Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on isäsi äidin nimi? Entä äitisi äidin? Kumman nimen antaisit lapsellesi jos olisi pakko?

Vierailija
20.03.2017 |

Mun isän äiti oli Liisi. Äidin äiti taas Kerttu. Kyllä mä jotenkin tuosta Kertusta tykkään enemmän.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Martta ja Helmi. Helmin annoin tyttärelleni nimeksi, tästä aikaa 15 vuotta. Nimensä näköinen.

Vierailija
22/72 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ida ja Ida. Valitse nyt sit noista 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iida ja Hilma. Iida on ihan kiva nimi, sen voisin antaa toiseksi nimeksi. Hilma kuulostaa minusta jotenkin väljähtyneeltä, sitä en antaisi.

Tämä on hauska, kuinka ne nimet muuttuvat ihaniksi, joiden välissä on sukupolvi. Edellisen sukupolven nimet ovat kamalia.

Isäni 1939 mielestä maailman kamalin nimi on Iida. Edellisen sukupolven nimi hänelle.

Varmaan meidän lapset nimeävät lapsensa Tertuiksi ja Pirkoiksi?

Vierailija
24/72 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen isoäitini oli Selma ja nyt yksi lapsenlapsistani on Selma. Tykkään.

Vierailija
25/72 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Hilja ja Bertta. Olisi ollut vaikea valinta, muttei tarvinnut, kun on poika.

No, poika sai nimensä mun isoisän mukaan, tosin lyhennettynä. Leonard -> Leo.

Vierailija
26/72 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aino ja Iida, en kumpaakaan, menivät jo, hyviä nimiä molemmat, kovin monen muunkin mielestä.

Vierailija
27/72 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta tajusin, että olemme antaneet kuopuksen ensimmäiseksi nimeksi sekä äitini että isoäitini nimen 😊

Vierailija
28/72 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elise ja Laina, mies ei suostuisi kumpaankaan...

Vierailija
29/72 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grete ja Matilde. Meiän lapsen nimi Grete Anna Matilde.

Vierailija
30/72 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vasta tajusin, että olemme antaneet kuopuksen ensimmäiseksi nimeksi sekä äitini että isoäitini nimen 😊

Miten et tätä aikaisemmin ole tajunnut?

Vierailija
31/72 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän äiti oli Kerttu, äidin äiti Anja. Jos olisin saanut vielä yhden tyttären, olisin antanut tuon Kertun hänelle nimeksi. Ei Anjassakaan varsinaisesti vikaa ole, mutta pidän enemmän Kertusta.

Vierailija
32/72 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmi ja Elna. Voisin antaa molemmat ja sointuvuuden vuoksi perään joku pidempi kolmas nimi, kuten Katariina tai Kristiina.

Vierailija
33/72 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimi ja Elina. Voisin antaa kummankin nimen lapselleni, molemmat on nättejä nimiä.

Vierailija
34/72 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelly ja Kaarina

Ehkä antaisin tuon Nellyn ennemmin, mutta toisaalta Kaarina olis nykypäivän lapsella aika veikeä. Ei ole kyllä enää lapsia tulossa tässä yli 50v. iässä, joten jäi nuo hyvät nimet käyttämättä.

Vierailija
35/72 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania mummojen nimiä teillä. Minun sekä äidinäiti että isänäiti olivat/ovat nimeltään Ritva.

Vierailija
36/72 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerttu ja Hilma

Hilma nimeä en voisi antaa mutta koulussa oli yksi Hilma joka oli veljen ystäviä. Siis 70 luvulla ja tämä Hilma oli kyllä poika, mutta kutsuttiin Hilmaksi oikeaa nimeä en edes tiedä. Joku mika, jari tai kari, tuohon aikaan oli aina monta saman nimistä poikaa luokalla, joten nimitys varmaan siksi.

Vierailija
37/72 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elise ja Laina, mies ei suostuisi kumpaankaan...

Eli se ei suostu Lainaan.

Vierailija
38/72 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän äiti on Selma ja äidin äiti oli Laina... vaikea sanoa, en tunne isän äitiä juuri lainkaan ja äidin äitiä en koskaan kerennyt edes nähdä. En haluaisi kummankaan nimeä, nimissä ei vikaa..enemmän tarinoissa, joita olen kuullut..

Vierailija
39/72 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esteri ja Vuokko. Kahdesta pahasta varmaan Esterin ilman I:tä voisin valita, Vuokosta tulee Vuokkoset mieleen.

Vierailija
40/72 |
21.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerttu ja Hilma

Hilma nimeä en voisi antaa mutta koulussa oli yksi Hilma joka oli veljen ystäviä. Siis 70 luvulla ja tämä Hilma oli kyllä poika, mutta kutsuttiin Hilmaksi oikeaa nimeä en edes tiedä. Joku mika, jari tai kari, tuohon aikaan oli aina monta saman nimistä poikaa luokalla, joten nimitys varmaan siksi.

Olin poika nimeltä Päiv.... eikun siis Hilma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi