Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pian lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen raskaustestin pitäisi näyttää negaa?

21.03.2006 |

Siinäpä se kysymys olikin. Eli virtsanäyte pitää käydä antamassa tk:ssa 5-6 viikon kuluttua tyhjennyksestä, mutta tuntuu pitkältä ajalta odotella tietoa, onko tämä koettelemus varmasti jo takana. Vähän nimittäin ihmetyttää, kun kunnon vuotoa ei missään vaiheessa tullut. Muutama pieni klöntti irtosi silloin tyhjennyspäivänä ja sen jälkeen on ollut vain niukkaa vuotoa. Tosin kyseessä oli tuulimuna, joten jospa sitä raskausmateriaalia ei niin paljon sitten ollut kertynytkään, vaikka viikkoja ehtikin tulla jo 10+. Mutta uskaltaisinko siis testata kotona jo aiemmin, kun tuo viisi viikkoa on niiiiiin kaukana?!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastaan kumminkin.

Mulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys 2.3.2006. Eilen (eli 2vkoa 4pv tyhjennyksen jälkeen) kävin verikokeessa, ja tänään sain vastauksen: hcg-arvo oli 23 (kun tässä vaiheessa sen pitää olla alle 1000). Eli mulla kohtu on tyhjentynyt ilmeisen täydellisesti :)

En osaa sanoa miten pieniin hcg-arvoihin apteekin raskaustestit reagoi, esim. tuskin tuo hcg23 niillä näyttäisi plussaa?

5-6 vkoa tuntuu kyllä kohtuuttoman pitkältä ajalta, kun sen kerran voi puolet aiemminkin tehdä. Ja miksi virtsasta - miksei verestä, tuntuisi jotenkin " varmemmalta" testata verestä. Käytännöt sitten ilmeisesti vaihtelee kunnittain. Missä päin Suomea sä dalmiina asut? Mä asun Helsingissä.

Mulla oli kyllä runsasta vuotoa (paljon klönttejä ja hyytymiä), mutta kunnon vuoto kesti vain muutaman päivän ja sen jälkeen vuoto niukkeni huomattavasti. Kaiken kaikkiaan vuoto kesti vain viikon, mikä on tosi lyhyt aika siihen 2-3 viikkoon mitä ohjeessa luki. Itsekin epäilin että voiko se kohtu noin " vähällä" tyhjentyä, mutta näköjään voi.

Niin joo, mulla todettiin sikiö kuolleeksi rv8+0 ja tyhjennys tehtiin rv8+2.

Vierailija
2/4 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tämä paikallinen käytäntö täällä p-pohjanmaalla. Jostain syystä testi tehdään virtsasta eikä minkäänlaista muuta kontrollikäyntiä sitten olekaan. Monilla kun tuntuu olevan lisäksi vielä joko lääkäri- tai hoitajakäynti. Mutta taidan sitten itse kokeilla tuolla parin kolmen viikon tietämissä raskaustestiä, jotta saan mielenrauhan tai syyn ottaa yhteyttä äippäpolille. Kiitokset vastauksesta ja muidenkin kommentit ovat yhä tervetulleita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näytti kotitesti 3½ viikkoa lääkkeellisestä tyhjennyksestä hailakkaa plussaa,siitä viikko,niin veritesti oli nega.

Vierailija
4/4 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kyse ei olekkaan lääkkeellisestä tyhjennyksestä.

Minulle tehtiin kaavinta 4 viikkoa sitten. Tänään vein pissanäytteen joka oli POSITIIVINEN! Nyt alkaa tietysti mieli laukata kuuluuko tämä asiaan vai voisinko olla jo uudestaan raskaana...?!

Ap:n kans olen myös p-pohjanmaalta ja sama käytäntö: pelkkä pissatesti 5 vkoa kaavinnasta. Vein tosiaan testin jo viikkoa liian aikasin. Nyt ootellaan kaks viikkoa ja sitten vien uuden näytteen. Jos se on edelleen positiivinen niin otetaan veritesti/aletaan tutkia olenko jo uudestaan raskaana. Nyt tuli taas pitkät 2 viikkoa...

Onko kellään kokemusta, kuinka kauan kaavinnan jälkeen testi on vielä näyttänyt positiivistä?

HANNELE