Työmatka on 27km suuntaansa. Jaksaisikohan sen
Pyöräillä päivittäin sähköpyörällä? Vai onko ihan älytön ajatus. Mitä tuumaat?
Kommentit (17)
Jos sulla ei ole lapsia, niin mikäs siinä. Tulisi kuntoilut samalla. :) Jos lapsia on, niin ehkä siihen menisi turhan paljon aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikset et tavallisella?
Sähköavustus vähän helpottaisi
Hyvällä säällä ja kelillä menisi, mutta entäs jos on kaatosade, lumimyrsky tai 30 asteen pakkanen?
Jos voit uhrata työmatkoihin 2,5 -3 h/päivässä niin onnistuu... omasta mielestäni on liian pitkä ainakaan jokapäiväiseen työmatkailuun.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla ei ole lapsia, niin mikäs siinä. Tulisi kuntoilut samalla. :) Jos lapsia on, niin ehkä siihen menisi turhan paljon aikaa.
Kuis kauan tollasella hurauttaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuis kauan tollasella hurauttaisi?
Varmaan reilu tunti suuntaan
Oma työmatkani 40km suuntaansa, vr:n sähköpyörällä
Eikö sähköpyörässä ole edelleenkin niin, että sähköinen avustus loppuu 25 km/h nopeudessa? Ja pyörä moottoreineen ja akkuineen ei ole kovin kevyt, joten tuota nopeammin menee sitten vain alamäessä. Työmatkaan menisi siis yli tunti suuntaansa, onko se ok sulle?
Vierailija kirjoitti:
Oma työmatkani 40km suuntaansa, vr:n sähköpyörällä
Onko rankkaa ja kauan menee?
Vierailija kirjoitti:
Eikö sähköpyörässä ole edelleenkin niin, että sähköinen avustus loppuu 25 km/h nopeudessa? Ja pyörä moottoreineen ja akkuineen ei ole kovin kevyt, joten tuota nopeammin menee sitten vain alamäessä. Työmatkaan menisi siis yli tunti suuntaansa, onko se ok sulle?
No ei se mahdotonta olis
Mä joskus kesäisin ajoin just tuon pituista työmatkaa ihan tavallisella pyörällä. Mutta mulla ei silloin vielä ollut lapsia. Nykyisin en uhraisi päivittäin niin paljoa työmatkoihin 8h työpäivän lisäksi. En ehtis nähdä lapsia ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan akku kestää?
Riippuu akusta. 50-100km
Mä pyöräilen töihin 21 km per suunta keskustan läpi. 30 km menee jos ei tarvitse ajaa keskustan liikennevalojen läpi.
Mies pyöräili tuollaista matkaa tavallisella, noin tunti suuntaansa meni, mutta vain kesäkeleillä. Omalla kohdalla riippuisi reitistä. Hyvä kevyenliikenteenväylä kyllä, kapea maantienreuna, 80km/h rekat vieressä, ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se mahdotonta olis
Itse ajelen nyt reilu yhdeksän kilometriä suuntaansa ilman sähköavustusta, ja aikaa menee keskimäärin 25-33 minuuttia/suunta vuodenajasta riippuen. Tämä on ihan ok ja niin oli pari-kolme kilometriä pitempikin matka. Sen sijaan aikaisempi työmatka, johon meni n. 50 minuuttia tai tunti, kun julkisilla pääsi puolessa tunnissa, oli itselleni liian pitkä ajaettavaksi kuin satunnaisesti. Mutta ei näitä toisen puolesta voi sanoa.
Mikset et tavallisella?