Olen jo 25 ja mua luullaan jatkuvasti 15-16 vuotiaaksi..
Toki pukeudun aika nuorekkaasti, tennareihin, nahkatakkiin jne.. mutta silti vähän ihmetyttää.
Olen kuitenkin suht pitkä ja hoikka, harva teini on kuitenkaan yli 170 cm.
Kai mulla vaan sitten on niin lapsenomaiset kasvot?
Kommentit (26)
Minä olen 30-vuotias, ja yleensä minua luullaan lasteni (6- ja 9-vuotiaat) isosiskoksi. Muutenkin papereita kysytään aina, ja harjoitteluissakin ikä veikataan aina noin 10 vuodella alaspäin.
Olen melko lyhyt ja pukeudun "teinivaatteisiin", joten tavallaan ymmärrän kyllä. Vähän huvittaa itseä, esikoiselta juuri kysyin että miltä hänestä tuntuu (nolottaako tms.) kun niin usein luullaan sisaruksiksi. Ei kuulemma nolota, vaan on kivaa.
Ja mitä pituuteen tulee, siskoni 16- ja 18-vuotiaat tytöt ovat menneet minusta ohi jo kaksi-neljä vuotta sitten, eli pituus ei kerro iästä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen 28 ja useimmiten luullaan 16-17- vuotiaaksi. Jakkupuvulla ikä nousee 23-24 asti mutta ei koskaan enempää. Ennätys oli kesällä kun meikittä, shortseilla ja lippis päässä luultiin 12-vuotiaaksi.. Siinä alkoi jo naurattaa.
Samoin. Lisäksi usein työelämässä ei oteta tosissaan, vaan niputetaan niiden lukiolaisten tai max. 2- kymppisten kanssa samaan kastiin. Olen kuitenkin korkeakoulusta valmistunut lähes 3- kymppinen. Paras (pahin) oli, kun olin ostamassa lippuja erääseen tapahtumaan ja kyselin lippujen hintoja niin minulta tivattiin, että riippuu siitä minkä ikäinen olen. Ihmettelin, että miten ihmeessä se siihen liittyy. Niin kuulemma alle 15- vuotiailla eri hinta . Olin/olen kuitenkin 28. Kaikkein ärsyttävintä oli muutamia vuosia sitten, kun luonnolisesti näytin vielä nuoremmalta niin esim. Alkossa, jos osti viinipullon tai ylipäätän kierteli siellä niin sai kauheita tuijotuksia osakseen. Sitten jopa myyjä saattoi tylysti tokaista heti ensimäisenä " sulla varmaan on sitten henkkarit näyttää." vaikka kukkaroa (henkkareita) olisin pitänyt jo kädessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 28 ja useimmiten luullaan 16-17- vuotiaaksi. Jakkupuvulla ikä nousee 23-24 asti mutta ei koskaan enempää. Ennätys oli kesällä kun meikittä, shortseilla ja lippis päässä luultiin 12-vuotiaaksi.. Siinä alkoi jo naurattaa.
Miten tämä "12-vuotisuus" tuli ilmi?
Puhumalla tietysti. Henkilö kysyi, että olenko menossa syksyllä yläasteelle.
Itselläni tullut useinkin eteen asiakaspalvelutehtävissä. Taannoin ihmettelin, kun eräs nainen hymyili niin leveästi, kun kysyin papereita hänen ostaessaan tiskiltä siideriä ja olikin 27-vuotias. Olisi pitänyt pyytää puhelinnumeroa, olin vuotta vanhempi. Tiedä sitten, olisiko pitänyt minua liian nuorena, kun vielä lähempänä 40-vuotispäivääkin pitävät minua noin 25-vuotiaana. Toisaalta koskaan en ole polttanut, alkoholia käytän äärimmäisen vähän ja maitoa olen juonut 4-vuotiaasta asti.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni tullut useinkin eteen asiakaspalvelutehtävissä. Taannoin ihmettelin, kun eräs nainen hymyili niin leveästi, kun kysyin papereita hänen ostaessaan tiskiltä siideriä ja olikin 27-vuotias. Olisi pitänyt pyytää puhelinnumeroa, olin vuotta vanhempi. Tiedä sitten, olisiko pitänyt minua liian nuorena, kun vielä lähempänä 40-vuotispäivääkin pitävät minua noin 25-vuotiaana. Toisaalta koskaan en ole polttanut, alkoholia käytän äärimmäisen vähän ja maitoa olen juonut 4-vuotiaasta asti.
Naurahdin. Hyvin on maidontuottajien koulupropaganda mennyt perille. Vaikka surullistahan tämä on.
Täällä myös yksi kohtalontoveri... Pillereiden takia naama kukkii jatkuvasti kuin teinillä + siihen lisäksi amatöörimäinen meikkaustaitoni niin en kyllä tavallaan ihmettele. :-(
Minua ei muuten haittaisi, mutta työpaikoilla (toimin kiertävänä eri päiväkodeissa) tuntuu, että kaikki eivät ota minua tosissaan kun näytän ihan kakaralta ja ikää kuitenkin 26 vuotta.