Onko mielestänne avustettavalla oikeus huomauttaa..
..jokaisella avustuskerralla jostakin? Esim. jos jonnekin on siivouksen jälkeen jäänyt pölypallo, tai jos pöytään on jäänyt tahra.
Kommentit (47)
On siinä tapauksessa, jos työhösi kuuluu siivota, etkä siivoa kunnolla. Turhasta valittamista en ymmärrä, mutta jos aiheesta sanoo, niin ole jatkossa huolellisempi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis siivooja vai avustaja?
Avustaja. Minulla on aika lyhyt aika siivota ja asunto on suuri. Vaikea siivota lyhyessä ajassa täydellistä jälkeä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Avustajan työhön voi sisältyä myös kotitaloustöitä, kuten siivous, pyykkihuolto yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avustaja. Minulla on aika lyhyt aika siivota ja asunto on suuri. Vaikea siivota lyhyessä ajassa täydellistä jälkeä. Ap
no sit sanot tälle avustettavalle, että sulla on aikaa siivoukseen X tuntia/minuuttia, joten avustettava päättää mitä siivotaan ja mitkä kohteet jätetään siivoamatta. Kaikkea et ehdi annetun ajan puitteissa käymään läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sanonut tälle avustettavalle, että siivoamiseen on varattu liian vähän aikaa. Ehkä hän ei tiedosta asiaa, kun ei itse pysty siivoamaan.
Siivous on määriteltävä tarkemmin, mitä kuuluu mitä ei. Siivouspalvelu on ostettava muualta jos tarkoitetaan matot ulos, lattian pesu jne. Avustettavat pitää avustajia ilmaisina orjina. Taitaa olla vittumainen avustettava sulla, ei yksi tahra voi elämää haitata.
Vierailija kirjoitti:
Siivous on määriteltävä tarkemmin, mitä kuuluu mitä ei. Siivouspalvelu on ostettava muualta jos tarkoitetaan matot ulos, lattian pesu jne. Avustettavat pitää avustajia ilmaisina orjina. Taitaa olla vittumainen avustettava sulla, ei yksi tahra voi elämää haitata.
Näin on päässyt käymään, mutta ei hätää, lopetan hommat. Ap
Ei ole asiallista valittaa pikku asioista jos työaikaa on liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että esim. Helsingin kaupungilla käytäntö, että mikäli avustettava ei pysty siivoamaan, kuuluu tämä avustajan tehtäviin. Työsopimukseen riittää. kun kirjoittaa työhön sisältyy siivousta. Ei tarvitse kirjata tarkemmin. Aikaa tähän pitää riittävästi varata ja huolehtia siitä, että tarvittavat työvälineet, puhdistusaineet yms. löytyvät.
Mitä jos olisit siivooja, kysyisitkö silloin, onko asiakkaalla oikeus huomauttaa pölypalloista ja tahroista siivouksen jälkeen? Jos osa työtäsi on siivota, tee se kunnolla. Jos aika ei riitä, kerro asiasta suoraan. Ehkä ongelma korjaantuu helpommin kuin luulet.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos olisit siivooja, kysyisitkö silloin, onko asiakkaalla oikeus huomauttaa pölypalloista ja tahroista siivouksen jälkeen? Jos osa työtäsi on siivota, tee se kunnolla. Jos aika ei riitä, kerro asiasta suoraan. Ehkä ongelma korjaantuu helpommin kuin luulet.
Tottakai. Minua sitoo vaitiolovelvollisuus, joten en voi kaikkea asian tiimoilta kertoa, mutta et tiedä kaikkea, eikä sinun tarvitsekaan. Työni teen aina kunnolla. :) Ap
vähän ohiksena, mut oon kuullu kaikenlaista tarinaa siitä, kuinka noi avustettavat on oikeita herneprinsessoja, jotka kyllä keksi nillitettävää yhdestä jos toisestakin asiasta.
Vierailija kirjoitti:
vähän ohiksena, mut oon kuullu kaikenlaista tarinaa siitä, kuinka noi avustettavat on oikeita herneprinsessoja, jotka kyllä keksi nillitettävää yhdestä jos toisestakin asiasta.
Juuh..itsekin lopetin nuo hommat aikoinaan.. kaikkea ei ole pakko kestää -olet siellä töissä, et mikään täydellinen orja joka tottelee kaikkea..
No, ei hätää vittumaiset avustettavat kusevat omaan housuunsa.. saavat mitä itsekin kerjäävät..siis avustava lähtee. Itse olen kohteliaasti huomauttanut ja jos epäkunnioittava kohtelu jatkuu teen huomautuksen työnantajalle ja lopetan hänen luonaan käynnin.
Kannattaa vaihtaa alaa. Ei noiden orjaksi tarvii jäädä.
Vierailija kirjoitti:
onhan siellä aikaa vaikka kuinka. jotkut avustajat vaan kuvittelevat, että työnteko on sitä, kun sometetaan sohvalla tai mennään avustettavan mukana ilmaiseksi konserttiin tai elokuviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onhan siellä aikaa vaikka kuinka. jotkut avustajat vaan kuvittelevat, että työnteko on sitä, kun sometetaan sohvalla tai mennään avustettavan mukana ilmaiseksi konserttiin tai elokuviin.
Ei kannata kadehtia, jos olet työkykyinen, senkus alat avustajaksi. Paikkoja kyllä löytyy!
Vierailija kirjoitti:
On siinä tapauksessa, jos työhösi kuuluu siivota, etkä siivoa kunnolla. Turhasta valittamista en ymmärrä, mutta jos aiheesta sanoo, niin ole jatkossa huolellisempi.
Pölypallo ja tahra pöydässä on todella pikkumaista, olisi kiitollinen että saa ilmaisen siivouksen versus ostettuun kotisiivoukseen joka maksaisikin 50€ kerta. Avustajan ei edes tarvitse siivota koska se ei kuulu työnkuvaan, jotkut heistä siivoaa koska ovat liian kilttejä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pölypallo ja tahra pöydässä on todella pikkumaista, olisi kiitollinen että saa ilmaisen siivouksen versus ostettuun kotisiivoukseen joka maksaisikin 50€ kerta. Avustajan ei edes tarvitse siivota koska se ei kuulu työnkuvaan, jotkut heistä siivoaa koska ovat liian kilttejä ihmisiä.
Kyllä avustajan tarvitsee siivota, jos on allekirjoittanut työsopimuksen, jossa työtehtäviin kuuluu siivoaminen.