En ostaisi ikinä käytettyä sohvaa tai sänkyä, muita?
Inhottaisi liikaa ajatus, että niitä on käytetty eli maattu alastomana, niihin on imeytynyt vieraiden ihmisten eritteitä ja ominaistuoksua ja niissä voi pesiä luteita, hometta ja ties mitä. Mitä te muut ajattelette tästä?
Kommentit (47)
Olen ostanut ja jatkossakin ostan. Pitäähän se kunto tarkistaa.
Patjoja en ostaisi käytettyjä. Niihin liittyy samaan kuin toisen hammasharjaan ja alkkareihin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se mieli muuttuu, kun yhden kerran ostatte sohvan tai sängyn, jonka mukana saatte kirppuja, luteita tai torakoita. Sitten kun se nakki napsahtaa, niin uskotte. Eihän sitä ajatella tai ainakaan moiseen uskota, ennekuin omalle kohdalle sattuu ja sitten onkin toinen ääni kellossa.
Tämä vaara on olemassa kaikissa vanhoissa huonekaluissa, eikä vaan sängyissä ja sohvissa.
En missään tapauksessa ottaisi asuntooni käytettynä sohvaa tai sänkyä. En siksi, että en voisi nukkua siinä, vaan pelkäisin nimenomaan, että siitä tulisi jotain ötököitä, jolloin joutuisin hävittämään kaikki asunnostani. Johonki opiskelijaluukkuun voisin ottaa ainakin käytetyn sohvan. Käytetty sänky olisi vähän ällöttävämpi.
En minäkään. Siksi hotelleissakin nukkuminen ahdistaa hieman vaikka olisi kuinka hieno hotelli samoin tuttavien kesämökeillä jne. yökylissä.
En halua toisten jäljiltä olevia topattuja huonekaluja, siis joustinsänkyjä, -patjoja, sohvia ja nojatuoleja. Jos ei ole varaa ostaa uutta, olen mieluummin ilman. Käytettynä minulle kelpaavat umpipuiset siistit kalusteet, esim. kaapit, pinnasohvat, pöydät ja tuolit. Kaapit ja laatikostot ovat toki aika kyseenalaisia sikäli, että saako ne edes pesemällä puhtaaksi ja raikkaaksi. Jos pinnasohvan kannen päällä on pehmuste, vaihdan sen ilman muuta uuteen puhtaaseen.
Olen ostanut metallisen sängyn käytettynä. Ei voi olla tuholaisia siinä. Ja kaverilta sain sohvan pilkkahintaan. Tiedän, ettei sillä ole tuholaisia.