Mikä on isäsi äidin nimi? Entä äitisi äidin? Kumman nimen antaisit lapsellesi jos olisi pakko?
Mun isän äiti oli Liisi. Äidin äiti taas Kerttu. Kyllä mä jotenkin tuosta Kertusta tykkään enemmän.
Kommentit (72)
Laura ja Alice. Vaari huutaa mummua aina "Aliisi!". Mutta tykkään paljon tuosta Alice-nimestä. Tarkoitus joskus tytölle antaa "vähintään" toiseksi nimeksi
Saimi ja Taimi.
Valisisin Saimin.
En minä niitä molempia sinulle kerro. Toisen vanhempani äiti oli nimeltään Sofia, ja se on minusta ihana nimi.
Aino ja Eeva. Ainon olisin antanut tyttärelleni nimeksi, mutta veljeni ehti ensin. Tämän olin päättänyt jo kauan ennen kuin minulla oli lapsia. Tosin Ainosta tuli sittemmin niin suosittu nimi, että en tiedä, miten olisi tosipaikan tullen käynyt. Eevakin on mielestäni ihan kaunis nimi.
Isänäiti on Mirjami ja äidinäiti on Siiri. Lapselle antaisin nimen Siiri Mirjami. :)
Isänäiti on Aino ja äidinäiti on Leena. Aino on nätimpi nimi.
Impi ja Aili.
En kyllä pidä kummastakaan mutta jos olisi pakko valita antaisin Ailin. Impi kuulostaa muuten ihan kivalle mutta se merkitys on.. no aika karu nimeksi
Vierailija kirjoitti:
Saimi ja Taimi.
Valisisin Saimin.
Siinä olisi sisaruksille kivat nimet. 👍🏼
Meeri ja Impi. Ensimmäisen antaisin.
Isänäiti oli Maria, äidinäiti Siiri. Tykkään kummastakin mutta ulkomaisen sukunimen takia antaisin Maria. Omat lapset on poikia joten ei tullut käyttöön. Myös mummoni mummo oli Maria.
Airi ja Helmi. Ehkä tuo Helmi mieluummin, vaikka se nykyään annetaan tytöille usein.
Selma ja Rauha.
Olin vähän yllättynyt, että molemmat nimet jo mainittu täällä. Selma on syntynyt 1800-luvulla (!!!), Rauha muistaakseni 1910-luvulla.