Meneeköö teil alkkareita pilalle kuukaustin takia, naiset??
Kommentit (38)
Muutamiin alushousuihin on jämähtänyt pieni tahra.
Puhumattakaan lakanoista... niitä vasta kuluukin, kun yöllä pyöriessä veri valuu siteiden reunoilta yli.
Tottakai menee pilalle. Joskus on sohvakin sotkeentunut ja raappahousut myös. Mitä ap kuvittelee? Olen työtön, eikä mulla ole varaa mihinkään siteisiin.
Meni pilalle silloin kun vielä tuli menkat. Siteet ja tamponit tulvivat yli äyräiden. Sappisaippualla ja kylmällä vedellä jynssäsin puhtaiksi tai välillä heitin suosiolla roskikseen. Meidän pesukoneella ei veritahrat lähde vaatteista tai lakanoista kokonaan pois.
veritahrat pitää liottaa kylmässä vedessä. lähtevät sitten.
Kyllä niitä silloin jäi, kun olin vielä teini ja häpeilin noita ylivuotoja yöhousuissa... Äitini moitti, että sotken tahallani, niinpä sitten piilotin nuo pöksyni ja pesin ne lavuaarissa salaa kun ehdin, hiustenkuivaajalla kuivaksi... Ehtivät usein kuivaa ennen pesua niin, etteivät enää täysin puhdistuneet. Onneksi nykyään menkat ei enää ole sellaiset härän kurkusta -tyyliset.
Ei ole varmaan yksiinkään veritahrat jääneet, vaikka usein pieniä ylivuotoja tulee yöaikaan, kun pidän vain sidettä. Enkä oo ees heti liottanut vaan pistänyt koneeseen muun pyykin kanssa kun ehtinyt. No käytänkin enimmäkseen tummempia kuin ihan vitivalkoisia alusvaatteita.
Ohivuotoja yöllä on vaikea estää tai ennakoida. Pisimmätkään yösiteet ei asiaan auta testattu kaikki merkit siivillä ja ilman. Aina tahrat pöksyissä ja lakanoilla. Seuraavaksi kokeiluun taaperoiden housuvaipat.
Menee, muttei haittaa. Pesuun ja ovat kuin uudet.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä silloin jäi, kun olin vielä teini ja häpeilin noita ylivuotoja yöhousuissa... Äitini moitti, että sotken tahallani, niinpä sitten piilotin nuo pöksyni ja pesin ne lavuaarissa salaa kun ehdin, hiustenkuivaajalla kuivaksi... Ehtivät usein kuivaa ennen pesua niin, etteivät enää täysin puhdistuneet. Onneksi nykyään menkat ei enää ole sellaiset härän kurkusta -tyyliset.
Voi, miten voikin olla noin pihalla olevia äitejä! Osanottoni kaikille, jotka sellaisen kanssa ovat joutuneet samaan perheeseen. (Omanikin syyllisti, mutta eri syistä. Mitäs lisääntyi.)
Vierailija kirjoitti:
Mikä se sellainen 'kuukausti' mahtaa olla?
Uskon, että suurin osa tajusi tämän kirjoitusvirheestä huolimatta. Sinä olet typerä. Ja kyllä. Kyllä tiedän, että yritit olla näppärä.
mustat kalsarit pysyy muutenkin pidempään paremman näköisenä. ei haittaa pikku kuraviivat valkoiset kulahtaa nopeasti.
Mulla on usein kuukautisten aikaan sänky kuin teurastuksen jäljiltä aamulla, ihan kaamea näky. :( Käytän pitkiä yösiteitä ja vaihdan siteen vähintään kerran yössä mutta tulvii niin yli ettei oo tosikaan. Tamponeista en tykkää enkä halua niitä käyttää. Ystävä sanoo, että "nuku vaan jalat yhdessä niin ei tuu yli", mutta miten minä nukkuessani pystyn jalkojeni asentoa kontrolloimaan...?
Joo, on monet housut menneet pilalle...
Saa tosiaan olla onnellinen, että runsaat kuukautiset on jo taakse jäänyttä elämää. Joskus nään niistä vieläkin painajaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tämän aloituksen tekijä on tyypillinen wt-muija. Ei onnistunut edes otsikkoa kirjoittamaan oikein.
Tämä aloittaja on friikki mies, joka aina silloin tällöin lällättelee täällä miten paljon huonompaa elämä on naisena kun on kuukautiset ja kaikkea. Jotain vikaa päässä, ehkä kummassakin.
Kuukupin käyttäjänä en voi ymmärtää näitä ongelmia. Siteet on ihan hirveitä, kuin vaippaa käyttäisi. Ei ne niin imukykyisiä ole, jotta tuntuisi kuivalta. Epämukava tunne, ohivuotojen vaara ja onhan ne kalliitakin.
Toki kuukuppi ei kaikille sovi, mutta aika pieni osa on niitä jotka ei voi kuppia käyttää. Moni ei edes kokeile ja sotkee lakanoitaan ja hautoo helteellä hiostavassa siteessä. En ymmärrä.
Se on varmaan joku holokaustin sukulainen.