Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi syötti lasta juhlissa omalla lusikallaan

Vierailija
20.03.2017 |

Anoppi kinusi juhlissa syliinsä vauvan, jolla oli juuri aloitettu kiinteät. Meni pöytään istumaan, olin istua viereiselle paikalle, mutta anoppi ohjasi meidät eri pöytään, sivupöytään. Sivupöydästä katsoin, kun anoppi syö kakkua ja sitten samalla lusikalla syöttää vauvaani. Tässä vaiheessa suustani pääsee vain sensuroitu sana, ja vauva käydään hakemassa pois.

Mitä ajattelette anopista?

Kommentit (306)

Vierailija
1/306 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi teki väärin.

Vierailija
2/306 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi toimi ajattelemattomasti. Arvaa tekeekö hän tuota, jos lapsi on hänellä hoidossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/306 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein teit kun hait pois lapsen. Miten joku voi olla tänä päivänä niin hölmö ettei ole kuullut karieksesta tai siitä miten se tarttuu lapseen?

Vierailija
4/306 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma muksuni oli vauvana naapurintätillä hoidossa ja bongasin syöttämästä suusta suuhun. Oma mummoni teki samaa minulle.

Kyllä muuten huusin eukolle. Sanoivat vaan miehensä kanssa että katsos kun sinä et nyt ymmärrä kun ennen tehtiin näin. 

Perhana.

Vierailija
5/306 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi saunan taakse

Vierailija
6/306 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyspaska anoppi. Ilmeisesti narsisti.

Vierailija
7/306 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti. Vituttais rankasti. Anoppi saa maksaa lapsen hammaslääkärimaksut kuolemaansa asti.

Vierailija
8/306 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, harmittaisi kyllä, mutten anoppia alkaisi mitenkään haukkumaan tai kiroamaan. Ajattelematontahan tuo oli, mutta tuo oli ihan normaalia vielä joskus 10-20 vuotta sitten, joten ehkä vain ihan tietämättömyyttään ei tajunnut tekevänsä jotakin väärin. Ja karies ei onneksi yhdestä kerrasta vielä tartu, vaan vaatii monta altistumista. Tekisin kyllä tiukasti selväksi, että tuo ei saa toistua, mutta en suuttuisi.

Vierailija
9/306 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, harmittaisi kyllä, mutten anoppia alkaisi mitenkään haukkumaan tai kiroamaan. Ajattelematontahan tuo oli, mutta tuo oli ihan normaalia vielä joskus 10-20 vuotta sitten, joten ehkä vain ihan tietämättömyyttään ei tajunnut tekevänsä jotakin väärin. Ja karies ei onneksi yhdestä kerrasta vielä tartu, vaan vaatii monta altistumista. Tekisin kyllä tiukasti selväksi, että tuo ei saa toistua, mutta en suuttuisi.

Voi kyllä tarttua yhdestä kerrasta. Ja erityisen haitallista on, kun tarttuu alle 2-vuotiaaseen. Yli 2v:llä on puolestaan suun bakteerikanta jo laajemmin muodostunut, jolloin karies ei esiinny useinkaan niin vallitsevana kuin niillä, jotka saavat tartunnan vauvaiässä.

Vierailija
10/306 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se mummokaan siihen lusikkaan ole vielä kuollut. Olisiko pitänyt heittää lusikka nurkkaan vai?

Vierailija
11/306 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut normaalia 10-20-vuottakaan sitten. Olen reilu parikymppinen ja ei ole syötetty samalla lusikalöa juuri tuon takia

12/306 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen anoppi (nyt jo kuollut) oli mullakin. Loukkaantui verisesti kun kielsin syöttämästä omalla lusikallaan lastani. Ei vain mennyt hälle jakeluun vaikka kuinka selitin karieksen tartuntatavoista. Anopilla oli itsellään hampaita paikattu, joten streptokokki mutans-tartunta hänen suustaan oli todellakin mahdollinen.

Vierailija
13/306 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans anoppi maistoi lapsen puuroa lusikalla ja sen jälkeen sekoitti sitä samalla lusikalla. Menin siihen vain ja tein uuden puuron. Ei anoppi tykänny.

Vierailija
14/306 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut normaalia 10-20-vuottakaan sitten. Olen reilu parikymppinen ja ei ole syötetty samalla lusikalöa juuri tuon takia

Olen samaa mieltä. Omat lapseni ovat syntyneet tuolla aikavälillä, ja kyllä meitä opastettiin enuvolassa, ettei mitään omassa suussa käynyttä saa laittaa vauvan suuhun. 70-luvulla sitä vielä jonkin verran näki, mutta omat vanhempani ovat sen verran koulutetumpaa väkeä, että tiesivät ettei lapsen suuhun laiteta oman suun pöpöjä.

Vierailija
15/306 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hirveää! Voi kamalaa! Voi hirviän kauhian kamalaa kuitenkin, sillä anoppiko oli syönyt paskaa ennen vauvan syöttämistä omalla lusikallaan?

Vierailija
16/306 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts, meillä ei oltu tuossakaan noin pahoja. Jotenkin onnekkaiden tähtien alla, kun terveys on edelleen ok, vaikka ei siivota kaiken aikaa, samalla lusikalla syöty, elukoita löytyy...

Jep ipanat pian täysikäisiä, odotan, että sairastuvat... mihin?

Vierailija
17/306 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisiin juhliin pitää mennä oma lusikka mukana? Ja mistä tiesit, että se oli anopin oma lusikka eikä esim. pitopalvelun?

Vierailija
18/306 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ja vauva pitää keittää välittömästi 😆

19/306 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi hirveää! Voi kamalaa! Voi hirviän kauhian kamalaa kuitenkin, sillä anoppiko oli syönyt paskaa ennen vauvan syöttämistä omalla lusikallaan?

Sillä "paskalla" on monta nimeä: karies, Streptococcus mutans, hammaspeikko...Ja tuosta syystä en itsekään käyttänyt samaa lusikkaa lasteni kanssa.

Vierailija
20/306 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikin vain syönyt paskaa (pieni määrä paskaa ei ole vaarallista), mutta kun mitä ilmeisemmin siirteli kariesbakteereja suustaan lapsen suuhun.

Itse olen 60-luvulla syntynyt ja omat hampaat reikiintyneet jo alle kouluikäisenä, mikä harmittaa vietävästi. Ikinä ei tulisi mieleen syöttää lasta samalla lusikalla, jolla itse olen syönyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi