hei av-palstalainen, oletko niin köyhä, ettei sinulla olisi nyt tällä hetkellä varaa ostaa uutta tablettia hajonneen tabletin tilalle?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen. Tilillä rahaa 1,20e joten sillä ei paljoa tabletteja ostella.
Jos olet aikuinen ihminen, niin miten ihmeessä olet sössinyt raha-asiasi tuohon jamaan?
Meillä on nelihenkisessä perheessä 2 läppäriä ja 3 ipadia. Jos jompikumpi läppäri hajoaisi, ostaisin aika pian uuden. Uutta ipadia en alkaisi ostamaan - ainakaan kiirellä. Rahaa kyllä olisi.
Joo olen. Ei ole varaa ostaa sitä ensimmäistäkään tablettia. Apteekin tabletteihin menee rahat. T. sairaseläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, olen. Tilillä rahaa 1,20e joten sillä ei paljoa tabletteja ostella.
Jos olet aikuinen ihminen, niin miten ihmeessä olet sössinyt raha-asiasi tuohon jamaan?
Ihan ohiksena, oletko koskaan kuullut työttömyydestä? Pienipalkkaisista ammateista? Esim itselläni on nyt työttömyyden pitkittyessä ja pätkätöiden puuttuessa aika tiukka taloudellinen tilanne ja ihan olen aikuinen ihminen.
N40
Meillä on jo 3. Eikä noita kauheasti käytetä. Kännyllä nytkin palstailen.
Olisi, mutta jos ipadini nyt hajoaisi, en ostaisi uutta. :D Loppujenlopuksi turhahko väline, selviän puhelimella ja läppärilläni (kevyt ja ohut eli helppo kantaa mukana)
Tabletti?
Lapsillani on sellaiset.
Aikuiset käyttävät pöytäkonetta tai kännykkää.
Läppäri on köyhien tietokone, en ikinä ostaisi sellaista halpaa romua.
Vierailija kirjoitti:
Vain köyhillä ihmisillä on yleensäkään tabletteja. Hyödyttömiä välimuotoja kännykän ja läppärin välillä.
Anteeksi mitä? Mulla on kyllä myös läppäri (ja kännykkä), mutta tabletti on käytettävyydessään ihan ykkönen. Sohvalla makoilu tabletin kanssa on ihan luksusta, en ikinä jaksaisi istua koko iltaa läppärillä. Eri tilanteita varten eri vempaimet, no ehkä köyhän pitää sitten valita, jos ei ole varaa kaikkiin.
Kyllä, mutta ei olisi varaa siihen ekaankaan.
En ole koskaan omistanut tablettia, enkä läppäriä. Hengissä olen selvinnyt. Jos joskus haluan läppärin, säästäisin sitä varten pari kuukautta, sitten voisi olla varaa.
Ois varaa. Mielestäni vaan ei ole järkevää laittaa rahoja tabletin kaltaiseen leluun/turhakkeeseen joten käytän mieluummin läppäriäni tai pöytäkonettani joiden hinnalla saisi aika monta tablettia.
Käytän 350 eur hintaisia injektioita tablettien sijasta.
Tabletteja saa aika monesta paikkaa osamaksulla kätevästi. Esim DNA kaupassa osamaksusta ei tule edes mitään kuluja saa esim. kolmen vuoden maksuajalla.
En omista tablettia, mutta rahatilanteen kannalta voisin kyllä vaikka huomenna moisen hakea. En vain koe tarvetta.
Läppäri, pöytäkone ja kännykkä riittää.
Läppärin ja koneen suhteen voisi mennä kuukausiakin, että saisin aikaiseksi paneutua uuden hankkkimiseen jos hajoaisivat.
Puhelin jos hajoaisi, olisin jo päivystämässä liikkeen edessä, että saan uuden heti kun aukeaa.
Vierailija kirjoitti:
2/3:lta kysyn, että miksi olet niin köyhä, ettei sinulla ole varaa ostaa uutta tablettia?
Eihän ne niin paljon maksa edes. Halvimmat uutena ostetut jotain 170 euron hintaisia, jos lienee halvempiakin.
Ööh,mites opiskelijat ja työttömät? Opiskelijalla tuon 170e voi olla koko kuukauden ruokabudjetti.
En ole köyhä, mutta meillä ei olisi juuri nyt varaa uusia tablettia. En viitsi ostaa mitään halpista, joten odottaisin mielummin, että saidin sellaisen minkä haluaisin. Meillä on juuri remontti meneillään, joten kaikki irrotettavat rahat menee siiheen ja pidempi aikaisista sijoituksista nyt olisi tyhmää vapauttaa rahaa tablettiin. Lisäksi olemme lähdössä lomamatkalle, esikoinen tarvitsee uuden reilusti yli 1000e harrastus välineen ja kuopus turvaistuimen. Kyse on prioriteeteista, tabletti ei ole välttämätön kapine, täytyisi käyttää puhelinta tai läppäriä.
Olen. Tosin en ostaisi tablettia, vaikka olisi rahaakin. Täysin turha kapistus.
Vierailija kirjoitti:
Tabletteja saa aika monesta paikkaa osamaksulla kätevästi. Esim DNA kaupassa osamaksusta ei tule edes mitään kuluja saa esim. kolmen vuoden maksuajalla.
Niin?
Tabletti on paras sängyssä lukemiseen.