Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin juuri työhaastettelusta, joka meni täysin mönkään

Vierailija
21.03.2017 |

Haastattelu kesti vain n. 10 minuuttia. Minulta ei edes kysytty henkilöllisyystodistusta eikä työtodistuksia aiemmista paikoista.

Olin laittautunut tunteja, meikannut ja laittanut hiukset, tarkistin ettei vaatteissa ole karvan karvaa (omistan kissoja), ja vaatteet valitsin huolella. Valmistauduin koko aamun ja eilisen illan. Olin haastateltavana myyjän paikkaan, ja haastettelijat olivat huvittuneita yritykselleni 'koemyydä' tuotetta. Jäädyin täysin. En ollut ajatellut mahdollisuutta, että minun pitäisi näyttää, miten myisin tuotteen, sillä minulla ei ole työkokemusta myyjänä, ja ajattelin, että työhön perehdytetään (jolloin siis oppii että miten kyseisessä liikkeessä tavaroita kannattaa myydä). Itkettää, enkä varmasti saa kyseistä työpaikkaa. Luultavasti osasyy siihen oli ruma ulkonäköni, myyjän työssä kun täytyy näyttää vähintään siedettävältä. Oli pakko avautua, niin surkeat fiilikset. Ilmeisesti siivous on ainoa työ, mihin juuri minä olen tarpeeksi hyvä. :(

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tainnut olla tarpeeksi kännissä.

Vierailija
2/33 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla sitten paremmin. Jos sulla on ollut jokin kaveri tai tuttu samankaltaisissa töissä niin pyydä niitä opettamaan vaatteiden viikkaamisen ja koemyynnin. Kuulemani mukaan joissain vaate-alan työhaastatteluissa hakijoita pyydetään jopa järjestelemään niitä renttuja siellä kaupassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavalla kerralla sitten paremmin. Jos sulla on ollut jokin kaveri tai tuttu samankaltaisissa töissä niin pyydä niitä opettamaan vaatteiden viikkaamisen ja koemyynnin. Kuulemani mukaan joissain vaate-alan työhaastatteluissa hakijoita pyydetään jopa järjestelemään niitä renttuja siellä kaupassa.

Ei ollut vaatemyyjän paikka, vaan huonekalujen myyjä. Ap

Vierailija
4/33 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene toiseen huonekalukauppaan "ostoksille" ja tarkkaile miten tavaroita tuputetaan sinulle. Sit seuraavalla kerralla vedät samalla tavalla. Sama pätee elektroniikkakauppoihin.

Vierailija
5/33 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut vaatemyyjän paikka, vaan huonekalujen myyjä. Ap

No sinne ei luulisi tunkua olevan. Älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon. Osaava rekrytoija kyllä hyväksyy jännityksen tuollaisessa tilanteessa!

Vierailija
6/33 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure, kyllä sinä vielä sen mukavan työpaikan saat, jos jaksat vähän haeskella.

Olen nähnyt aina silloin tällöin, että Nesteen huoltoasema hakee myyjiä, mitäs jos kysyisit jostain huotsikalta töitä? 

Palkkaa he yhdessä paikassa lupasivat 2100/kk ja varmasti lisät päälle, joten jos kiinnostaa, kannattaa ihan vaan ohi mennessä kysäistä tarvitsevatko he työvoimaa.

Vierailija
7/33 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää on olla itsevarma ja iloinen. Sit vaan selität perusasiat siitä kalusteesta. Mistä se tulee ja vaikka että "meillä on tälläinen uusi malli", joka sopii sellaiseen ja tälläiseen käyttöön. Sohvakaluston saa X eri kangasvaihtoehdolla ja myös lisämaksusta premium kankaalla jne.

Vierailija
8/33 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta myyjälle riittää siisti olemus mitä ulkonäköön tulee. Asiakkaana arvostan eniten oikeaa asennetta. Mieluummin teen kauppaa vähän vaatimattomamman näköisen ihmisen kanssa, joka tietää mitä myy kuin jonkun oikein hyvännäköisen emmätiiä eikä edes kiinnosta-tyypin.

Vinkiksi kaikille epävarmoille työnhakijoille: tehkää kotona videoita, jossa esittelette itsenne, kerrotte harrastuksesta tms. Niitä ei tietenkään tarvitse lähettää minnekään, mutta saatte jonkin käsityksen siitä miltä näytätte toisten silmisssä työhaastattelussa.

Vierailija
9/33 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhaastattelussa voi joutua vaikka tanssimaan! Minä tein kerran täydellisen Moonwalkin ja en siltikään saanut paikkaa. Harmittaa vieläkin.

Vierailija
10/33 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun. Hakijoita tähän työpaikkaan oli runsaasti ja hakijat olivat erittäin hyvätasoisia.

Kiitos mielenkiinnostasi yritystämme kohtaan. Seuraathan jatkossakin yrityksemme työpaikkailmoituksia.

Vierailija
11/33 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ulkonäöstä ole kiinni! Älä mollaa itseäsi.

Jäätyä ei saisi, koska tulee pärjätä asiakkaiden kanssa. Mutta ensi kerralla paremmin.

Vierailija
12/33 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti valitsimme tuon serkkupojankumminkaimankissan taas.

Vierailija
13/33 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä masennu! Saat vielä jonkun työpaikan, jos tämä ei nyt nappaa niin ajattele että se ei vain ollut sinua varten. Näin itse aina ajattelen ja pysyn optimistisena.

Ja toinen asia, ota tästä kokemuksesta opiksi. Kukaan ei ole täydellinen, kaikki tekevät virheitä ja epäonnistuvat välillä, mutta menestyksen avain on ottaa siitä opiksi. Tsemppiä! :)

Vierailija
14/33 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse rekrytoija ja kyllä huonekalukauppa on aika vaativaa nykypäivänä. Kilpailua on paljon ja myyjien pitää osata oikeasti myös "myydä" vaikka asiakkaat ei tuputtajista tykkääkään. Sun ainoa toivo on, että muillakin on mennyt yhtä huonosti kuin sulla. Tosin voi myös olla niin, että jos osaavia ei löydy niin ehkei kannata palkata ketään hakeneista. Koska huono myyjä ei tuo mitään huonekalukaupalle muuta kuin vie hyvän paikan. Työtodistuksia ei muuten nykyisin paljoa kysellä, ja mikäli hakijoita on paljon tuo 10 min haastattelu voi olla ihan normisetti ekalle haastattelukierrokselle.

Ja joskus tosiaan ihmiset ilman myyntikokemusta voivat myös olla tosi helmiä myymään, kunhan on motivaatio, uskallusta, kilpailunhalu ja sosiaaliset taidot huipussaan. Myynti on persoonatyötä. Joku pitkäänkin alalla ollut ei opi ikinä.

Vierailija
15/33 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap siis siivoojana tällä hetkellä, kun tiedät olevasi siihen tarpeeksi hyvä? Jos, niin miksi ihmeessä haluat vaihtaa provikkapohjaiseksi aktiivimyyjäksi kun sulla ei karismaa ja kokemusta/taitoja kyseiseen hommaan selvästikään ole?

Vierailija
16/33 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti valitsimme tuon serkkupojankumminkaimankissan taas.

🐺.. . 💛

Vierailija
17/33 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsit sentään haastatteluun asti!

Vierailija
18/33 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jäätyä ei saa, mutta minullekin on vaikeaa leikkiä noissa haastattelutilanteissa. Sitten kun olen oikeasti töissä, puhun ihmisille ihan helposti. Saan jopa kehuja siitä. Mutta kuviteltu tilanne ei onnistu.

Vierailija
19/33 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä sentään pääsit työhaastatteluun. :O

Monet ei pääse.

Vierailija
20/33 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ei arvosta myyjän työtä. Juttu on luistettava. Ei se ookaan helppoa. Ei onnistu kaikilta vaik luullaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi