Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaehtoisesti lapseton, miksi ihmeessä?

Vierailija
20.03.2017 |

En halua aiheuttaa riitaa vaan haluan vaan kysyä vilpittömästi miksi et halua lapsia. Kun minä olen tehnyt lapset enkä ole nähnyt elämälleni muuta suuntaa. En tiedä mitä tekisin jos ei olisi lapsia. En keksi muuta tekemistä. Joten mikä on saanut sinut valitsemaan toisin?

Kommentit (395)

Vierailija
381/395 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä lapsista.

En pidä pienen lapsen hajusta. Ajatus kuolaa valuvasta suusta, kakkapyllystä ja räkänokasta tuntuu vastenmieliseltä. Vielä pahempaa on se kimeä ääni, jota lapset pitävät. Ja riehuminen, kattilankansien paukutus ym. Huoahdan "voi ei!", kun käyttämääni bussiin alkaa lappaa joku päiväkotiryhmä tai luokallinen alakoululaisia. Olen kuitenkin sitä mieltä, että lapsen täytyy saada olla fyysisesti aktiivinen, joten tuollaiset asiat on sallittava. Koska en kestä sitä, mitä lapsen mielestäni kuuluu saada tehdä, on parempi, että en niitä hanki.

Rakastan kissoja, etenkin tavallisia maatiaiskissoja, ja niiden kuvatkin saavat minut hyrisemään onnesta. Lasten kuvien katselu ei herätä mitään samanlaista tunnetta. Lapsista on myös huolta ja rahanmenoa. Oma lukunsa ovat vielä nokkavat nyreät teinit, jotka kinuavat rahaa muotivermeisiin ja joiden mielestä äiti on paska kun ei anna.

Ainoa miksi voisin haluta lapsia olisi saada tarkkailla, miten kieli kehittyy ja lapsen ymmärrys maailmasta vähitellen karttuu; siis tällainen tutkijan mielenkiinto asiaa kohtaan. Se ei kuitenkaan ole riittänyt minulle syyksi niitä hankkia. Olisin varmaan ollutkin aika kalsa mutsi.

Elämäni suurimpia virheitä on ollut suostua ystäväni lapsen kummiksi. Ajattelin asian siltä kannalta, että voin siinä vähitellen tutustua yhteen lapseen. En kuitenkaan oikein saanut minkäänlaista yhteyttä häneen.

Vaikka en itse lapsia ole halunnut, ymmärrän että jonkun yhteiskunnassa on niitäkin tehtävä. Osallistun mielelläni lapsista koituviin kustannuksiin maksamalla veroja, kunhan minun itseni ei tarvitse olla lasten kanssa tekemisissä.

Ohis, mutta kissat on niin ihania <3 olen aina onnellinen, jos näenkin kuvan niistä

Lapset on eri juttu :/

Vierailija
382/395 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua aiheuttaa riitaa vaan haluan vaan kysyä vilpittömästi miksi et halua lapsia. Kun minä olen tehnyt lapset enkä ole nähnyt elämälleni muuta suuntaa. En tiedä mitä tekisin jos ei olisi lapsia. En keksi muuta tekemistä. Joten mikä on saanut sinut valitsemaan toisin?

Siksi ihmeessä, että minusta lapset ovat suurimman osan aikaa rasittavia.

Ja siksi ihmeessä, että huomasin tuon saman mitä sinäkin kerrot: saatuaan lapsia ihmiset eivät enää tee mitään, eivät ole kiinnostuneita mistään eivätkä puhu muusta kuin lapsista.

Tämä tapahtui kaikille tutuille, ja se oli tylsää.

Ymmärsin kyllä että vanhana olisi kiva jos olisi nuorempia auttamassa ja pitämässä huolta, kun itse väsyy, heikkenee ja sairastuu. Niin minäkin olen tehnyt. Mutta en siltikään halunnut haaskata nuorta aikuisuuttani lasten kaitsentaan.

Näin usein myös painajaisia, joissa minulla oli lapsi. Aamulla heräsin huojentuneena, että se olikin ollut vain unta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/395 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin että osallistun lapsen maailmaan olemalla kummi.

Mutta sekin oli virhe. Kummilapsen vanhemmat tuli tuttavapiiriin miehen myötä, enkä pitänyt heistä henkilökohtaisesti. En pitänyt lapsestakaan, vaikka yritin. Huomasin pian, että kummilta odotetaan vain yhtä asiaa: lahja.automaattina toimimista.

Helpotus, kun kummiudesta pääsi eron mukana.

Vierailija
384/395 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carl Larsson maalasi unelmaelämää. Hänen elämänsä ei oikeasti ollut sellaista.

Vierailija kirjoitti:

No, minä taas en ymmärrä, miksi ihmiset hankkivat lapsia. En ole koskaan ymmärtänyt. Yleensä se johtaa elämänpituiseen velkavankeuteen asuntolainan kautta, tai ainakin orjuuteen korporaation palveluksessa, koska lapsesta on huolehdittava. Enkä halua lapsia, jos olisin niitä tehnyt, olisin varmaan katunut katkerasti ja lapsikin olisi vaistonnut sen ja ollut onneton. 

Ihmisten vakuuttelu lasten hankkimisen auvosta kuulostaa minun korviini tekopyhältä selittelyltä, jossa yritetään vain perustella itselle todella huono valinta, usein se on myös ärsyttävän sentimentaalista lässytystä.

Vanhemmat ja lapset myöskin kohtelevat toisiaan hyvin julmasti. On Carl Larsson-perheitä, mutta sitten on myös niitä toisenlaisia perheitä. Ja niitä toisenlaisia perheitä tuntuisi olevan valtaosa.

Vierailija
385/395 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
386/395 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä ihan varma ole, että olenko vapaaehtoisesti lapseton, mutta vastaan silti. Tiesin jo ennen kuin mieheni kanssa menimme yhteen, että hänellä on erittäin mitättömät mahdollisuudet ikinä lapsia panna alulle. Mutta halusin silti suhteeseen juuri hänen kanssaan - ei minulla mitään lapsia vastaan ole enkä olisi muussa tilanteessa pitänyt sitä mahdottomana, että joku päivä lisääntyisin, mutta en vain pidä lapsia mitenkään välttämättöminä, elän täysin onnellisena ilmankin.

Vierailija
387/395 |
12.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
388/395 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsitte aineistoksi maisterintutkielmaan, ei voi kuin hattua nostaa :)

"Vapaaehtoisesti lapseton, miksi ihmeessä?" : argumentaatioanalyysi Vauva.fi-sivuston verkkokeskusteluviesteistä

https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71548

Vierailija
389/395 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse varsin tavallisten vanhempien kasvattama 90-luvun lapsi. Äitini on korkeakoulutettu, isäni koulutustasoonsa nähden päässyt aikanaan kiinni kiitettäviin ansioihin. Kotoa en kuitenkaan ole saanut sellaisia eväitä että menestyisin nykymaailmassa niin hyvin että haluaisin jatkaa sukua. Koen vastuukseni säästää syntymättömät lapseni tältä keskinkertaisuutta pilkkanaan pitävältä yhteiskunnalta.

N29

Vierailija
390/395 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvelisin että jokin olosuhde tai perustavaa laatua oleva syy siihen on. Ei ole sattunut sopivaa kumppania, taloudelliset ym. syyt. Itsestäni olisi aika raskasta jos ei olisi yhtäkään siunaantunut.

Vierailija
391/395 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että sinulla ei ole elämää ilman lapsia, ei tarkoita että muilla olisi.

Jotkut vaan haluavat olla vapaita ja elää siltä osin helpompaa elämää.

Itse en ole vela mutta lapseton, enkä asialle mitään voi. Silti ymmärrän velkoja hyvin.

Vierailija
392/395 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun miettii omaa elämäänsä raatamista pienellä palkalla kpäisten pikkunilkkien pyöriessä päsmäröimässä, hieman isompien nilkkien tehdessä samaa, työtahdin kasvaessa ilman minkäänlaista järkevää kompensaatiota, ei varmuutta työn pysyvyydestä eläkeiän karatessa ulottumattomiin tehden siitäkin pienestä toivonpilkahduksesta turhan, vanhenet eläkeputki katkaistaan eli eläkkeitä työttömyysturvaa leikataan, ettei vain tarvitsisi vaarantaa pörssipelaamista eläkevaroilla,  ei kukaan ota tietyn iän jälkeen töihin eikä se  ole tarkoitustakaan  vaan leikata leikkauksien perään. No oli miten oli, tällaiseen maailmaan jossa ympäristö sakkaa, ihmisiä latistetaan alistetaan orjuutetaan pitäisi sitten vielä tehdä lisää orjia tai koneistonosia äärioikeistolaisille  herroille jotta ne saisivat jatkaa pöhöttymistään mässäilyään ylimielistä elitismiään jne ei kiitos. Hommatkoon orjansa  vaikka ulkomailta kuten jo nykyään tekevätkin ja tulevat tekemään aivan sama. Minun puolestani suomi  suomalaiset saavat kadota ajasta iäisyyteen.

Vierailija
393/395 |
10.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vois vähempää kiinnostaa kersat. Mikset itse osta virtahepoa? Ai kun ei kiinnosta? Niinpä.

Vierailija
394/395 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheänä sanon aina sukulaisille notta ensin pitäisi saada pillua kauniilta ja seksikkäältä naiselta. Ruman ja läskik kanssa ei seiso. Yleensä tulee hiljaista ja kyselyt loppuvat. 

M38

Vierailija
395/395 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet tehnyt sen lapsen,niin ainakin 18-vuotiaaksi lapsen vanhempaa tuijotetaan,kun etsitään syyllistä lapsen edesottamuksista. Sinä olet ensimmäisenä vastuussa sinun lapsestasi. Jos lapsellasi ei ole liikuntapäivänä oikeanlaiset välineet mukana. Lapsettomana voit työpäivän jälkeen lähteä keltään kysymättä lenkille,elokuviin,katsoa teeveestä mitä haluat. Jos lapsesi menestyy koulussa huonosti,hmm...No,onhan lapsista iloakin,mutta paljon vastuuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän