Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työstä myöhästely

19.03.2017 |

Mitä mieltä olette, jos iltavuoroon tuleva henkilö tulee 15 min myöhässä eikä edes koe siitä häpeää? Olen henkilökohtainen avustaja opintojen ohessa ja yksi avustaja on aina aamuvuoro ssa ja toisen pitäisi tulla iltavuoroon aina kun edellinen on lähdössä (jos iltavuoro alkaa esim. Klo 14.00 iltavuorolaisen pitäisi olla paikalla viimeistään 14.00). No, tänään iltavuorolainen laittoi klo 14.00 viestin että tulee 15 min myöhässä. On kuulemma lähes aina muutaman minuutin myöhässä. Entä tarvitseeko minun jäädä siihen 15 yli asti kun en siitä saa palkkaa? Ilmoitin asiasta työnantajafirnalle. Tuntuu että tuo myöhästelevä työntekijä on avustettava suosikki niin ehkä siksi katsoo sormien läpi jos myöhästyy.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä teistä reilua? Eikös töissä pitäisi olla silloin kun työvuoro alkaa? Mitä mieltä olette?

Vierailija
2/27 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole reilua. Ainakin meillä (vartiointiala) saa palkan ylimenevältä ajalta, jos joutuu odottamaan seuraavaa työntekijää. Lisäksi pomoporras saa tietää, ja usein on myöhästyjille huomauteltukin.

Kuulostaa lusmuilun lisäksi huonolta johtamiselta. Olisiko sinulla mahdollisuutta vaihtaa alaa tai edes työnantajaa, jos tilanne ei parane?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, en tiedä välittääkö tuo työnantaja työntekijöistään yhtään. On yksityinen avustajia välittävä firma. Aiemmin olin Helsingin kaupungilla mutta vaihtui yksityiseen joka jopa lupasi parempaa palkkaa kuin kaupunki, mutta ei ole palkka kyllä sen parempi.

Vaihdan kyllä työpaikkaa heti kun pystyn. Ilmoitin esimiehelle, katsotaanpa mitä hän vastaa... saako myöhästelevä moitteita vai jatkuuko myöhästely edelleen... tosiaan tuo myöhästelevä on luultavasti avustettavani suosikki eli avustettava katsoo myöhästelyä luultavasti läpi sormien.

Vierailija
4/27 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, myöhästelevä on maahanmuuttajataustainen. En halua olla rasisti mutta pitäisi löysempää aikakäsitystä noudattavienkin sopeutua Suomen sääntöihin ja aikakäsitykseen. Sai vielä palkan myöhästely ajalta...

Vierailija
5/27 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on kun avustettava katsoo läpi sormien koska tämä myöhästelevä työntekijä on niin empaattinen ja avulias hänestä. Työaikoja pitäisi silti noudattaa. Katsotaanpa mitä työnantajafirma sanoo. Onko muilla kokemusta avustajia välittävistä firmoista, miten huolehtivat työntekijöistä?

Vierailija
6/27 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yksiselitteistä. Merkkaat työvuorolistaan työaikasi loppuneeksi 14.15 ja myöhästelijän vuoro alkavaksi 14.15. Firma ei menetä rahaa ja jokainen saa palkan siltä ajalta kun tekee töitä. Jos menee oikein änkyräksi, niin liittoon yhteys.

Vierailija
7/27 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee kimppoja juuri tuon vuoksi,olen avustaja mutta minulal on vain kuusi omaa asiakasta.

Teen noin neljä tuntia päivässä.

Vierailija
8/27 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava työntekijä merkitsee itse omat tunnit, joten en voi hänen puolestaan merkata. Jokainen merkitsee omat tunnit itse paperikaavakkeeseen joka postitetaan firmaan.

Ap

Vierailija
9/27 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks se avustettava ei voi olla 15min itekseen. Laitat vaikka levähtämään sen. Kyllähän se 15min pärjää yksinkin.

Vierailija
10/27 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos avustettava ei pärjää yksin hetkeäkään?

Ap

Vierailija
11/27 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä464 kirjoitti:

Seuraava työntekijä merkitsee itse omat tunnit, joten en voi hänen puolestaan merkata. Jokainen merkitsee omat tunnit itse paperikaavakkeeseen joka postitetaan firmaan.

Ap

Merkkaat oman vuorosi toteutuneen mukaisesti. On työnantajan/esimiehen ongelma miten hoitaa asian. Sinun kuuluu saada palkka koko työajalta.

Ei ole sinun ongelmasi, jos esimies/työnantaja maksaa palkan väärin ilmoitettujen tuntien mukaisesti myöhästelijälle. Esimiehen tehtävä on puuttua jatkuvaan myöhästelyyn.

t. esimies

Vierailija
12/27 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tuo on aivan totta. Mutta mitä jos esimies ei puutu myöhästelyyn ja jos myöhästelevä saa palkan aina myöhästelyajaltakin? Mihin silloin olla yhteydessä? Vaihtaisin kyllä heti työtä kun pystyisin. Juuri huonon johtamisen takia.

Vierailija
13/27 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen avustajia välittävä firma kyseessä.

Vierailija
14/27 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jatkuvasti myöhästelevän pitäisi saada potkut.

Ap

Vierailija
15/27 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko edes hänelle sanonut asiasta, että tuollainen ei käy ja lähdet kahdelta piste. Vai mulkoiletko vaan tuppisuuna ja mariset täällä?

Vierailija
16/27 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä464 kirjoitti:

Niin, tuo on aivan totta. Mutta mitä jos esimies ei puutu myöhästelyyn ja jos myöhästelevä saa palkan aina myöhästelyajaltakin? Mihin silloin olla yhteydessä? Vaihtaisin kyllä heti työtä kun pystyisin. Juuri huonon johtamisen takia.

Tämä ei ole ollenkaan oleellista sinun palkka-asiaa pohdittaessa. Eikä oikeastaan kuulukaan sinulle. Tärkeintä on, että sinä saat palkan koko työajalta. Myös ylimääräisistä 15 minuutista. Esimiehen ja myöhästelijän välinen juttu on se miten esimies hoitaa myöhästelijän asian.

"myöhästelijän tulisi saada potkut" ... joopa joo. Ehkei esimiehellä ole mahdollisuuksia antaa hänelle potkuja? Esimiehellä voi olla ohjeita ja sopimuksia asiakkaan / avustettavan kanssa joista sinä et tiedä. Ymmärrän kyllä, että jatkuva myöhästely aiheuttaa närää työyhteisössä. esimiehen kannattaisi ratkaista asia nopeasti. tavalla tai toisella.

Vierailija
17/27 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä464 kirjoitti:

Kuulutko liittoon? Haet liiton avustuksella ylityölisät. Sehän ei taas sinun ongelma ole jos myöhästelevä saa myös palkkaa ylimääräiseltä 15 minuutilta, voit huolehtia vain omista saatavistasi.

Vierailija
18/27 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä464 kirjoitti:

Ap

Merkkaat omalle kohdalle oikeat toteutuneet tunnit, ja selitteeksi seuraavan vuoron myöhästymisen.

Toiswn vuoroja ei tietenkään saa muutella, se on hänen vastuullaan.

Vierailija
19/27 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon kyllä seuraavalla kerralla myöhästelijälle. Mutta minkä voin sille jos avustettava antaa myöhästelijälle kaiken anteeksi. En viitsi alkaa moittimaan toista avustajaa avustettavani kuullen.

Ap

Vierailija
20/27 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle hän laittaa viestin myöhästymisestä? Jos sinulle niin vastaa että ei käy, sinun pitää lähteä klo 14. Ja lähdet klo 14. Jos se tuottaa avustettavalle ongelmia niin ota yhteys työnantajaan ja kysy miten tuo 15 min vaje ratkaistaan, sano että et voi jäädä ylitöihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan