Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos kerrostalon alarappuun on jätetty tavaraa, tarkoittaako että siitä saa ottaa?

Vierailija
21.03.2017 |

Mitään lappua ei ole. Muutaman päivän ovat siinä olleet. Ja siinä olisi itselleni tarpeellinen esine, jonka olen jo aiemmin ajatellut ostaa, kunhan on rahaa. Jotain siitä oli vietykin/poistunutkin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska rapussa ei saa säilyttää yhtään mitään niin ottaisin tarpeelliset itselleni ja siirtäisin loput ulos.

Vierailija
2/13 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Itse olen muutamat lastenvaunut ottanut ja saanut niistä aika hyvin rahaa kun olen käytettynä myynyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos haluan toimia OIKEIN

ap

Vierailija
4/13 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarkoita. Niistä pitää ilmoittaa isännöitsijälle. Jos otat, on se varkaus. Jos ne olisivat jätteenkeruupaikalla eli roskiksessa, voisit ottaa, ellei siellä mitään timantteja tm vastaavaa näkyisi, vaikka jotain ryöstön yhteydessä jäänyttä.

Vierailija
5/13 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mitäs tässä aloituksessa oli niin alapeukutettavaa?

ap

Vierailija
6/13 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei saa.

Voit enintään soittaa isännöitsijälle että rapussanne säilytetään lainvastaisesti tavaraa.

Vierailija
7/13 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa sinä et voi tietää ovatko tavarat edes hylättyjä, vaikka rapussanne niitä ei saisikaan säilytellä. Eli jos otat itsellesi,sinua voidaan syyttää aiheesta varkaaksi.

Paloturvallisuus - ja siisteyssyistä voi isännöitsijälle tehdä ilmoituksen. Jos samat tavarat myöhemmin löytyy roskakatoksesta, niin sitten ne ovat hylättyjä.

Vierailija
8/13 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ottaa. Taloyhtiölle niistä jokatapauksessa tulee lasku kun huoltoyhtiö joutuu ne hävittämään.

Vierailija
9/13 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paloturvallisuussyistä voit kantaa ne kaikki ulos välitömästi eikä kukaan voi yhtikäs mitään. Ainakaan heippalappua kummempaa.

Vierailija
10/13 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on ehkä muuttanut, ja kun on monta muuttomiestä, on tavarat voineet jäädä epähuomiossa rappuun. Esim. vanhukset eivät osaa kaivata.

Ilmoittakaa nyt joku ne isännöintiin, että omistaja saa tavaransa takaisin! Perseestä tuollaiset ap:t, kun kyttäävät vain mitä voi varastaa! Ja ääliö kyselee vielä jotain alapeukuistaan!

Vierailija
11/13 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat olleet useamman päivän, niin kirjoittamaton sääntö on, että saa ottaa. Ennemmin tarpeellinen kiertoon, kuin kasvava jätemaksu taloyhtiölle.

Itse aina jätän lapun "saa ottaa". Tosin aina ollut hyviä roskiskatoksia, joissa tavara on säilynyt kuivana ja käyttökelpoisena, niin ei ole tarvinnut rappuun jättää.

Vierailija
12/13 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kotiisi toistaiseksi säilytykseen, ilmoita isännöitsijälle. Kun kukaan ei ko. tavaran perään kysele -> saat pitää, kaikki ovat tyytyväisiä, kun huoltoyhtiölle ei lisää duunia.

Oon satavarma, että piittaamattoman muuttajan jättämiä. "Kyllä joku nää hoitaa."

Terv. hall. pj, joka asunut hallinnoimassaan talossa 20 vuotta.

Vierailija
13/13 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaisin ettei käytävässä oo valvontakameroita ja hiljaiseen aikaan pöllisin ihan surutta läjästä mitä haluan. Selittelisin sitten että luulin niiden olevan jaossa jos joku tulee perimään takaisin, palauttaisin sitten toki. Takuulla menee läpi.