen, mutkainen ja sillä kulkee liian paljon rekkoja. Siksi turvaudun harvaan bussiliikenteeseen tai menen miehen kyydillä. 

Vierailija
27/74 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräily venyttää häpyhuulia ja lisää niiden tunnottomuutta

Vierailija
28/74 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ajokortin, mutta en oikeasti koskan oppinut ajamaan. Sitten muutin pääkaupungin keskustaan. Autosta ei olisi ollut kuin haittaa. Töihin olen päässyt kävellen tai ratikalla.

Vierailija
29/74 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty ajamaan autoa, kun kohtu tulee tielle, ja vaikka kuukautiset voivat alkaa kesken ajon. :(

Vierailija
30/74 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kylläkin mies, mutta vastaan silti. Ajoin kortin aikanaan, mutta ei ollut varaa ostaa / pitää autoa. Olen myös surkea kuski ohan perimältäni. Pelkään, että kolhin toisten autoja ja vihaan liikennesääntöjä. Tolkuttoman kallistakin. En koskaan suorittanut kakkosvaihetta, kortti vanheni.

Vierailija
31/74 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmiset on mestareita selittämään kun ei ole jotain, miten sitä ei sitten tarvitsekaan :D

Kuitenkin suurin osa näistäkin kortittomista jos ajaisi sen kortin ja hankkisi auton niin jonkin ajan kuluttua ei ikinä haluaisi luopua vapaaehtoisesti. Minäkin aikanaan selittelin itselleni, että ei sitä ajokorttia tarvitse, bussilla pääsee ja taksilla viimeistään jne.

Hankin sen sitten kuitenkin ja en ole katunut päivääkään. Auto tuo niin paljon vapautta ja helppoutta elämään, että varmasti lähes jokainen aikuinen ihminen ottaisi auton käyttöönsä jos siihen ei ole mitään esim. taloudellisia esteitä.

Vierailija
32/74 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty ajamaan autoa, kun kohtu tulee tielle, ja vaikka kuukautiset voivat alkaa kesken ajon. :(

juuh sama

Vierailija
33/74 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmiset on mestareita selittämään kun ei ole jotain, miten sitä ei sitten tarvitsekaan :D

Kuitenkin suurin osa näistäkin kortittomista jos ajaisi sen kortin ja hankkisi auton niin jonkin ajan kuluttua ei ikinä haluaisi luopua vapaaehtoisesti. Minäkin aikanaan selittelin itselleni, että ei sitä ajokorttia tarvitse, bussilla pääsee ja taksilla viimeistään jne.

Hankin sen sitten kuitenkin ja en ole katunut päivääkään. Auto tuo niin paljon vapautta ja helppoutta elämään, että varmasti lähes jokainen aikuinen ihminen ottaisi auton käyttöönsä jos siihen ei ole mitään esim. taloudellisia esteitä.

Maalainen löydetty.

Vierailija
34/74 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvoin teini-ikäisestä yh-äidin hoteissa, eikä äidillä ollut korttia itsellään saati että olisi ollut rahaa mulle kortin hankkimiseen eikä ketään opettamassa. Eikä meillä tietenkään ollut autoa joten ei kortista olisi ollut mitään hyötyä.

Olen itse aikuisenakin ollut niin niin vähävarainen ettei auton hankkimiseen ole ollut varaa, joten korttikaan ei ole ollut ajankohtainen.

Mutta olen aina halunnut ajaa. Olen jopa nähnyt unta autolla ajamisesta todella usein, joten olisi ollut kiva edes kokeilla autolla ajoa joskus.

Vierailija
35/74 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ajokortittomat miehet saa vastata?

:) Saat vastata, vaikka oletkin mies.

AP.

Vierailija
36/74 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ollut niin hyvä rahatilanne, että olisin saanut sen hankittua. Nyt paraikaa säästän sitä varten. Aukeaa paljon enemmän työmahdollisuuksia.

Vierailija
37/74 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, että tältä palstailijoista löytyi edes yksi samanmielinen mitä tulee ajokortin ja autoilemisen suhteen. 

Omalla autolla on vaan niin helppoa lähteä minne tahansa, niin lyhkäisemmälle kuin pitemmälle matkalle etenkin.  Omaan autoon saa pakattua melkoisen paljon tavaraakin, ja etenkin jo arkipäiväiset ruokaostoksensa on helpompaa kantaa omaan autoonsa ja paiskata ne takapaksiin tai takapenkille kuin että kanniskelisit esim. tarjousvessapaperijässiköitä julkisiin liikennevälineisiin.  

Ymmärrän toki sinkkua, joka asuu esim. kaupungissa, jossa toimivat hyvät julkiset liikennevälineet, mutta melkoisen hankalaa on olla ilman autoa, jos ihminen asuu maaseudulla kaukana liikekeskuksista.  

Perheellisille auto on ehdoton edellytys myös kaupungissakin.  Miten lasten tietynlaisiin harrastuksiinkin vieminen onnistuu ilman omaa autoa? 

Vierailija
38/74 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse. Julkiset käy vallan mainiosti, jopa pari kk välein lataan kortin. Kamala vaiva kyllä.

Vierailija
39/74 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan ollut niin hyvä rahatilanne, että olisin saanut sen hankittua. Nyt paraikaa säästän sitä varten. Aukeaa paljon enemmän työmahdollisuuksia.

Oikein hyvä tavoite sinulla, tee se, säästä rahat ajokorttiin ja sitten myöhemmin omaan autoon, jos et saa autoa käyttöösi joltakin muulta auton omistavalta.

Totta tuokin, että monessa työssä auton käyttö on ehdoton edellytys. Ainakin on hyvä olla se taito ajaa eli ajokortti.

Tsemppiä sinulle, ja onnea!

Vierailija
40/74 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, että tältä palstailijoista löytyi edes yksi samanmielinen mitä tulee ajokortin ja autoilemisen suhteen. 

Omalla autolla on vaan niin helppoa lähteä minne tahansa, niin lyhkäisemmälle kuin pitemmälle matkalle etenkin.  Omaan autoon saa pakattua melkoisen paljon tavaraakin, ja etenkin jo arkipäiväiset ruokaostoksensa on helpompaa kantaa omaan autoonsa ja paiskata ne takapaksiin tai takapenkille kuin että kanniskelisit esim. tarjousvessapaperijässiköitä julkisiin liikennevälineisiin.  

Ymmärrän toki sinkkua, joka asuu esim. kaupungissa, jossa toimivat hyvät julkiset liikennevälineet, mutta melkoisen hankalaa on olla ilman autoa, jos ihminen asuu maaseudulla kaukana liikekeskuksista.  

Perheellisille auto on ehdoton edellytys myös kaupungissakin.  Miten lasten tietynlaisiin harrastuksiinkin vieminen onnistuu ilman omaa autoa? 

Niin, onhan se kamalaa nyt kun lapsia ei saa viedä bussiin. Kyllä vaan pitää olla auto. Tai ei voida kävellä, kun lapsi harrastaa omassa kaupunginosassa. Ei lapset kävele. Auto pitää olla.