Ilmianna cover-versio, joka on parempi kuin alkuperäinen
aloitin tämän ketjun, koska kuvittelin ettei coverit vaan yksinkertaisesti voi olla parempia kuin originaaliversio. Mutta keksinhän mä yhden: Metallican versio Whiskey in the jar-biisistä on kyllä saletisti parempi kuin Thin Lizzyn alkuperäinen (joka on itseasiassa trad.)
Kommentit (264)
Jimi Hendrixin versio Bob Dylanin biisistä All along the watchtower on 'parempi' kuin alkuperäinen. Lainausmerkit sen vuoksi, että tulkinnat on niin erilaisia. Mutta paras coveri joka tapauksessa, mikä Dylanin biiseistä on koskaan tehty.
Thin Lizzy on parempi kuin Metallica, mutta sehän on tosiaan vanha biisi eikä alkuperäistä välttämättä olekaan. Itse diggaan The Dublinersin versiota.
Oma valintani alkuperäistä paremmaksi coveriksi on The Great Big Sea bändin versio R.E.M.:n biisistä It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine):
Parhaat Jimin All Along the Watchtower ja Vesa-Matti Loirin Hetken tie on kevyt
Paskimmat on Metallican Whiskey in the Jar ja Disturbedin Sound of Silence
Smash Mouth - Believer (alkuperäinen The Monkees)
Fall out boy - Beat it (alkuperäinen Michael Jackson)
Happoradio - Unelmia ja toimistohommia (alkuperäinen Leevi and the Leevings)
Ja sitten jo täällä mainitut:
HIM - Wicked Game
Johnny Cash - Hurt
Näissä kaikissa yhteistä se, että coverissa on enemmän potkua ja/tai tunnetta kuin alkuperäisessä. Me like!
Kaffepulla kirjoitti:
Nine Inch Nails: Hurt (alkup. Johnny Cash)
Disturbed: The Sound of Silence (alkup. Simon & Garfunkel)
Alkup. Johnny Cash?
:D :D :D :D :D :D :D :D :D
Maailman kauneimman äänen omistaneen Eva Cassidyn (r.i.p.) versio Autumn Leaves
Eva Cassidyn sovitukset olivat omia ja nostivat monet kappaleet aivan uudelle tasolle.
Harry Chapinin (r.i.p.) Cats in the Cradle Guns N Rosesin esittämänä
en jaksa lukea edellisiä niin on voinut tulla jo, mutta marilyn mansonin tainted love. En oo kuullut ihan orignaalia mutta ainakin 80-luvun versio on ihan kauhee.
Vierailija kirjoitti:
Maailman kauneimman äänen omistaneen Eva Cassidyn (r.i.p.) versio Autumn Leaves
Eva Cassidyn sovitukset olivat omia ja nostivat monet kappaleet aivan uudelle tasolle.
Harry Chapinin (r.i.p.) Cats in the Cradle Guns N Rosesin esittämänä
Tuo Cats in the cradle on kyllä Ugly Kid Joen vetämä coveri, ei GN'R ole versioinut kyseistä biisiä koskaan.
Therapy: Vicar in a tutu (alkup. The Smiths)
Therapy: Diane (alkup. Hüsker Du)
Alkuperäisetkin toki hyviä mutta jotenkin tuo Therapyn soundi sopii noihin paremmin.
Thunderstruck -Steve'n' seagulls
Parempi kuin ac/dc n
Jimi Hendrix - all along the watchtower
Alkuperäinen esittäjä: Bob Dylan
Mitä yhdestä särkyneestä sydämestä (Mamba > Nylon Beat)
Vierailija kirjoitti:
Deep Purple - Hush (Joe South / Billy Joe Royal)
Höhöö, luulin että Deep Purple oli alkuperäinen ja tiesin vain Kula Shakerin tekemän coverin. Nyt olen taas hieman viisaampi, kiitos av:n!
Nancy Sinatra - Bang bang. Alkup. Cher.
Säestyksessä vain tremolokitara. Upea.
Vierailija kirjoitti:
aloitin tämän ketjun, koska kuvittelin ettei coverit vaan yksinkertaisesti voi olla parempia kuin originaaliversio. Mutta keksinhän mä yhden: Metallican versio Whiskey in the jar-biisistä on kyllä saletisti parempi kuin Thin Lizzyn alkuperäinen (joka on itseasiassa trad.)
Luin otsikon ja tuli heti toi biisi mieleen. Mä tykkään siitä ihan hirveesti. Ajattelin lukasta ketjun läpi, että onkohan kukaan maininnut...ei tarvinnut aloitusviestiä pidemmälle edetä, hauskaa!
William Fitzsimmonsin versio I kissed a girl-kappaleesta on kaunis ja haikea verrattuna siihen alkuperäiseen ränkytykseen.
Faith no more ja Easy alkuperäinen on Lionel Richie
Vierailija kirjoitti:
dkdkeie kirjoitti:
Placebo- Running Up That Hill
Mietin varmaan viime viikolla että olisi mielenkiintoista kuulla Kate Bushin kappaleiden covereita eli kiitos tästä. Ihan hyvä oli, joo, mutta en sanoisi että on parempi kuin alkuperäinen.
Paper crows - Cloudbusting
Katsohan saman pirkon rockabye.