Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys Helsingin kuntavaaliehdokkaille. Miksi kannatat kaupunkibulevardeja?

Vierailija
18.03.2017 |

Tämä kysymys on askarruttanut minua. Kaikissa puolueissa on kaupunkibulevardien kannattajia, joissain toki enemmän kuin toisissa. Mutta suuri kysymys on, miksi he tätä kannattavat? Toki asuntoja tarvitaan lisää, mutta:

1. Eikö Helsingistä löydy parempaa tonttimaata asunnoille kuin vilkkaasti liikennöidyn tien vierestä?

2. Ettekö huolestu Helsingin keskustan näivettyvän kun pääväylät sinne tuhotaan bulevardeiksi? (Nopeudethan laskevat väkisin jos kummallakin puolella on asutusta.)

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/496378-vihreaa-huuhaata-vai-as…

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tilaa uusille taloille tulee, kun bulevardilla pitää kuitenkin olla puustokaistat, ratikkakaista ja kevyen liikenteen väylät? Tiet kapenevat, autot ajavat hitaammin ja pysähtelevät - kuka haluaa asua sellaisen väylän varrella, missä koko ajan pörrätään eikä melumuureja ole? 

Vierailija
2/86 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tilaa uusille taloille tulee, kun bulevardilla pitää kuitenkin olla puustokaistat, ratikkakaista ja kevyen liikenteen väylät? Tiet kapenevat, autot ajavat hitaammin ja pysähtelevät - kuka haluaa asua sellaisen väylän varrella, missä koko ajan pörrätään eikä melumuureja ole? 

Näihin minäkin hauluaisin tietää kannattajien vastauksen. Ja miettikää kuinka paljon liikenneonnettomuuksia noissa sattuu kun päihtyneet ihmiset lähtevät toikkaroimaan tuollaisen vilkkaan tien yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä asiakkaat kaikkiin kivijalkakahviloihin ja terasseihin saadaan, kun niille ei päivä paista kerrostalojen välistä?

Vierailija
4/86 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikenne hidastuu --> enemmän pakokaasuja --> huonompi ilmanlaatu.

Miksi Vihreät kannattavat ilmansaastuttamista? ( vain 2 Vihreää vastustaa bulevardikehitystä)

Vierailija
5/86 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton kanssa naimisissa olevat ihmiset voi muuttaa maalle. Kaupungit on ihmisilli ei autoille.

Vierailija
6/86 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vain yksi tapa toteuttaa erästä vihreää päätavoitetta joka on autoilun vastustaminen tai mieluiten estäminen kokonaan.

Ideologinen visiohan on koko helsingin ydinkeskustan laajuinen kävelykeskusta jossa liikkuu korkeintaan ratikoita ja junia, ihmiset kävelevät tai pyöräilevät. Eräänlainen teknisesti 1800-luvun alun utopia raitiovaunuilla vahvistettuna mutta maaseutukylän sijaan siirrettynä helsingin ydinkeskustaan ja ilman hevosenpaskaa kaduilla. 

Muualla maailmassa kävelykeskustoja on toteutettu siten että autot viedään maan alle, helsingissä tuo on hankalaa koska helsingin keskusta on jo erilaisia tunneleitä taynnä eli melkoinen reikäjuusto jo valmiiksi. Sinne on siis hankala rakentaa isoja määriä autoilutunneleita lisää. Tämähän ei vihreää utopiaa haittaa joten otetaan suoraan käyttöön se päätavoite eli tehdään autoilusta niin hankalaa ellei mahdotonta että ihmisten on pakko jättää autonsa kotiin jos haluavat keskustaan. Keskustassa asuvien taas on parempi olla hankkimatta autoa ollenkaan.

Se, että tuo ei toimi mitenkään käytännössä ei haittaa vihreää päätöksentekoa vaan projektit viedään eteenpäin hinnasta ja lopputuloksesta riippumatta.

Älkää kiltit pienet äänestäkö vihreää puoluettä. Pysykää kaukana tästä nykyvihreästä vanhojen stalinistien puolueesta jolle ideologiana tuntuu olevan tuhlata kansan verovarat toimimattomaan sekoiluun ja siinä sivussa haitat tavisten elämää  mahdollisimman paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/86 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse käydä enää Helsingissä edes Stockalla nyt kun Tapiolan Stocka on taas kondiksessa ja parkkikustannukset eivät ole siellä kymppejä per ostospäivä. Hipsterit pitäkööt Helsinkinsä. Vedetään betoni-piikkilanka-aita ympäri ja satasen tietulli porteille - molempiin suuntiin.

Vierailija
8/86 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auton kanssa naimisissa olevat ihmiset voi muuttaa maalle. Kaupungit on ihmisilli ei autoille.

Suurin osa töissä käyvistä ihmisistä on naimisissa auton kanssa, Vihreätkin voisi joskus kokeilla tuota työntekoa jotta sen ymmärtäisi.

Bulevardit kuihduttaa Helsingin keskustan kokonaan. Kaupat keskittyvät kauppakeskuksiin kehän varrelle, koska sinne on helppo kulkea toisin kuin keskustaan. Jo nyt keskustan ravintolaelämä on kuihtunut, seuraavaksi nähtävästi lähtee loputkin liiketoiminnat. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/86 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannerheimintie hidastuu entisestään. Ei ole enää mitään järkeä lähteä ostoksille Helsingin keskustaan.

Vierailija
10/86 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota pikaa alkaa taas metropolihanke nostaa päätään.

Östersundomiin ei saadakaan rakentaa pientalovaltaisempaa asutusta, koska alueella pesii ruisrääkkiä ja pyitä. Hesarissa tänään rehellisesti tunnustetaan, että niin hyviä kuin kaikki veroja maksavat ihmiset ovatkin, eteläisen Espoon rannoilla asuvilta irtoaa enemmän verorahaa kuin kaupungin vuokrakämpissä asuvilta.  

Työpaikat katoavat Helsingistä sitä varmemmin, mitä vaikeampaa sinne on päästä. Espoo ja varsinkin Vantaa lentokenttäalueineen voittavat. Kaupat ja palvelut muuttavat keskustan ulkopuolelle. 

Mutta eihän se ketään haittaa - helsinkiläiset käyttävät huolella vaalittuja ja aina käyttövalmiita kommuuniautoja, joilla hakevat huonekalunsa, aurinkotuolinsa, fiikuksensa, vessapaperinsa, kakkosneloset, pytyt, vasarat ja naulat ja kuljettavat jälkikasvunsa lätkäturnauksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/86 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä asiakkaat kaikkiin kivijalkakahviloihin ja terasseihin saadaan, kun niille ei päivä paista kerrostalojen välistä?

Kivijalkakaupat tulevat kuolemaan muutenkin. Surkea palvelutarjonta ja surkeat tuotteet.

Vierailija
12/86 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auton kanssa naimisissa olevat ihmiset voi muuttaa maalle. Kaupungit on ihmisilli ei autoille.

Suurin osa töissä käyvistä ihmisistä on naimisissa auton kanssa, Vihreätkin voisi joskus kokeilla tuota työntekoa jotta sen ymmärtäisi.

Bulevardit kuihduttaa Helsingin keskustan kokonaan. Kaupat keskittyvät kauppakeskuksiin kehän varrelle, koska sinne on helppo kulkea toisin kuin keskustaan. Jo nyt keskustan ravintolaelämä on kuihtunut, seuraavaksi nähtävästi lähtee loputkin liiketoiminnat. :(

Höpö höpö, kaupat keskittyy nettiin, noutopisteisiin ja kotiinkuljetuksiin. Hyvä kun nykyiset kauppakeskukset pysyisivät hengissä, uusille ei löydy asiakkaita. Kauppakeskuksista tulee enemmän viihdekeskuksia ja kauppojen showroomeja.

Työ muuttuu entistä enemmän paikasta ja ajasta riippumattomaksi.

Liikkenne muuttuu täysin. Tänä vuonna syntyneet ei tule koskaan ajamaan ajokorttia koska silloin kun he ovat aikuisia autolla ajaminen nykymallilla on laitonta sen turvallisuusriskien takia. Meille on ihan normaalia että tuhannet suomalaiset on kuollut auto-onnettomuuksissa. Tulevaisuudessa ei voida käsittää miten se on hyväksytty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/86 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota pikaa alkaa taas metropolihanke nostaa päätään.

Östersundomiin ei saadakaan rakentaa pientalovaltaisempaa asutusta, koska alueella pesii ruisrääkkiä ja pyitä. Hesarissa tänään rehellisesti tunnustetaan, että niin hyviä kuin kaikki veroja maksavat ihmiset ovatkin, eteläisen Espoon rannoilla asuvilta irtoaa enemmän verorahaa kuin kaupungin vuokrakämpissä asuvilta.  

Työpaikat katoavat Helsingistä sitä varmemmin, mitä vaikeampaa sinne on päästä. Espoo ja varsinkin Vantaa lentokenttäalueineen voittavat. Kaupat ja palvelut muuttavat keskustan ulkopuolelle. 

Mutta eihän se ketään haittaa - helsinkiläiset käyttävät huolella vaalittuja ja aina käyttövalmiita kommuuniautoja, joilla hakevat huonekalunsa, aurinkotuolinsa, fiikuksensa, vessapaperinsa, kakkosneloset, pytyt, vasarat ja naulat ja kuljettavat jälkikasvunsa lätkäturnauksiin.

Helsingistä pitää saada autoton kaupunki. Pikkukauppoja ei pidä ollakaan vaan kauppojen pitää keskittyä jotta niistä tulee tehokkaita

Vierailija
14/86 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mannerheimintie hidastuu entisestään. Ei ole enää mitään järkeä lähteä ostoksille Helsingin keskustaan.

Eikä pidäkkään mennä. Autoja ei koko keskustaan pitäisi päästääkkään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/86 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä asiakkaat kaikkiin kivijalkakahviloihin ja terasseihin saadaan, kun niille ei päivä paista kerrostalojen välistä?

Kivijalkakaupat tulevat kuolemaan muutenkin. Surkea palvelutarjonta ja surkeat tuotteet.

Viimeistään siinä vaiheessa kun lattekahvilaa pitävä hipsteri koittaa marraskuun räntäsateessa kuskata kahvilaansa täydennystarvikkeet polkupyörällä. Saattaa kahvilanpitäjän motiivi ja usko moiseen idylliin tippua aika nollille.

Vihreässä utopiassahan ei ole teitä edes tavaraliikenteelle. Tai vanhusten/vammaisten takseille eli keskusta on täynnä nuoria ja terveitä. 

Vierailija
16/86 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auton kanssa naimisissa olevat ihmiset voi muuttaa maalle. Kaupungit on ihmisilli ei autoille.

Suurin osa töissä käyvistä ihmisistä on naimisissa auton kanssa, Vihreätkin voisi joskus kokeilla tuota työntekoa jotta sen ymmärtäisi.

Bulevardit kuihduttaa Helsingin keskustan kokonaan. Kaupat keskittyvät kauppakeskuksiin kehän varrelle, koska sinne on helppo kulkea toisin kuin keskustaan. Jo nyt keskustan ravintolaelämä on kuihtunut, seuraavaksi nähtävästi lähtee loputkin liiketoiminnat. :(

Höpö höpö, kaupat keskittyy nettiin, noutopisteisiin ja kotiinkuljetuksiin. Hyvä kun nykyiset kauppakeskukset pysyisivät hengissä, uusille ei löydy asiakkaita. Kauppakeskuksista tulee enemmän viihdekeskuksia ja kauppojen showroomeja.

Työ muuttuu entistä enemmän paikasta ja ajasta riippumattomaksi.

Liikkenne muuttuu täysin. Tänä vuonna syntyneet ei tule koskaan ajamaan ajokorttia koska silloin kun he ovat aikuisia autolla ajaminen nykymallilla on laitonta sen turvallisuusriskien takia. Meille on ihan normaalia että tuhannet suomalaiset on kuollut auto-onnettomuuksissa. Tulevaisuudessa ei voida käsittää miten se on hyväksytty.

fillarillako luulet että ne tilaamasi tuotteet toimitetaan kotiovellesi?

Vierailija
17/86 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auton kanssa naimisissa olevat ihmiset voi muuttaa maalle. Kaupungit on ihmisilli ei autoille.

Suurin osa töissä käyvistä ihmisistä on naimisissa auton kanssa, Vihreätkin voisi joskus kokeilla tuota työntekoa jotta sen ymmärtäisi.

Bulevardit kuihduttaa Helsingin keskustan kokonaan. Kaupat keskittyvät kauppakeskuksiin kehän varrelle, koska sinne on helppo kulkea toisin kuin keskustaan. Jo nyt keskustan ravintolaelämä on kuihtunut, seuraavaksi nähtävästi lähtee loputkin liiketoiminnat. :(

Höpö höpö, kaupat keskittyy nettiin, noutopisteisiin ja kotiinkuljetuksiin. Hyvä kun nykyiset kauppakeskukset pysyisivät hengissä, uusille ei löydy asiakkaita. Kauppakeskuksista tulee enemmän viihdekeskuksia ja kauppojen showroomeja.

Työ muuttuu entistä enemmän paikasta ja ajasta riippumattomaksi.

Liikkenne muuttuu täysin. Tänä vuonna syntyneet ei tule koskaan ajamaan ajokorttia koska silloin kun he ovat aikuisia autolla ajaminen nykymallilla on laitonta sen turvallisuusriskien takia. Meille on ihan normaalia että tuhannet suomalaiset on kuollut auto-onnettomuuksissa. Tulevaisuudessa ei voida käsittää miten se on hyväksytty.

Niihin sun viihdekeskuksiin ja showroomeihin (luoja mikä hipsterisana) ei löydy asiakkaita kun he eivät enää pääse keskustaan.

Vierailija
18/86 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleiskaavaesityksen "kysyttyä kaupunkibulevardeista"-sivuilla kirjoitetaan näin:

"Kaupunkibulevardisuunnitelmissa etenkin runsaasti jalankulkua ja pyöräilyä puoleensa vetävät toiminnot, kuten koulut, päiväkodit ja lähipalvelut, on sijoitettava niin, ettei niiden käyttö edellytä pääkadun ylittämistä samassa tasossa."

Tämä tarkoittaa siis hankalia, vaarallisia  ja kalliita yli/alikulkuratkaisuja (mummut kiittää)  tai koulujen, päiväkotien ja lähipalvelujen sijoittamista bulevardin alle tai päälle, koska käyttäjiä löytyy takuulla kaikilta suunnilta. 

Vierailija
19/86 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä asiakkaat kaikkiin kivijalkakahviloihin ja terasseihin saadaan, kun niille ei päivä paista kerrostalojen välistä?

Kivijalkakaupat tulevat kuolemaan muutenkin. Surkea palvelutarjonta ja surkeat tuotteet.

Viimeistään siinä vaiheessa kun lattekahvilaa pitävä hipsteri koittaa marraskuun räntäsateessa kuskata kahvilaansa täydennystarvikkeet polkupyörällä. Saattaa kahvilanpitäjän motiivi ja usko moiseen idylliin tippua aika nollille.

Vihreässä utopiassahan ei ole teitä edes tavaraliikenteelle. Tai vanhusten/vammaisten takseille eli keskusta on täynnä nuoria ja terveitä. 

Väärin. Liikenne hoidetaan julkisella liikenteellä. Ei kukaan sairas mihinkään keskustan kahvilaan ole nytkään menossa.

Vierailija
20/86 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auton kanssa naimisissa olevat ihmiset voi muuttaa maalle. Kaupungit on ihmisilli ei autoille.

Suurin osa töissä käyvistä ihmisistä on naimisissa auton kanssa, Vihreätkin voisi joskus kokeilla tuota työntekoa jotta sen ymmärtäisi.

Bulevardit kuihduttaa Helsingin keskustan kokonaan. Kaupat keskittyvät kauppakeskuksiin kehän varrelle, koska sinne on helppo kulkea toisin kuin keskustaan. Jo nyt keskustan ravintolaelämä on kuihtunut, seuraavaksi nähtävästi lähtee loputkin liiketoiminnat. :(

Höpö höpö, kaupat keskittyy nettiin, noutopisteisiin ja kotiinkuljetuksiin. Hyvä kun nykyiset kauppakeskukset pysyisivät hengissä, uusille ei löydy asiakkaita. Kauppakeskuksista tulee enemmän viihdekeskuksia ja kauppojen showroomeja.

Työ muuttuu entistä enemmän paikasta ja ajasta riippumattomaksi.

Liikkenne muuttuu täysin. Tänä vuonna syntyneet ei tule koskaan ajamaan ajokorttia koska silloin kun he ovat aikuisia autolla ajaminen nykymallilla on laitonta sen turvallisuusriskien takia. Meille on ihan normaalia että tuhannet suomalaiset on kuollut auto-onnettomuuksissa. Tulevaisuudessa ei voida käsittää miten se on hyväksytty.

fillarillako luulet että ne tilaamasi tuotteet toimitetaan kotiovellesi?

Autoilla joita ei aja ihminen vaan automaatio, osaatko kuvitella? No ei tarvitse kuvitella, niitä on jo liikenteessä ja niillä on ajettu miljoonia kilometrejä. Paljon turvallisempia kuin ihmisten ajamat autot.

Silloin kun sun isovanhemmat tai isoisovanhemmat oli nuoria ei osattu kuvitella että hissit kulkisi ilman hissipoikia tai hissityttöjä jotka kuljetti hissiä ylös ja alas ja aukoi ovia. Sitten tuli automaattihissejä... uskotko.