Ilmianna cover-versio, joka on parempi kuin alkuperäinen
aloitin tämän ketjun, koska kuvittelin ettei coverit vaan yksinkertaisesti voi olla parempia kuin originaaliversio. Mutta keksinhän mä yhden: Metallican versio Whiskey in the jar-biisistä on kyllä saletisti parempi kuin Thin Lizzyn alkuperäinen (joka on itseasiassa trad.)
Kommentit (264)
Mikko Kuustosen versio Juicen laulusta Klovni heittää veivin
Madonna Hung up jossa sämplää Abbaa.
Samalla periaatteella Skip to the good bit (Unbelievable). Kummankaan noista laulajan nimi ei tuu mieleen.
The hunt New model armylta on Sepultura-coverina PALJON parempi.Madonnan La isla bonita on suunnilleen tasoissa coverin eli Twilight guardianin kanssa,tämä on niitä harvinaisia kappaleita joissa miesääni pystyy luontevasti esittämään naislaulajan kappaleen.Toista oli esim. Ilkka Jääskeläisen esittämät homomaiset ja naurettavat naisten kappaleet.
Alien Ant Farm - Smooth Criminal
Jännä kun niin monet tykkää Disturbedin Sound of silencesta. Itse olen aina pitänyt sekä Disturbedista että alkuperäisestä kappaleesta, mutta ei vaan uppoa tuo versio. Jotenkin laahaava ja siitä puuttuu se tunnelma mikä Simon and Garfunkelin versiossa oli. Land of confusion on hyvä Disturbedin versioimana, mutta ei sekään mielestäni alkuperäisen veroinen.
joan jett. Se kun on tehnyt enimmakseen covereita
Nightwish - Over the hills and far away (alkup. Gary Moore)
Johnny Cash - Hurt (alkup. Nine Inch Nails)
Sata kesää, tuhat yötä - Toni Wirtanen (alkup. Paula Koivuniemi)
Sua vasten aina painautuisin - Paula Vesala (alkup. Paula Koivuniemi)
Denigrate - Mombasa (tunnetuin suomenkielinen coveri oli Taiskan laulama)
Red Hot Chili Peppers: Havana affair (alkup. The Ramones)
Jenni Vartiaisen Cheek-cover Keinu. Biisistä tuli hitti tasan Jennin ansiosta.
Wuthering Heights ~ Angra <3 (esittäjä)
Seether - Careless Whisper
Ei pärjää Yrjö Mikaelin siirappinen orkkisveto tälle versiolle.
Ghost: "I Believe" on noin 10 986 kertaa parempi kuin alkuperäinen ikinä.
-
Lorde: "Everybody Wants to Rule the World" avasi tämän biisin minulle 28 vuotta sen jälkeen kun olin kuullut alkuperäisen (josta en pitänyt).
-
Patti Smith: "Smells Like Teen Spirit" ei ehkä ole parempi, mutta 1:1 alkuperäisen kanssa kilpailukykyinen cover-versio.
Bowien China Girl on parempi kuin Iggy Popin. Onko varsinaisesti kuitenkaan cover?
The Pretenders - Stop Your Sobbing (The Kinks alkuperäinen esittäjä)
The Soup Dragons - I'm Free (Rolling Stonesin biisi)
Slade onnistui mahdottomassa 1972, peittoaa Janis Joplinin originaalin.
Vierailija kirjoitti:
Jimi Hendrixin versio Bob Dylanin biisistä All along the watchtower on 'parempi' kuin alkuperäinen. Lainausmerkit sen vuoksi, että tulkinnat on niin erilaisia. Mutta paras coveri joka tapauksessa, mikä Dylanin biiseistä on koskaan tehty.
Yleisesti ottaen Byrds teki parhaat Dylan-coverit, My back pages, Mr. Tambourine man jne. Mutta joo kyllä toi Hendrixin watchtower myös kärkeen menee.
You're My Heart You're My Soul sekä Gimme All Your Lovin', Leningrad Cowboysin esittämänä.
I Only Wanna Be With You, Bay City Rollersin esittämänä.
Oops!... I Did It Again, Children of Bodomin esittämänä.
Olipa paljon hyviä covereita.
Tykkään Disturbedin versioista: The sound of silencestä ja Land of confusionista.
Anna Abreun versio Kylmästä lämpimään (koska en siedä jukkista)
Ugly Kid Joen Cats in the cradle
Katey Sagalin preacher man
Samu Haberin versiot: Hiljaisuus, sopivasti onnellinen, Kerran, perjantai 13... vissiin mistä vaan. ;)
Irinan I don`t dance
Vain muutaman mainitakseni.