Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pitkä ja hoikka nuori nainen joka ei ole ikinä haukkunut ylipainoisia, mutta saan itse jatkuvasti heiltä haukkuja.

Vierailija
21.03.2017 |

Olen mm: luikku, luuviulu, kukkakeppi, tikku, kanankoipi jne.

Aina saa lehdistä lukea kuinka lihavia hakukutaan, mutta monikaan ei myönnä sitä, että usein ylipainoiset ovat itse vielä pahempia haukkujia. Näin ainakin minun kohdallani.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit ovat vain kateellisia, kun tietävät, että sinä olet kauniimpi ja terveempi kuin he. 

Vierailija
2/37 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani idioottien puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmaan joo.

Vierailija
4/37 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni lihava ei oikeasti ymmärrä, että joku voisi loukkaantua esim.luuviulu-sanasta.

Vierailija
5/37 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi olla idiootti painosta riippumatta.

t. läski jolle ei tulisi mieleenkään haukkua kenenkään ulkomuotoa

Vierailija
6/37 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus itsellä, ja kun olen tästä puhunut niin kohtalotovereita on paljon. Muistaisin että aiheesta on julkisestikin keskusteltu :/

Vierailija
7/37 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni lihava ei oikeasti ymmärrä, että joku voisi loukkaantua esim.luuviulu-sanasta.

pitää olla jo aivoissakin aika iso kasa ihraa jos ei älyä :D

Vierailija
8/37 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylipainoinen, joka ei ole koskaan haukkunut hoikkia, mutta jota on kyllä haukuttu. Ap, ota nuo idioottien sanat vastaan kateutena, vrt. Hyi helkkari, kun sinulla on paksut hiukset! tai Onpas sinulla kuvottavan valkoiset hampaat! Oikeasti kaikki kiusaajat, varsinkin aikuiset, ovat pelkkää ihmissaastaa ja vika on vain heissä, ei meissä haukutuissa.

Vierailija
9/37 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut molemmissa ääripäissä, sekä yli- että alipainoinen.

Ylipainosta en koskaan kuullut mitään negatiivista, mutta alipainosta sai kuulla senkin edestä. Monesti ihmiset myös kommentoivat kohteliaasti vartaloani sanoilla "hyi vittu".

Vierailija
10/37 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mm: luikku, luuviulu, kukkakeppi, tikku, kanankoipi jne.

Aina saa lehdistä lukea kuinka lihavia hakukutaan, mutta monikaan ei myönnä sitä, että usein ylipainoiset ovat itse vielä pahempia haukkujia. Näin ainakin minun kohdallani.

Tämä pitää täysin paikkansa.  Jostain syystä hoikkia ja muuten kauniita saa haukkua ja arvostella aivan vapaasti. Ja jos joku on oikeasti todella laiha vaikka ei haluaisi, häntäkin kauhistellaan suureen ääneen mutta auta armias jos lihavasta sanoo missään mitään muuta kuin että " hän on upea , muodokas, normaalivartaloinen voimakas "jne.. niin siitä tulee suunnilleen julkinen skandaali..

Vierailija
11/37 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jännä juttu, kun hoikalle ihmiselle on ihan ok sanoa, että hyi miten laiha sä oot, mutta lihavalle ei saa sanoa että hyi miten lihava sä oot.

Itse vastailisin todennäköisesti samalla tavalla takaisin jos joku alkaisi ääneen minulle vartaloani arvostelemaan.

Vierailija
12/37 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Oon luonnostaan tosi hoikka, oon myös todella kiitollinen mun geeneistä ettei tarvi ikinä painosta stressata. En koskaan ole haukkunut ketään ylipainoista tai alipainoista, eikä tulis ikinä mieleenkään haukkua kenenkään ulkonäköä.

Silti mä oon kuullu aivan sairaan usein niitä "anorektikko", "luuviulu", "luuranko" -kommentteja. Joku joskus lukiossa alkoi juoruilemaan siitä että muka oksentaisin aina ruokiksen jälkeen..

En vaan voi käsittää mistä tällaonen käytös kumpuaa!

Vierailija
13/37 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pitää olla jo aivoissakin aika iso kasa ihraa jos ei älyä :D

Hoikkuus ja jopa laihuus (naisella) on kuitenkin yhteiskunnassa äärimmäisen ihailtu ominaisuus ja lihavuus taas äärimmäisen halveksuttua. Eihän kukaan paheksu blondivitsejäkään samalla tavalla kuin n......-vitsejä.

Vierailija
14/37 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä arvostele kenenkään ulkonäköä. Mies kommentoi kaveria että ootpa sä laiha, kun kuvitteli sen olevan hyvä asia, tajusi vasta virheensä kun jälkikäteen selitin että ei oo ok. Aina ei kaikki tajua, idioottejakin on joka lähtöön.

Vierailija
15/37 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittakaa kutsua niitä teidän haukkujia vaikka porsaiksi seuraavan kerran, kun teitä kutsutaan luuviuluksi. Ei nämä tällaiset muuten opi, että se mitä he suustaan suoltavat ei tunnu kovin kivalta.

Vierailija
16/37 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on jännä juttu, kun hoikalle ihmiselle on ihan ok sanoa, että hyi miten laiha sä oot, mutta lihavalle ei saa sanoa että hyi miten lihava sä oot.

Itse vastailisin todennäköisesti samalla tavalla takaisin jos joku alkaisi ääneen minulle vartaloani arvostelemaan.

Moni tukevampi nainen ei oikeasti ymmärrä, että joku voi olla hoikka ilman nälkäkuuria. Eli hoikkuus on automaattisesti sellaista, jonka ihminen on itse päättänyt, kun taas lihava on lihava tahattomasti.

Vierailija
17/37 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen aloittajaa lukemaan tämän!

“BUT THIN PEOPLE GET SHAMED, TOO.”

Arguably, thin shaming is related to thin privilege - a kind of lashback effect. Thin, even very thin bodies, are prized and splashed all over TV, movies, and magazines, and it rightfully pisses some people off. People who, instead of directing their anger at a society that privileges thin bodies over fat bodies, direct their anger at thin people.

There are two things to address here. The first is that being told to go eat a sandwich or being forced to take in a baggy pair of pants is not oppression. Privilege is institutional; it doesn’t always resolve to the individual level. Privileged people have problems. They might even experience some of the same problems oppressed people have. But in no way do they experience the oppression of the underprivileged.

Secondly, thin shaming is in no way comparable to what fat people go through. Fat people get food-policed at an entirely different level. There are fat taxes in the name of ‘reducing obesity.’ There are school lunch programs and food-policing in public schools in the name of reducing the population of fat people. Fat children are ritually abused by their parents and doctors, the people they’re supposed to be able to trust before anyone else in the world, forced on diets, sent to fat camps. Fat parents are getting denied custody simply for the size of their bodies, and prospective parents the right to adopt due to the size of their bodies. Fat women are being denied the same access to contraceptive, fertility, and pregnancy services. Fat employees are penalized and all but ordered to starve themselves in order to get the best rate on their employee insurance plan. And don’t even get me started about shopping while fat. Sure, something might be baggy on you, but at least you can still cover yourself. Fat people can’t make too-small clothes bigger.

This blog is one tiny corner of the internet that doesn’t talk about thin people’s problems. Everywhere, all over the place, people are talking about thin hurt feelings. Thin love. Thin hopes and aspirations. Thin success and failure. Everywhere else you’re the lead character in all the stories worth reading or watching. That is thin privilege.

http://thisisthinprivilege.org/faq#thinshaming

Vierailija
18/37 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkaruokalassa yksi vaikeasti ylipainoinen vahtii aina minun syömisiäni, tuijottaa annostani

ja pohtii ääneen naama peruslukemilla:

-7 perunaa ja 2 pihviä, hoikkuuden salaisuus.

Välillä hän on avoimen aggressiivinen,

äyskii miten hirveästi syön ja että kotona en tietenkään syö koskaan mitään.

Kerran suutahdin jatkuvaan vahtimiseen ja sanoin niin rumasti takaisin,

että pomo piti puhuttelun - minulle.

Jos tämä jatkuu vielä kauan,

vaihdan työpaikkaa.

Ensin kyllä pidän yhden-naisen-shown ruokalassa ja kerron mitä mieltä olen tästä naisesta, niin että hän muistaa sen.

Tarjoilen hänelle lisukkeita suoraan naamaan ja kysyn että kerropa nyt sika perkele,

mitä ihmettä Sinä syöt kotona?

Et muuta teekään kuin ahmi,

kun ruho on kuin autolautta ja elämä pilalla,

mikä tekee niin katkeraksi,

ettei noin myrkyllistä juttua jaksa kuunnella, kun ei ole psykiatrinkoulutusta.

Vierailija
19/37 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ylipainoinen, joka ei ole koskaan haukkunut hoikkia, mutta jota on kyllä haukuttu. Ap, ota nuo idioottien sanat vastaan kateutena, vrt. Hyi helkkari, kun sinulla on paksut hiukset! tai Onpas sinulla kuvottavan valkoiset hampaat! Oikeasti kaikki kiusaajat, varsinkin aikuiset, ovat pelkkää ihmissaastaa ja vika on vain heissä, ei meissä haukutuissa.

Sinussa on se vika, että olet ylipainoinen. Kohteliasta olisi kyllä olla ääneen arvostelematta.

Vierailija
20/37 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap antoi bodyshamingille juuri uuden ulottuvuuden :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan