Miten narsisti käyttäytyy kun samassa taloudessa asuva katkaisee häneen välit?
Kuinka onnistuu ja voiko sellaisesta selvitä hengissä, vai pitääkö ottaa yhteyttä lastensuojeluun vaikkei poismuuttoon olisi enää kauan?
Kommentit (28)
Välit poikki heti! Siitä oma elämäsi alkaa, tai sitten viimeistään kun pääset omaan kotiin <3
Älä odota, hukkaan heitettyä elämää.
Pidä pintasi äläkä kommunikoi hänen kanssaan mitään.
Jos se on kumppani, ei tarvitse kertoa etukäteen muutosta, ei lupaa kysytä. Lapsille tekee yllättävän muuton mahdollisimman kivaksi kun sen aika on ja selittää, vastaa kysymyksiin, rauhoittelee. Sukulaisia avuksi. Tottakai muutosta selviää, vaikka toinen sekoaisi tai uhriutuisi.
Henkisesti sairaaseen on katkaistava välit missä tilanteessa tahansa ennen kuin hän sairastuttaa sinutkin.
Miks kukaan muuttaa narsistin luo ?
Antakaa itsellenne joululahja ja hankkiutukaa myrkyllisistä ihmisistä eroon.
Alkaa puhua selän takana. Voi myös alkaa vakoilemaan tekemisiä (mikä on jo aika sairasta).
Alkaa valehtelemaan aiempaa enemmän sinusta muille, etsii tehokkaammin uusia narsistisia lähteitä, valehtelee enemmän myös sinulle, jos teillä on lapsia houkuttelee heitä puolelleen eli muuttuu kaikin puolin petollisemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa valehtelemaan aiempaa enemmän sinusta muille, etsii tehokkaammin uusia narsistisia lähteitä, valehtelee enemmän myös sinulle, jos teillä on lapsia houkuttelee heitä puolelleen eli muuttuu kaikin puolin petollisemmaksi.
Juuri näin.
Meillä harjoitti hajota ja hallitse tekniikkaa, mm. lauseita miksiköhän tuo Liisa ei tykkää sinusta? Sisaresta toiselle sisarelle. Sisarukset piti saada erotettua toisistaan, suorastaan vihaamaan toisiaan. Ja onnistui siinä liiankin hyvin.
Sitten kun yksi (minä) lähdin koska en pystynyt elämään sitä elämää, alkoi minun mustamaalaamiseni täysillä. Perheen ulkopuoliselle esitettiin marttyyria miten minut raukan se hylkäsi, ja eräs jopa tuli minulle sanomaan miten hänelle oli itkenyt tätä asiaa.
Lopulta kun pysyoin itsepintaisesti erossa, en ottanut yhteyttä, en käynyt, en osallistunut, käytännöllisesti katsoen poistin tämän ihmisen elämästäni ja siinä sivussa joukon muita ihmisiä jotka menivät hänen ansaansa, olen saanut olla täysin rauhassa.
Tiedän että minusta puhutaan ja osa sisaruksista vihaa minua. Se on hinta joka oli maksettava. Syvät haavat jäi siitä ajasta kun tämän henkilön vaikutusvallan alla olin, nyt niitä paikkailen ja hoitelen vaikka tuskin parannettua saan täysin koskaan.
Vapaa kuitenkin olen ja se o n pääasia.
Vierailija kirjoitti:
Antakaa itsellenne joululahja ja hankkiutukaa myrkyllisistä ihmisistä eroon.
Antakaa itsellenne paras lahja: hankkiutukaa myrkyllisestä av palstasta eroon.
Ole varovainen! Lähde, mutta turvallisesti.
Tekee elämästäsi h*lvettiä. Jos hän ymmärtää olevan tosi kysymyksessä, hän saattaa alkuun reagoida ymmärtäväisesti ja rauhallisesti saadakseen lisäaikaa h*lvetin järjestämiseen, mutta siihen lankaan ei kannata mennä. Hän saattaa alkaa tuhota tavaroita tai tehdä vaikka poliisille ilmoituksen että olet tehnyt jotakin rikollista.
En kertoisi muutosta, jos se suinkin on mahdollista pitää salassa. Ja sitten muuttohetkellä, kun hän saa asian tietää, et saa olla hänen kanssaan yksin. Läsnä on oltava ainakin yksi ystäväsi, sukulaisesi, joku ihminen joka tietää tilanteen. Toisen ihmisen läsnäollessa narsisti ei voi näyttää itsestään kaikkein ruminta puoltaan ja tämä suojelee sinua, tai ainakin on joku soittamassa poliisit paikalle ja katsomassa narsistin perään sillä aikaa kun sinä pakkaat.
Vierailija kirjoitti:
Miks kukaan muuttaa narsistin luo ?
Tämä. Jokaisella on mahdollisuus muuttaa pois sen emättimen luota josta hänet tursutettiin.
Ota vastuu itsestäsi ja lähde. "Narsistin" rahahana loppuu samalla.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa puhua selän takana. Voi myös alkaa vakoilemaan tekemisiä (mikä on jo aika sairasta).
Tekee sitä kyllä muutenkin koko ajan. Toki ilmiö varmasti saa järjettömät mittasuhteet hovista poistumisen seurauksena. Pidä varasi, mutta älä missään nimessä jätä välejä katkaisematta huolellisesti.
Kenenkään hoviin kuuluvan kanssa ei kannata olla tekemisissä, sillä kielivät asiasi narskulle ja mahdollisesti valehtelevat ja värittävät ne narskulle mieleiseen muotoon. Ei siis voi luottaa esim. perheenjäseniin jotka kuuluvat vielä hoviin.
Jos narskuun pistää välit poikki alkaa armoton mustamaalausmylly ja syy välienkatkaisulle diagnosoidaan sinun sairaudestasi johtuvaksi eikä narskun omasta. Voi käydä fyysisestikin väkivaltaiseksi mutta sitten pitää vain tarpeeksi välimatkaa heti kun pystyy.
Entinen puoliso tuntuu varmaan 90% tapauksista ikävältä ja narsisteja on noin 1% väestöstä. Onko exälläsi diagnoosi, vai oletko syyttäleimaava exä tai kenties narsisti itse?