Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Selittämätön laihtuminen!! Alkoholi?

Vierailija
18.03.2017 |

Olenkohan mä vakavasti sairas?
Olen vuoden alusta laihtunut kahdeksan kiloa laihduttamatta. Ylipainoa on ollut noin 20 kiloa. Olen vuosikausia yrittänyt pudottaa painoa siinä onnistumatta, ja nyt yhtäkkiä paino tippuu ilman että olen tehnyt muutoksia ruokavalioon. Ruokahalua ei oikein ole, ruoka ällöttää. En ole raskaana.

En keksi muuta mahdollista selitystä kuin sen, että olen jättänyt alkoholin pois vuoden alusta. Mutta voiko se olla näin iso tekijä? Join noin joka toinen vkloppu 10-15 olutta ja seuraava päivä tietysti krapularuokaa. Mutta muuten en käyttänyt alkoholia ja söin normaalisti. Eli voiko yksinkertaisesti noin pieni määrä alkoholia vaikuttaa painoon näin? Ja miksi ruokahaluttomuus?

Pitäisikö mennä lääkäriin. Pelkään jotain vakavaa sairautta :( olo on muuten kyllä hyvä ja virkeä. Kokemuksia kenelläkään?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartuin tuohon ruokahaluttomuuteen ja ruuan ällöttämiseen. Se on se syy, miksi sinun pitää mennä lääkärille.

Vierailija
2/6 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi vaikuttaa. Yhdessä olutpullosta on noin 150 kaloria eli sait niistä aina noin 2000 lisäkaloria per viikonloppu kun joit. Mättöruuista saattoi hyvinkin tulla parituhatta kaloria ekstraa ja luultavasti söit myös epäterveellistä ruokaa juodessaan olutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on jossain muussa kuin viinassa ja krapularuuassa.

Vierailija
4/6 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali ilmiö kun jättää alkoholin pois. Elimistö on ollut tulehdustilassa ja nesteitä on ollut joku 5 kg. Ja kuukaudessa voi helposti laihtua 3-4 kg. Laske siitä ja rauhoitu.

Vierailija
5/6 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytössä eräs lääke, joka aiheuttaa ruokahaluttomuutta. Olen syönyt sitä vajaan vuoden, ja sen kanssa ei saisi käyttää alkoholia, kuitenki olen käyttänyt viime vuonna ja ruokahaluttomuutta ei silloin ollut. Mietin voiko se nyt yhtäkkiä aiheuttaa ruokahaluttomuutta kun alkoholinkäyttö on loppunut? Jos lääkkeen sivuvaikutukset jotenkin hävisivät alkoholin takia?

Ap

Vierailija
6/6 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinasten kanssa tulee monesti myös valvottua ja se uni mitä nukkuu on huonolaatuista. 8kg 2.5kk:ssa ei ole älyttömän paljon. Kilo viikossa keskimäärin. 20 extrakilossa on kuitenkin mitä pudottaa ja alkuun paino saattaa pudota nopeastikin.

Muutama kilo häviää nesteitä ja kun elimistö toipuu 'omaksi itsekseen' kun olut, roskaruoka, huono uni jne. jäävät pois niin se rupeaa säätelemään ja korjaamaan itseään aikaisempaa paremmin.

Itse en huolestuisi mutta jos on muita oireita niin kannattaa käydä lääkärissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi