Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 26v. alakoulun opettaja. Kysy mitä haluat

Vierailija
21.03.2017 |

Otsikossa tulikin oleellinen. Tylsä iltapäivä, joten kysykää!

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jokin oppiaine sinulle vaikea ts. et tunne tietäväsi tai ymmärtäväsi tarpeeksi?

Vierailija
22/44 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskenteletkö samassa tilassa toisen opettajan kanssa? Miten eroat "Erityisopettajasta"

Erityisopettajat ovat lukeneet erityispedagogiikkaa, resurssiopettajat ovat yleensä koulutukseltaan "tavallisia" luokanopettaja. Resurssiopettajien työnkuvaan muokkautuu enemmän koulun ja luokkien tarpeiden mukaan. Aina ei ole kyse siitä, että autetaan vain heikkoja oppilaita, vaan tuetaan yleisesti koko luokan oppimista. Eriyisopettajien työtehtäviin kuuluu myös enemmän paperihommia, heidän vastuulla kun on esimerkiksi oppilaiden pedagogiset asiakirjat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisikin tulla iltapäivään jotain mielenkiintoisempaa, kun ei ehdikään näihin kysymyksiin vastata...

Vierailija
24/44 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, mikä voima saa auton liikkeelle?

Vierailija
25/44 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla vaaleat letit?

Vaaleat hiukset on, mutta ei koskaan letillä.

Vierailija
26/44 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä taustalla pääsee tekemään muodollisten epäpätevien sijaisuuksia?

Vierailija
27/44 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puututko kiusaamiseen?

En puutu, koska lasten kuuluu selvittää itse omat ongelmansa

Vierailija
28/44 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koetko olevasi pikemmin kasvattaja vai asiasisältöjen opettaja?

Luokanopettajat valmistuvat kasvatustieteiden maistereiksi, ja kun asiasisällöt ovat alakoulussa aika suppeita niin olen aina olettanut että alakoulun opet ovat nimenomaan kasvattajia.

Vierailija
29/44 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puututko kiusaamiseen?

Eikö lapsille kuuluisi opettaa, miten ongelmai selvitetään? Joukossa on kuitenkin aina niitä, joiden kotona saama oppi on, että nyrkillä selviää.

Vierailija
30/44 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia ongelmalapsia olet tavannut työssäsi? Miten autat heitä konkreettisesti? Oletko oikean opettajan kanssa samassa luokassa, missä autat jotakin erityisoppilasta?

Haasteellisia lapsia kohtaa valitettavan paljon. On oppimisongelmia, ongelmia sosiaalisissa taidoissa ja esimerkiksi käytösongelmia aika väkivaltaisuuteen asti. Työkuvani takia olen usein juuri haasteellisten oppilaiden kanssa tekemisissä. Auttamiseen liittyvään kysymykseen on tässä vaikea vastata. Riippuu ihan siitä, millaista apua oppilas kaipaa.

Välillä toimin samanaikaisopettajana luokassa, välillä taas otan itselleni pienryhmään oppilaita. Nämä katsotaan yleensä tilanteen mukaan toisen opettajan kanssa.

Vierailija
31/44 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puututko kiusaamiseen?

Eikö lapsille kuuluisi opettaa, miten ongelmai selvitetään? Joukossa on kuitenkin aina niitä, joiden kotona saama oppi on, että nyrkillä selviää.

Nyt pitää kirjoittaa tähän väliin, että aloittaja (eli minä) en vastannut tähän kysymykseen, vaan se oli joku muu. Käyn kysymyksiä järjestyksessä läpi.

Vierailija
32/44 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisitko erittäin hyvin hyvin tienaavalle 40+ ikämiehelle joka on komea ja miehekäs? Jos antaisit, millä hinnalla?

Puhutaan varmaan seksistä? Jos mies olisi puhdas ja siisti, niin uskon kyllä, että voisin harrastaa seksiä rahasta. Nyt puhutaan viisinumeroisesta summasta, mutta kyllä minä uskon että olisin ostettavissa. En kuitenkaan usko, että seksi kanssani olisi ihan sen arvoista.

Vierailija
33/44 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko jo ehtinyt katua ammatinvalintaasi?

En :)

Vierailija
34/44 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puututko kiusaamiseen?

Aina. Tavalla tai toisella. Pyrin siihen, että oppilaat selvittävät itse riitatilanteet, mutta tuon myös selvästi esille sen, että aikuiselta saa aina apua mikäli eivät keskenään saa asiaa selvitettyä. Toki on myös paljon sellaisia tilanteita, joissa aikuisen pitää heti puuttua riitaan/kiusaamiseen, eikä silloin lapsille edes anneta mahdollisuutta selvittää asiaa ensin itse.

Vierailija
35/44 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaako, että vakityötä on vaikea saada? Joudut vaihtamaan koulusta toiseen määräaikaisuuksien perässä? Eikö se ole aika raskasta, kun ei ehdi tutustua oppilaisiin?

Harmittaa. Toivon, että saan nykyisestä koulusta myös ensi vuodeksi paikan, ja jossain vaiheessa minut vakinaistetaan kokonaan.

On todella raskasta, toivoisin itselleni vakaata työtilannetta.

Vierailija
36/44 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi valitsit ammattisi?

Tein muutaman vuoden sijaisuuksia eri kouluissa, pidin työstä ja sen takia lähdin alaa opiskelemaan. Koen, että sovellun alalle hyvin, ja että minulla on paljon annettavaa.

Vierailija
37/44 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puututko kiusaamiseen?

No tuo vastaushan oli selvä trolli. Totta kai opettajat puuttuvat kiusaamiseen.

t. yläkoulun ope

Vierailija
38/44 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koetko olevasi pikemmin kasvattaja vai asiasisältöjen opettaja?

Ehdottomasti kasvattaja.

Vierailija
39/44 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jokin oppiaine sinulle vaikea ts. et tunne tietäväsi tai ymmärtäväsi tarpeeksi?

Minulle kaikki luova ja kädentaidolliset oppiaineet ovat vaikeita. En itse haluaisi opettaa kuvaamataitoa, käsitöitä enkä musiikkia.

Vierailija
40/44 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisikin tulla iltapäivään jotain mielenkiintoisempaa, kun ei ehdikään näihin kysymyksiin vastata...

Vastaaminen kestää aina oman aikansa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi