Meneeköö teil alkkareita pilalle kuukaustin takia, naiset??
Kommentit (38)
Ei kai telkkari voi mennä pilalle kuukautisten takia???
Ei mene, sappisaippua on keksitty.
Käytän yleensä vanhempia pikkareita menkkojen aikaan. En koskaan uusia valkoisia.
Luin otsikon vahingossa "meneekö telkkareita pilalle kuukautisten takia". Ajattelin, että joku katkera mies tulee kirjoittamaan siitä että vihainen vaimo rikkoi telkkarin :D
Mutta aiheeseen. On jotkut saattanut mennäkin kestolikaisiksi ja tullut heitettyä pois. Yleensä tahrat saa kyllä pois.
Vierailija kirjoitti:
Ei mene, sappisaippua on keksitty.
Ei tarvitse mitään sappisaippuaa kun on pesukone.
Ei mene. Ensivuoto saattaa yllättää joskus alkaessaan esim. yöllä, mutta tahrat on kyllä aina mulla lähteneet pesussa.
Ei mene. Käytän kuukautisten aikana ainoastaan mustia alushousuja ja pesen mahdolliset tahrat pois tuoreeltaan. Pyrin muutenkin käyttämään mustia vaatteita menkkojen aikana, jotta saan koneellisen niitä äkkiä kokoon ja pesuun.
Minulla on mennyt vaikka kuinka monet pilalle. Ei lähde vaikka pesisi 90 asteessa ja käyttäisi sappisaippuaa. :(
Ei mene. Kaikki likainen pyykki pestään pesukoneessa. Itseppäisemmät tahrat esikäsitellään tahranpoistoaineella.
Vierailija kirjoitti:
Ei, käytän kuukautissuojia.
Sama täällä
Tällä olen saanut valkoiset puhtaaksi 60 C
LV Pyykinpesujauhe valkopyykille
http://www.lumivalko.fi/tuotteet/lv-pyykinpesujauhe-valkopyykille
Tämän aloituksen tekijä on tyypillinen wt-muija. Ei onnistunut edes otsikkoa kirjoittamaan oikein.
Ei mene. Vaikka verta olisi tullut ihan yli äyräiden, niin pesukone pesee. Käytän vain mustia hyvin istuvia pikkuhousuja menkkojen aikana.
tuttua kirjoitti:
Minulla on mennyt vaikka kuinka monet pilalle. Ei lähde vaikka pesisi 90 asteessa ja käyttäisi sappisaippuaa. :(
Veri pestään kylmällä.
Mikä se sellainen 'kuukausti' mahtaa olla?
^Niin tuore veri pestään kylmällä, mutta koetapa sadaa vanha pois kylmällä...
Ei. Olen käyttänyt kuukuppia jo 12 vuotta ja tuona aikana yhdet pikkarit on sotkeentunut menkoilla kun alkoikin etuajassa enkä ollut laittanut kuukuppia. Ei siis mitään ohivuotoja kertaakaan.
tuttua kirjoitti:
^Niin tuore veri pestään kylmällä, mutta koetapa sadaa vanha pois kylmällä...
Helposti, ensin hierotaan tahralle pesuainetta, sitten kylmä esipesu ja lopuksi lämmin pesu.
joo menee, senpä takia käytän vain mustia. ei tarvitse heittää roskiin