Mikä on isäsi äidin nimi? Entä äitisi äidin? Kumman nimen antaisit lapsellesi jos olisi pakko?
Mun isän äiti oli Liisi. Äidin äiti taas Kerttu. Kyllä mä jotenkin tuosta Kertusta tykkään enemmän.
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Grete ja Matilde. Meiän lapsen nimi Grete Anna Matilde.
Todella kaunis nimi teidän lapsella. Ihana! 🤗
Vierailija kirjoitti:
Isän äiti on Selma ja äidin äiti oli Laina... vaikea sanoa, en tunne isän äitiä juuri lainkaan ja äidin äitiä en koskaan kerennyt edes nähdä. En haluaisi kummankaan nimeä, nimissä ei vikaa..enemmän tarinoissa, joita olen kuullut..
Ja voisin lukea aloituksen tarkemmin.. mutta edelleen en kumpaakaan..
Hanna tai Aino. Kumman vaan voisin antaa.
Anna ja Esteri. Apua.. .D Anna on kaunis, mutta tylsä ja sillä on koominen kaksoismerkitys (Anna anna se tänne). ja Esteri taas on ruma .
Antaisin Anna-Sofian , jos pieni huijaaminen sallitaan ;)
Olisin antanut tytölle äidin äidin äidin nimen, mikä oli Martta. Sain kuitenkin pojan.
Vierailija kirjoitti:
Esteri ja Vuokko. Kahdesta pahasta varmaan Esterin ilman I:tä voisin valita, Vuokosta tulee Vuokkoset mieleen.
Esteristä mulle tulee mielee enempi ja pahempaa. Vuokko on nätti nimi niin Esterikin mutta vesi sateella Esteri kiroaisi nimeään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt vasta tajusin, että olemme antaneet kuopuksen ensimmäiseksi nimeksi sekä äitini että isoäitini nimen 😊
Miten et tätä aikaisemmin ole tajunnut?
Sanos muuta. Tosin sukumme harrastaa kaksiosaisia nimiä, joten kokonaisuus uniikki ja nimi on yleensä muotoutunut synnytyslaitoksella, kun nähnyt lapsen. Tuo nimi on kyllä niin yleismaailmainen Anna. Taitaa muuten olla myös mieheni äidin äidin nimen alkuosana.
Sorry, en pääse puhelimellani korjaamaan kirjoitusvirheitäni
Hieno ketju ja hienoja nimiä.
Tilma ja Elsa. Kumpikaan ei oikein iske, mutta jos olisi pakko, niin antaisin nimeksi Tilma. Elsasta tulee lisäksi mieleen se Martti Innasen persoonallisellä äänellä laulettu laulu "Elsa, kohtalon lapsi".
Minulla on Raakel ja Salli. En kyllä oikeasti tiedä kumman antaisin.😅
Elsa ja Tyyne: molemmat kävisivät jos olisi nimenanto ajankohtainen :)
Lahja ja Telma. Kumpikin ovat tosin aina käyttäneet toista nimeään kutsumanimenä. Noista nimistä en kyllä pidä kummastakaan tippaakaan, vaikea valinta siis. Ehkä Telma kuulostaa hitusen miellyttävämmältä. Toisen mummon toinen etunimi (Helmi) on kyllä päässyt tytön toiseksi nimeksi mummon toiveesta.
Irja ja Fanny. Irjaa harkittiin, mutta emme halunneet nimeä jossa on r-kirjain. Fannykin on kaunis nimi, mutta englanninkielisissä maissa vähän ikävä.
Yritin kyllä ehdottaa miehelle, että annettaisiin hänen jomman kumman isoäitinsä nimen. Aini tai Aina. Ei kelvannut. Näin jälkikäteen ajatellen ihan hyvä, sillä tytöstä olisi tullut Aina Inkeri...
Anna ja Laila. Kallistun Annan puolelle, jos täytyisi näistä valita.
Maria ja Aili.
Vähän sattumalta tyttöni ja serkkunsa nimissä on molemmilla tuo Maria.
Lapseni isän äiti oli toiselta nimeltään Alina... sitä harkittiin pitkään toiseksi nimeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mun isän äiti oli Liisi. Äidin äiti taas Kerttu. Kyllä mä jotenkin tuosta Kertusta tykkään enemmän.
Tyttärelläni on mun äidinäidin nimi. Ihan itse valitsi.
Isän äiti: Ritva
Äidin äiti: Sisko
Todella vaikea valinta. Ehkä päädyn Ritvaan.
Molemmat isoäitini olivat nimeltään Maria.
Antaisinko tyttärelleni nimeksi? En etunimestä tiedä, mutta ainakin toiseksi nimeksi kelpaisi.
Voisin laittaa molenpien nimet, ja vieläpä samalle tytölle. Toiselle tytölle sitten toiset nimet, ja päinvastaisessa järjestyksessä. Eli ensimmäiselle äidinäidin + isänäidin kutsumanimet. Toiselle isänäidin + äidinäidin toiset nimet.
Kiitos vaan hyvästä ideasta, mutta en enää voi lapsia saada, joten tämä idea jäi nyt käyttämättä.