Ilmianna cover-versio, joka on parempi kuin alkuperäinen
aloitin tämän ketjun, koska kuvittelin ettei coverit vaan yksinkertaisesti voi olla parempia kuin originaaliversio. Mutta keksinhän mä yhden: Metallican versio Whiskey in the jar-biisistä on kyllä saletisti parempi kuin Thin Lizzyn alkuperäinen (joka on itseasiassa trad.)
Kommentit (264)
Voisiko joku tehdä näistä ketjun covereista yhden Youtube-soittolistan, jonka linkittäisi tänne?
Nina Simone - Don´t let me be misunderstood. ( The Animals ).
Vierailija kirjoitti:
Nina Simone - Don´t let me be misunderstood. ( The Animals ).
M.A. Nummisen versio "Et Kai Ymmärrä Mua Väärin"
Cyndi Lauper: Girls Just Want to Have Fun. (Alkuperäinen esittäjä: Robert Hazard)
Tiffany: I Think We're Alone Now (alkuperäinen esittäjä: Tommy James and the Shondells)
Iskelmän puolelta: Lähes mikä tahansa Suomi-cover on parannus verrattuna alkuperäiseen: Umberto Bindi "Mio Mondo"
Ihan sama onko esittäjä Kari Tapio, Topi Sorsakoski vai joku muu. Miten joku onkin oivaltanut, että tuon määkimisen takana on ihan hyvä biisi?
Kylmästä lämpimään.
Alunperin Jukka pojan, mutta itse pidän siitä naisen laulamasta enemmän. Kukas sen lauloikaan?
KISS-God Gave Rock and Roll to You
Vierailija kirjoitti:
Devo - (I Can't Get No) Satisfaction
Tämä! En ihmettele alapeukkuja, koska Rollarien versio on niin nostalginen. Mutta itse tykkään silti jopa enemmän Devon versiosta, varmaan siksi koska en ollut vielä kuunnellut originaalia kunnolla ennen kuin tutustuin Devon biiseihin ja covereihin.
^^hupsis meni lainaus vähän väärin...
Cover:
Loona - Vamos a la Playa (2010)
Alkuperäinen:
Miranda - Vamos a la Playa (1999)
☭ 7217 ☭
Jep, Devolla on ehdottomsti paras cover Satisfactionista mutta alkuperäisen edelle en sitä kyllä laittais.
Electric Light Orchestra : Roll over Beethoven (Chuck Berry)
Vierailija kirjoitti:
Robbie Williamsin Supreme. Myös se formula 1-video on huippu.
Kenen on alkuperäinen? Meinaatko Gloria Gaynor - I will survive?
Vierailija kirjoitti:
Tiffany: I Think We're Alone Now (alkuperäinen esittäjä: Tommy James and the Shondells)
Minusta Rubinoosin versio on parempi kuin Tiffanyn synapop.
Deep Purple - Hush (Joe South / Billy Joe Royal)
Cruel Force - Necromansy
on parempi kuin Bathoryn alkuperäinen Necromansy
Katerine - Ayo Technology