Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ostaisi ikinä käytettyä sohvaa tai sänkyä, muita?

Vierailija
18.03.2017 |

Inhottaisi liikaa ajatus, että niitä on käytetty eli maattu alastomana, niihin on imeytynyt vieraiden ihmisten eritteitä ja ominaistuoksua ja niissä voi pesiä luteita, hometta ja ties mitä. Mitä te muut ajattelette tästä?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä ällöttää? Kyllä ne bakteerit on kuollu moneen kertaan. Tuolla ajattelumallilla sulla on varmana colitis ulcerosa tai astma!

Vierailija
22/47 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin ennen noin, mutta nyt kun olen kotiäitinä ja miehen tuloilla pitäisi koko perheen sinnitellä, saa rahaa helposti kulumaan muuhunkin. Ostin just tosi kivan mustan kulmasohvan 150 eurolla, kaikki päälliset pestäviä. Varsinkin lapsiperheeseen en nää mitään järkeä ostaa uutta kallista sohvaa, kun siihen kuitenkin joku piirtää tussilla tai kaataa maitoa jne.

Myös olohuoneen pöydän ostin käytettynä. Olen nykyään aivan fiiliksissä näistä käytetyistä huonekaluista, miten kauniiksi voikaan kodin saada ihan pikkurahalla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhien puuhaa ostaa jotain vanhoja huonekaluja.. hyi helvetti!

Itse pidän -yksinkertaistaen- antiikista mutta ei ole minulta pois, jos sinä tykkäät, josain muusta. En muutenkaan pidä kertakäyttökulttuurista.  Minulla on huonekaluja jotka ovat kestäneet käyttöä toista sataa vuotta ja en näe mitään syytä etteikö niistä ainakin osa voisi kestää vielä ainakin vuosikymmeniä. - Toisaalta kodistani luo kodin juuri se, että sisustuksessa on eri kerrostumia: osa oikeasti vanhaa, mutta joukossa on myös uutta.

t. Yksi tulorajoitteinen 

Ei paljoa kiinnosta kerrostumat. Oli kyse sitten huonekaluista tai vaatteista.

Olsii minusta kamalaa, jos kaikki me asuisimme samanlaisissa asunnoissa ja puketusimme kaikki samalla tavalla, Mutta kuten sanottu kukin tyylillään.

24/47 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kosket rahaakin vain muovihanskoilla? Ties missä reiässä niitä on uitettu. Ja autoa et varmasti osta käytettynä ethän? Jotku kuitenkin paneskellut ja piereskellyt siellä. Raukka et voi hotelleissakaan käydä !

25/47 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mustakin ois tosi ihanaa ostaa kunnon uus luksussänky moottorilla! Mutta opiskelijana tässä työttömyystilanteessa on koko ajan persauki niin sillon ei jää hirveästi jää vaihtoehtoja kun ostaa huonekalut käytettynä tai kytätä roskalavaryhmiä jos joku olisi luopumassa jostain mitä tarvin. Siistin vaalean divaanivuodesohvani ostin kierrätyskeskuksesta, hintaa oli huikeat 20e ja he kuljettivat kotiinkin ilmaiseksi. Torista löytyi todella nätti nojatuoli kympillä ja edelleen on mun lempiasia koko asunnossa, 100e Sänkysetti löytyi torista koska myyjillä oli kiire päästä eroon muuton takia, 160cm jenkkisänky petarilla ja runkopääty yöpöydillä. Patjat ja petari olivat uudenveroisia niin miksi ällöttäis? Musta noi oli aivan mahtavat löydöt.

26/47 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivittu te ootte kaikki kyllä niin saatanan idiootteja, tuutte pistään jotain esim. kommentteja, kun teillä on tuttavanne entisiä sänkyjä/sohvia. Puhutaan nyt vissiinki ihan tuntemattomien tavaroista.

Vierailija
27/47 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän olisin huolissani lutikoista majaillessani hotelleissa... olen ostanut useitakin huonekaluja käytettynä (nojatuolit, sohvan, runkopatjasängyn), mutta en ehkä ostaisi jostain kierrätyskeskuksesta tai muualta, missä en näe entistä omistajaa. Torin kautta olen omani ostanut, ja kyllä se huusholli tavaraa hakiessa aika paljon kertoo.

Vierailija
28/47 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait kukaan makaa sängyssä alastomana, vaan suojana on petauspatja ja aluslakana.

Miten voit yöpyä hotellissa, sairaalassa tai ystävien luona?

Varmin tapa saada kotiinsa lutikoita ja muita ötököitä on matkustaminen tai tilata ulkomailta tuotteita, tulevat hyvin matkalaukuissa ja pakkauksissa, toisin kuin käytetyn tavaran ostaminen.

Ja jos pelkää lutikoita ja muita, niin aina voi laittaa ne ulos pakkaseen tai pitää kuumassa saunassa, jos ei voi pestä.

Kierrätys on ekologista, säästää luontoa ja ympäristöä.

Vierailija
29/47 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ostaisi mutta minun ei olekkaan pakko. Mutta sukulaisilta olen joskus vanhan sängyn saanut, ei se minua ällöttänyt.

Olen myynyt meidän vanhan sohvan ja sängyn. Päälliset oli sohvassa pestävät ja sänkyyn sai uuden petarin. En pidä ostajia mitenkään idiootteina, tuskin ne mistään spurguluolasta niitä olisi ostaneet. Meillä siisti, uusi koti ja tavarat oli päällepäin katsoen uudenveroisia vaikka käytettyjä. Lutikatkin kyllä näkee sohvan/ sängyn pohjasta jos on.

Vierailija
30/47 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenyt kirjoitti:

Voivittu te ootte kaikki kyllä niin saatanan idiootteja, tuutte pistään jotain esim. kommentteja, kun teillä on tuttavanne entisiä sänkyjä/sohvia. Puhutaan nyt vissiinki ihan tuntemattomien tavaroista.

Miksi ostaa uutta, jos löytyy mieleinen käytettynä vai kuvitteletko luonnon kestävän tätä kulutushysteriaa ikuisesti ja materiaalien olevan ehtymättömiä. Käytetyn tavaran ostaminen on suuri ekoteko.

Jo nyt syömme omia jätteitämme ruuan mukana elimistöömme, kun maaperä ja vesistöt hukkuvat jätteisiin.

Jos sinua puistattaa käytetty tavara, tietäisitpä mitä suuhusi pistät tai millaisissa olosuhteissa näitä uusia tuotteita valmistetaan, usein vielä lapsityövoimalla, jotka menettävät terveytensä jo nuorena ja ihan vain siksi, että joku saa viimeisempien trendien mukaisen tuotteen.

Sinuna olisin enemmän huolissani uusien tuotteiden käytetyistä kemikaaleista, jotka tunkeutuvat sisäilmaan ja iholle, toisin kuin käytetyn, jota on käytetty ja pesty, eikä jäämiä enää irtoa.

Vierailija
31/47 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

rekisteröity kirjoitti:

Enemmän olisin huolissani lutikoista majaillessani hotelleissa... olen ostanut useitakin huonekaluja käytettynä (nojatuolit, sohvan, runkopatjasängyn), mutta en ehkä ostaisi jostain kierrätyskeskuksesta tai muualta, missä en näe entistä omistajaa. Torin kautta olen omani ostanut, ja kyllä se huusholli tavaraa hakiessa aika paljon kertoo.

Ja joskus sieltä saa lähes uudenveroista ja laadukasta tavaraa, kun ihmiset muuttavat paikkakuntaa ja kuljetus on kallista ja aikaa vievää.

Möin torissa, kakkoskotini kalusteet parissa tunnissa, jota käytin vain muutaman päivän viikossa työntakia ja kaikki olivat lähes uudenveroisia, kun muuttokuorma toiselle puolelle Suomea olisi maksanut maltaita.

Vierailija
32/47 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ostaisi sohvaa tai patjaa käytettynö, mutta kaikki "kovat" huonekalut ovat ok. Täälläpäin on joissakin taloissa pahat lutikkaongelmat, ja yhdellä kaverilla meni oikeastaan koko omaisuus uusiksi, että pääsivät lutikoista eroon. En halua kokea samaa.

Työmatkojen jälkeen saunotan aina matkalaukut tarkasti. Vähän vaivalloista, mutta vähemmän hankalaa kuin lutikat kotona.

Vierailija
33/47 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkää luteita ja muita ötököitä, pitäisi asua uudessa okt:saa ja kaikki tavara mitä sinne vie, pitäisi käyttää pakkasessa tai saunassa, koska ötököitä voi olla siellä, mistä ne on tulleet.

Vanhoissa okt ja rivi- ja krs-taloissa ötökät kulkevat rakenteista, huoneistosta toiseen, vaikka kaikki ostaisi uusina, niin naapureilta niitä voi tulla. Samoin elintarvikkeiden mukana.

Vierailija
34/47 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan tiedoksi että ne hotelli sängyt vasta paskaisia onkin.

Itse ostin viidellä eurolla kirppikseltä 3 istuttavan sohvan, ihan täydellinen tähän tupakeittiöön, laitoin vielä räsymaton muodikkaasti päälle suojaksi.

Pidin kyllä sohvaa tuulettumassa viikon ulkona katoksessa, kun oli vielä vähän pakkaspäiviä jäljellä.

Vierailija
35/47 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi minäkään tuntemattomalta sohvaa tai sänkyä. Tutut osti ja huomasivat vasta kotona, että sohvat ovat täysin homeessa. Jotkut ihmiset on niin sikoja, että ihan pokkana myyvät mm. kissan kusemia sohvia jne. Tutuilta voisin ostaa.

Vierailija
36/47 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihme, että luteet leviää, kun ihmiset ovat niin hyväuskoisia. Ostetaan käytetty sänky pärstäkertoimen mukaan "näyttävät rikkailta, ostan". Luteita on nykyään eniten hyvin toimeentulevilla maailmanmatkaajilla. Ja osa varmasti röyhkeästi myy saastunutta (kallista) omaisuuttaan eteenpäin ihan vain katkeruuksissaan.

Vierailija
37/47 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostaisin mielelläni vanhan puusohvan tai puusängyn. Mökille tarvittaisiin.

Vierailija
38/47 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhien puuhaa ostaa jotain vanhoja huonekaluja.. hyi helvetti!

Kerrotko lisää tuosta köyhiä kohtaan tuntemastasi halveksunnasta?

Vierailija
39/47 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ensimmäinen sänky saatiin sukulaiselta, halvat patjat ostettiin itse. Myöhemmin tuntui luksukselta, kun oli varaa ostaa oikein runkopatjat. Se sänky palvelee meitä edelleen vierasmajassa mökillä.

Nykyisin saa moottorisänkyjä jopa alle 500 euron tarjouksista kaupasta, rungon voisi ihan hyvin ostaa käytettynä, sen voi pestä vaikka kuinka tehokkaasti, patjat toki ostaisin itse.

Vierailija
40/47 |
19.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mieli muuttuu, kun yhden kerran ostatte sohvan tai sängyn, jonka mukana saatte kirppuja, luteita tai torakoita. Sitten kun se nakki napsahtaa, niin uskotte. Eihän sitä ajatella tai ainakaan moiseen uskota, ennekuin omalle kohdalle sattuu ja sitten onkin toinen ääni kellossa.