Anoppi syötti lasta juhlissa omalla lusikallaan
Anoppi kinusi juhlissa syliinsä vauvan, jolla oli juuri aloitettu kiinteät. Meni pöytään istumaan, olin istua viereiselle paikalle, mutta anoppi ohjasi meidät eri pöytään, sivupöytään. Sivupöydästä katsoin, kun anoppi syö kakkua ja sitten samalla lusikalla syöttää vauvaani. Tässä vaiheessa suustani pääsee vain sensuroitu sana, ja vauva käydään hakemassa pois.
Mitä ajattelette anopista?
Kommentit (306)
Tässä ei ole paha ainoastaan suuri kariesvaara, vaan myös tuollainen ilkeä tapa omia lapsi pois miniän sylistä. Hyi, ilkeilyä, ilkeää, loukkaavaa toimintaa on.
Lapseni ovat miltei kolmikymppisiä ja hyvin oli tiedossa vauva-aikana, ettei oma/tai kenenkään muun sylki saa mennä vauvan suuhun.
Mutta eiköhän tuo satu vähän joka vauvalle, jos ei kuplassa kasvata. Meillä ainakin yksi lapsista nappasi lusikan pöydältä ja laittoi suuhunsa. Varmaan muillekin tavalla tai toisella tapahtui vastaavaa. Reiättömät hampaat on kuitenkin.
Että älä panikoi!
Onneksi osaan käyttäytyä juhlissa! En ole huomaavinanikaan miniää ja lapsenlasta, juttelen omille tutuille ja pidän huolta siitä, että en ole missään kontaktissa lapsenlapseen. Jos joku kysyy pikkuisesta, niin totean, että ei kuulu minulle, vanhempansa varmasti tarvittaessa vastaavat kysymyksiin. En halua puuttua miniän äitiyteen millään tavalla, en etenkään siinä vaiheessa, kun syödään. Toki huomaan, miten hän taiteilee vauva kainalossa ja lautanen toisessa ja yrittää ennättää syömään siinä onnistumatta, mutta sellaista se äitiys on: aina ei ennätä lämmintä ruokaa syömään kun täytyy vahtia, ettei paha anoppi tee lapselle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi osaan käyttäytyä juhlissa! En ole huomaavinanikaan miniää ja lapsenlasta, juttelen omille tutuille ja pidän huolta siitä, että en ole missään kontaktissa lapsenlapseen. Jos joku kysyy pikkuisesta, niin totean, että ei kuulu minulle, vanhempansa varmasti tarvittaessa vastaavat kysymyksiin. En halua puuttua miniän äitiyteen millään tavalla, en etenkään siinä vaiheessa, kun syödään. Toki huomaan, miten hän taiteilee vauva kainalossa ja lautanen toisessa ja yrittää ennättää syömään siinä onnistumatta, mutta sellaista se äitiys on: aina ei ennätä lämmintä ruokaa syömään kun täytyy vahtia, ettei paha anoppi tee lapselle mitään.
Mikä ihmeen marttyyrikompleksi sulla on?
Eipä sillä, jos on noin vaikea ymmärtää yksinkertaisia asioita (kuten että samaa lusikkaa ei laiteta omaan ja vauvan suuhun) niin ihan hyväkin että pidät etäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä sillä, jos on noin vaikea ymmärtää yksinkertaisia asioita (kuten että samaa lusikkaa ei laiteta omaan ja vauvan suuhun) niin ihan hyväkin että pidät etäisyyttä.
Olen usein miettinyt, että miten se karies voi pesiä tekohampaissa. Kerro, jos tiedät.
0/5
Lieneekö täällä joku hullujen tihentymä.
Nythän annettiin synninpäästö, kun todettiin, ettei se karies tartukaan helposti.
Saa kuulemma pusia suulle ja juoda samasta mukista ja pullosta.
En ole kuullut että kukaan ottaisi juhliin omaa lusikkaa,ehkä teidän suku on vähän erikoinen.
Noni, vauva on piloilla. Tee uusi ja katkaise välit anoppiin.
Teilläkö ei oikeasti anneta suulle suukkoja tai anneta lapselle omasta ruoasta, ikinä, koskaan!?!?
Joku ei ymmärrä huumoria. Tuo etäisyydestä puhunut anoppihan toimi juuri niin kuin monet toivovat näissä keskusteluissa isovanhempien toimivan.
Itse taas olen aina ollut kiitollinen kaikille, jotka ovat pidelleet lapsia sylissään ja antaneet minulle ruokarauhan tai mahdollisuuden seurustella muiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen usein miettinyt, että miten se karies voi pesiä tekohampaissa. Kerro, jos tiedät.
Ai minun pitäisi lähteä siitä olettamuksesta että kaikilla anopeilla on tekarit suussa?
Liittyisiköhän huono syyhygienia jotenkin niihin tekareiden tarpeisiin? En ehkä siltikään haluaisi samaa lusikkaa lapsen suuhun siinä tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Oma muksuni oli vauvana naapurintätillä hoidossa ja bongasin syöttämästä suusta suuhun. Oma mummoni teki samaa minulle.
Kyllä muuten huusin eukolle. Sanoivat vaan miehensä kanssa että katsos kun sinä et nyt ymmärrä kun ennen tehtiin näin.
Perhana.
Tyhmiä on ollut ennen ja on nykyään. Oma anoppini on yli 90 v ja ei ikimaailmassa olisi tehnyt vastaavaa vaikka ei ole ikinä nettiä käyttänyt tai muutenkaan kauhean tietäväinen ole ollut, mutta joku sivistystaso pitäisi kaikilla olla.
Mikä joukkopsykoosi täällä on? Ihan varmasti kaikilla jos on muksuna tutti pudonnut lattialle on vanhempi käyttänyt sen omassa suussa ennenkun on törkännyt muksunsa suuhun. Eikä allekkirjoittaneella ole ainakaan yhtään reikää, vaikka varmasti näin on tehty.
Täällä on näköjään tosi paljon tietämättömiä urpoja.
Ajatelkaa sen kariesbakteerin sijaan sinne mummon suuhun oksennustauti. Karies tarttuu tismalleen samalla tavalla. Jos on oksennustauti niin silloinkaan ei syödä samalla lusikalla, vaan kaikki syövät omallaan. Oliskohan näin helpompi ymmärtää asia? Jos kariesbakteeria ei saa suuhunsa vauvana, niin todennäköisesti on aivan mielettömän onnellinen ja onnekas, ettei saa reikiä ikinä koskaan elämänsä aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai minun pitäisi lähteä siitä olettamuksesta että kaikilla anopeilla on tekarit suussa?
Liittyisiköhän huono syyhygienia jotenkin niihin tekareiden tarpeisiin? En ehkä siltikään haluaisi samaa lusikkaa lapsen suuhun siinä tapauksessa.
Huono suuhygienia liittyy tekohampaisiin vain alle 30% tapauksista. Pääsääntöisesti syynä on hammasluun hauraus, joka on seurausta huonosta ravitsemuksesta (jopa sikiöaikaisesta eli äidin ruokavaliolla on vaikutusta siihen, millaiset hampaat lapsi saa).
Vierailija kirjoitti:
Noni, vauva on piloilla. Tee uusi ja katkaise välit anoppiin.
Ei vauva ole piloilla, mutta vauvan hampaat saattavat nyt olla piloilla. Ja se on sellainen vahinko, että sitä ei saa takaisin.
Tietäisittepä vain mummot ja muut asiaa vakavasti ottamattomat, miten ihanaa on sitten siellä 3-vuotiaan hammastarkastuksessa saada vanhempana haukut, kun lapsen hampaissa on jo reikiä. Vaikka miten päin harjaisi ja syöttäisi niitä ksylitolipastilleja. Sitten varataan aikaa hampaiden paikkaukseen ja anestesiaan, sillä noin pienen hampaita ei onnistu porailla hereillä. Vanhempia syyllistetään koko prosessin ajan.
Sen jälkeen ei auta kun pitää entistä tiukemmin kiinni näistä ateriat 5krt/pvä ja turhat sokerit pois, ja hyvä hammashoito. Yksi karkkipäivä viikossa, ja sekin kuluu yleensä siinä mummolapäivässä kun MUMMON täytyy olla se henkilö, joka saa antaa jätskit ja keksit lapsenlapselleen.
Eikä tämäkään ole mitään anoppi-miniä-vääntöä, vaan se on se lapsi, joka tällaisessa kuviossa kärsii eniten niistä hampaistaan ja tiukasta herkkupolitiikasta.
Mitäh? Veit vauvan juhliin ilman vakuumipakkausta? Siellähän kuhisee miljoonittain bakteereja ja joka hengenvedolla voi tulla vaikka homeitiö keuhkoon. Ihan vastuutonta tuollainen!
Sehän on hyvä, liika siivoaminen on pahasta ja lemmikit pienentää allergia ja astma riskiä. Ja todella onnekasta ettei sinulla tai lapsillasi ole koskaan ollut reikiä hampaissa. Tovotaan, että teidän onnekkuus jatkuu.