Vierailija

Itselläni kasvaa muutamia vaaleita ohuita haivenia ylähuulen päällä. Varsinkin kevätauringossa ne tuntuvat näkyvän kilometrien päähän...

Onko kenelläkään kokemusta marketeissa myytävistä "vaha" tms. tuotteista joilla nuo ylähuulikarvat saisi poistettua. Onko karvat kasvaneet kuinka pian takaisin, onko muuttuneet tummiksi? Kuinka usein täytyy vahata?

Haluaisin testata, mutta kammoksuttaa ajatus mustista viiksistä...

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (15)

Vierailija

Minä vahaan noilla marketin vahaliuskoilla, hyvin toimivat. Mihin ne karvat nyt vahaamisesta muuttuisivat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei ne mihinkään tummene. Kun karva poistetaan juurineen tarpeeksi monta kertaa se ei lopulta enää kasva takaisin, joten pitkällä aikavälillä karvoitus harvenee vahaamisesta, sokeroimisesta tai nyppimisestä.
Minulla kasvaa tummia ja vaaleita viiksikarvoja, joten vahaan niillä marketin liuskoilla parin kuukauden välein/silloin jaksan ja huvittaa, tai sitten nypin silloin tällöin näkyvimmät karvat pois. Eikä niitä tummia nyt enää edes kasva niin montaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä vahaan noilla marketin vahaliuskoilla, hyvin toimivat. Mihin ne karvat nyt vahaamisesta muuttuisivat?

En tiedä, siksi kysyin? :D ajattelin jos ne muuttuu mustiksi niinkuin sääret kun sheivaa

Vierailija

Ei se johdu sheivaamisesta, sun jalkakarvat vaan on tummia. Ei ehkä lapsena ollut ja sen jälkeen et ole niitä nähnyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei ne mihinkään tummene. Kun karva poistetaan juurineen tarpeeksi monta kertaa se ei lopulta enää kasva takaisin, joten pitkällä aikavälillä karvoitus harvenee vahaamisesta, sokeroimisesta tai nyppimisestä.
Minulla kasvaa tummia ja vaaleita viiksikarvoja, joten vahaan niillä marketin liuskoilla parin kuukauden välein/silloin jaksan ja huvittaa, tai sitten nypin silloin tällöin näkyvimmät karvat pois. Eikä niitä tummia nyt enää edes kasva niin montaa.

Anteeksi, mutta väitän tämän olevan ihan höpöhöpöä! Itselläni oli aikaisemmin vaaleat karvat (jaloissakin) ja menin niitä sitten vahailemaan ja käyttämään kaikenlaisia karvanpoistotököttejä ja kuis kävi... mitä enemmän vetelin pois, sitä vahvempana ja tummempina tulivat takas :D Nyt en piru soikoon voi enää lopettaa kun kasvavat 3* pidemmiksi kuin ennen ja ne ovat tummat! Pitikin...

AP, kumpi näyttää hassummalta, se että sinulla on vaaleita lyhyitä karvoja myös "viiksinä" vai se, että sinulla on niitä ihokarvoja poskissa yms mutta viiksialue onkin tyhjä :D eli antaisin olla, jos ne eivät tummia ja pitkiä ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta väitän tämän olevan ihan höpöhöpöä! Itselläni oli aikaisemmin vaaleat karvat (jaloissakin) ja menin niitä sitten vahailemaan ja käyttämään kaikenlaisia karvanpoistotököttejä ja kuis kävi... mitä enemmän vetelin pois, sitä vahvempana ja tummempina tulivat takas :D Nyt en piru soikoon voi enää lopettaa kun kasvavat 3* pidemmiksi kuin ennen ja ne ovat tummat! Pitikin...

AP, kumpi näyttää hassummalta, se että sinulla on vaaleita lyhyitä karvoja myös "viiksinä" vai se, että sinulla on niitä ihokarvoja poskissa yms mutta viiksialue onkin tyhjä :D eli antaisin olla, jos ne eivät tummia ja pitkiä ole.

Ja piti vielä laittaa, että miksi ihmeessä minulle kasvaa edelleenkin kulmakarvoja vaikka olen nyppinyt niitä jo 16 vuotta... Joudun nyppimään niitä 1-2 viikon välein :/ eli ei ne lopeta kasvuunsa kai ikinä, ainakaan mulla! :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Voit väittää sen olevan höpöhöpöä, mutta olet väärässä. Ihmisen ikääntyessä myös karvoitus muuttuu vahvemmaksi ja tummemaksi, vahaaminen ei ole karvasi laatua muuttanut. Jos ottaa oikeista faktoista selvää, niin ymmärtää ettei se edes olisi mahdollista.

Vierailija

Käytän kuumavahaa jota lämmitetään hunajankaltaiseksi nesteeksi ja levitetään lastalla tai Topsy puikolla iholle. Sillä lähtee viiksihaituvat ja myös nukka. Laitan yleensä myös kulmakarvojen alle koska se on nopeampaa kuin nyppiminen. Olen nyppinyt 20 vuotta eikä nykyään suurin osa niistä enää kasva takaisin paitsi ne jotka ole aina halunnut pitää.

Vierailija

Joo Veetin face wax stripes toimii hyvin, nopeasti ja kätevästi. Itse ostan ihan Tokmannilta, mutta saa varmaan muualtakin.

Lettutieteen Vihtori

On kokemusta! Itse käytän Woodlandin Mr Bear -viiksivahoja. Niillä saat muotoiltua viiksistäsi todella hienot!

Vierailija

Mulla oli, mutta se sattui aika paljon ja se vahan poistaminen oli ärsyttävää ja se tarttuu sormiin ja... Ostin Veetin trimmerin, se on paljon kivempi :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.