Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailemani mies kertoi ostaneensa auton lyhytaikaista työprojektia varten - miten suhtautua rakentavasti?

Vierailija
21.03.2017 |

Mielestäni auton ostaminen on lähes aina typerää, mutta erityisen typerää sellaista työtä varten, jonka tietää kestävän vain hetken aikaa. Mies kertoi asiasta tekstivietitse, joten minulla on aikaa harkita reaktiotani. En haluaisi vaikuttaa liian nuivalta, mutta oikeasti olen kyllä sitä mieltä että auto on typerin mahdollinen sijoituskohde rahoille. Hänen rahojaanhan ne ovat tietysti, mutta kun olemme tässä nyt tutustumassa toisiimme niin haluaisin olla kuitenkin aika rehellinen siitä, mitä mieltä olen mistäkin aiheesta.

Hän vaikuttaa olevan ostoksestaan ylpeä ja iloinen, enkä haluaisi sitä iloa pilata. Toisaalta jonkin verran katuvaiseltakin hän vaikuttaa samaan aikaan. Miten reagoisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille, että vittu sä olet tyhmä. Aivan vitun tyhmä. Sen jälkeen katoa.

Vierailija
2/48 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin miehellle, että hän antsaitsee parempaa ja jättäisin miehen rauhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaisin ajan terapiaan, itselleni.

Vierailija
4/48 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle olisi hyväksi, jos lopettaisit tapailemisen.

Vierailija
5/48 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin peiliin eteen ja haukkuisin sieltä näkyvän henkilön.

Vierailija
6/48 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Hän varmaan osaa myydä sen auton pois sitten, jos ei työprojektin jälkeen sitä koe tarvitsevansa.

Ja todella huono "sijoitus" auto onkin, mutta ei kaikkia hankintoja tehdäkään sillä perusteella, että niistä pitäisi saada jotain tuottoa. Jos auto helpottaa miehen elämää työprojektin aikana ja esim. vähentää hänen stressiään, niin sehän on ihan järkevä hankinta.

Vierailija
7/48 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hän tekee jotakin työllistyäkseen paremmin, niin se on huono asia? Parempi olisi esim. maata kotona ja valitella, kun ei voi ottaa työtä vastaan, kun ei ole autoa.

Monessa työssä auto on melkeinpä välttämätön.

Vierailija
8/48 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho miten jyrkkiä vastauksia, yllätyin!

Mies on aktiivinen matkailija, joka on lähtemässä tuon työprojektin jälkeen kiertämään maailmaa. On mielestäni (ja selvästi hänen omastakin mielestään) aika typerää ostaa auto siellä maassa, missä hän on, alle kolmen kuukauden projektia varten, kun autoja voi myös liisata jne. tarpeen mukaan. Hän kertoi luulleensa, että projektissa pitäisi ajaa selvästi enemmän.

ap

Vierailija
9/48 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeräähän auton ostaminen on, jos sitä ei tarvitse jatkuvasti. Satunnaisesti työmaakäyntejä varten kun tarvitsen autoa, vuokraan sen aina siksi ajaksi. Maksaa 60 -100 euroa / kerta.Ei ole työnantajalla valittamista, saman hänelle maksaisi maksaa kilometrikorvauksiakin.

Tiedä sitten miten ulkomaankomennuksilla, onko niin, että matkoja ei korvata kun ajatellaan, että työntekijä ajaa ne omalla autollaan omaan piikkiinsä.

Vierailija
10/48 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva jättää lähes kaikki tauatatiedot kertomatta ja tulla sitten ihmettelemään kun saa vääriä vastauksia.

Vierailija
11/48 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva jättää lähes kaikki tauatatiedot kertomatta ja tulla sitten ihmettelemään kun saa vääriä vastauksia.

Tämä on hyvin tyypillistä vedättämistä av-palstan trolleilla.

Halutaan kirjoittajille tunne-elämyksiä että ensin kirjoittaja haukkuu ap:n ja sitten trolli hihittelee kun haukkuja joutuu katumaan ensireaktioitaan.

Tahallaan ja suunnitellusti näitä tehdään.

Vierailija
12/48 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en jäänyt paljon miettimään avaustani, koska halusin vain saada riittävän nopeassa ajassa kommentit.. Mutta vastasin sitten niin kuin tuli mieleen vastata, ja onneksi tilanne sujui hyvin. 

Kysyin varovaisesti vähän tarkennusta, ja mies sanoi suoraan että häntä hävettää kun tuli ostettua auto näin vähään tarpeeseen, varsinkin kun projektissa ei ole tullut edes ajoa juuri ollenkaan. Pelkäsin vielä tässä vaiheessa, että auto on joku huiman kallis, mutta myöhemmin kävi ilmi että hän oli kuitenkin ollut järkevä sen suhteen, että osti mahdollisimman hyvän hintaisen. Kertoi myyvänsä sen piakkoin ja ottavansa siinä vähän takkiin, mutta eipä se onneksi koko taloutta kaada. Tähän kohtaan sain sanottua että hyvä ettei ostanut kallista autoa ja kerroin mielipiteeni sellaisista sijoituskohteina. Mies kertoi olevansa nykyään samaa mieltä, vaikka on aiemmin omistanutkin kaikenlaisia ökyautoja.

Taisimme kumpikin huokaista helpotuksesta. :) Mies ei ehkä ollut varma, olisinko minä kovasti loistoautojen perään, ja minä taas en ollut varma onko mies niihin koukussa. Jos olisi ollut, en tiedä miten olisin suhtautunut, kun muuten tykkään miehestä kovasti. Tilanne siis onnellisesti ohi.

ap

Vierailija
13/48 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvin tyypillistä vedättämistä av-palstan trolleilla.

Halutaan kirjoittajille tunne-elämyksiä että ensin kirjoittaja haukkuu ap:n ja sitten trolli hihittelee kun haukkuja joutuu katumaan ensireaktioitaan.

Tahallaan ja suunnitellusti näitä tehdään.

Vaikka en trolli olekaan niin tälle oli kyllä pakko hihitellä hetki. :D En osaa edes kuvitella, miten tapahtumaköyhä elämä pitäisi olla henkilöllä, joka tunne-elämyksien toivossa kehittelisi tänne tarinoita, joiden avulla pyrkisi vedättämään itselle aivan tuntemattomia ihmisiä. Tahallaan ja suunnitellusti! 

Mukavaa päivän jatkoa kaikille.

ap

Vierailija
14/48 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osti ehkä 500€ auton, käyttää sitä 3kk ja myy sitten eteenpäin.? Mitä outoa/vikaa siinä on?

Vierailija
15/48 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sille, että olet vihreä, et hyväksy yksityisautoilua lainkaan, joten juttu oli tässä. Toivo vielä lopuksi, että ajaa kuolonkolarin sen autonsa kanssa, niin ei jää tunteet epäselviksi. :D

Vierailija
16/48 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta tätä ap:ta... Itse heittäisin niska-persotteella ulos jos alkaisi tuohon tapaan siihen puuttua mitä minä omilla, itse tienaamillani rahoilla teen. Minulla kkun on oikeus heittää itse tienaamani rahat vaikka kaivoon tai takkaan eikä siihen ole kellään nokan koputtamista. 

t. Helsingissä asuva sinkku, jonka työmatka on 8 km ja voisi hyvin kulkea julkisilla, ja juuri 38 000 euroa maksaneen auton ostanut ;)

Vierailija
17/48 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis hän tekee jotakin työllistyäkseen paremmin, niin se on huono asia?

Tällä palstalla kaikki mitä miehet tekevät on väärin.

Vierailija
18/48 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh. Hän varmaan osaa myydä sen auton pois sitten, jos ei työprojektin jälkeen sitä koe tarvitsevansa.

Ja todella huono "sijoitus" auto onkin, mutta ei kaikkia hankintoja tehdäkään sillä perusteella, että niistä pitäisi saada jotain tuottoa. Jos auto helpottaa miehen elämää työprojektin aikana ja esim. vähentää hänen stressiään, niin sehän on ihan järkevä hankinta.

AP ei ole tosissaan.

Olemme autottomia ja ajokortittomia, joten en todellakaan pidän autoa välttämättömyytenä kaikille (asumme kaupungissa). Sen verran tiedän minäkin, että sijoituksena auto on huono. Mutta eihän mies tässä tapauksessa sijoita autoon, vaan työprojektiin, joka vaatii autoa (sellaisiakin on, työstä ja ammatista riippuen). 

Mitään suhdetta ei ole, koska ap ja mies ovat vasta tutustumassa toisiinsa ja projektin jälkeen mies lähtee kiertämään maailmaa. Olematon suhde loppuu siihen, ja ap pääsee jakamaan arvojaan ja tuomioitaan seuraavalle miehelle. Jos nyt on tosissaan. Mitä ei ole. :)

Vierailija
19/48 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en jäänyt paljon miettimään avaustani, koska halusin vain saada riittävän nopeassa ajassa kommentit..

Riittävän nopeassa ajassa? Miten ihmeessä vauvafoorumin mielipide miehesi auton ostamiesta voi olla niin tärkeät, että vastaus pitää saada riittävän nopeassa ajassa?

Vierailija
20/48 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta tätä ap:ta... Itse heittäisin niska-persotteella ulos jos alkaisi tuohon tapaan siihen puuttua mitä minä omilla, itse tienaamillani rahoilla teen. Minulla kkun on oikeus heittää itse tienaamani rahat vaikka kaivoon tai takkaan eikä siihen ole kellään nokan koputtamista. 

t. Helsingissä asuva sinkku, jonka työmatka on 8 km ja voisi hyvin kulkea julkisilla, ja juuri 38 000 euroa maksaneen auton ostanut ;)

Anteeksi, mutta selventäisitkö vielä millä tavalla olen puuttunut miehen kulutuskäyttäytymiseen?

Mitä luultavimmin, jos me tapailisimme, sinä et olisi tullut avautumaan minulle siitä että kadut, kun tulit auton ostaneeksi. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi