Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen nähnyt nyt monena yönä unta kuolleesta mummostani ja isästäni. Ovat unessa elinvoimaisia ja olen niin onnellinen niissä kun saan viettää heidän kanssaan aikaa. Elän aika vaikeaa elämänvaihetta joten ovatko he vain lohduttamassa näissä unissa vai onko näillä unilla joku "syvällisempikin" merkitys?

• ylös 22
  • alas 0

Kommentit (16)

Vierailija

Minäkin näen jatkuvasti kuolleita läheisiä unissa. Unet ovat aivan järjettömiä, eivät sisällä mitään "sanomaa", eivät ole oikeassa ajassa tai mitään. Jostain alitajunnasta ne vaan kumpuaa sinne seikkailemaan, eivät edes omana itsenään vaan vain jonain hahmona.

Vierailija

Itselläni nämä kuolleet omaiset ovat ihan omina itsenään. Mutta terveitä ja hyvinvoivia, varsinkin mummoni. Olen unissa niin onnellinen että he ovatkin vielä elossa ( olen luullut heidän kuolleen ) ja mietin että haluan viettää enemmän aikaa heidän kanssaan. 😢❤

• ylös 18
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei kannata jutella kuolleille! Ottavat sinulta elinvoimaa ja tulevat myöhemmin hakemaan sinua.

• ylös 2
  • alas 23
Vierailija

Usein olen herännyt omaan itkuuni kun olen keskustellut unissani kuolleen vanhempani kanssa. Hän on elinvoimainen, iloinen, värikäs, oma ihana itsensä. Joskus kuitenkin unissani kuihtuneena istuu kuolinvuoteellaan ja katsoo olkansa takaa varoittavasti. En tiedä miten tulkita näitä unia. Hämmentävää.

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Usein olen herännyt omaan itkuuni kun olen keskustellut unissani kuolleen vanhempani kanssa. Hän on elinvoimainen, iloinen, värikäs, oma ihana itsensä. Joskus kuitenkin unissani kuihtuneena istuu kuolinvuoteellaan ja katsoo olkansa takaa varoittavasti. En tiedä miten tulkita näitä unia. Hämmentävää.

Tulkitsen puolestasi. Enkä edes rahasta yhtään mitään tästä! Kuten ahneet huijarit.

Unesi kertoo siitä, että näet unissasi kuolleen vanhempasi sellaisena kuin hänet muistat eri elämänvaiheissaan. 

Siinä ei ole yhtään mitään muuta. Piste.

Vierailija

Pappavainaasta olen toisinaan nähnyt unia. Hän on niissä oma itsensä. Usein näihin uniin liittyy jotain humoristista tai muuten vaan mukavaa.

Vierailija

Rakas mummini kuoli kun olin jok aikuinen.

Muutamaa viikkoa myöhemmin näin todentuntuisen unen, jossa olimme mummin kanssa puistossa leikkimässä (olin unessa lapsi). Meillä oli hauskaa, aurinko paistoi, oli kesä ja mummi nauraa kikatti kuten aina.

Jonkun ajan kuluttua hän viittasi lähellä olevan tien toiselle puolelle hieman synkkään metsään ja sanoi että hänen pitää nyt lähteä tuonne tien yli. Saatoin mummin siihen tien aurinkoiseen laitaan, ja lähtiessään ylittämään tietä, mummi vielä sanoi, että "Tulen aina leikkimään, kun kutsut mua".

Niin kauan kun rakastat ja kaipaat poismennyttä, hän tulee uniisi.

• ylös 14
  • alas 0
Vierailija

Nämä unet on jotenkin niin ihanan lohdullisia ❤ ehkä isäni ja mummoni ovat vaan lohduttamassa minua.... tunnelma unissa on niin hyvä ja rauhoittava. Ap

• ylös 14
  • alas 0
Vierailija

Äitini kuoli kun olin 17v. Olen nähnyt 2 hyvin todentuntuista unta hänestä kuoleman jälkeen ja ne lohduttavat minua suunnattomasti. Olenhan elänyt koko aikuisikäni ilman häntä.
T.nainen 53v.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Minäkin näen usein ihania unia kuolleista isovanhemmistani ja ystävistä.

Olen unissa niin onnellinen ja täynnä rakkautta, ja kun herään, olo on niin lämmin; kuin he olisivat oikeasti olleet siinä. Toisaalta unissa koen myös katkeransuloista alakuloisutta, kun tiedostan unessakin heidän olevan oikeasti kuolleen (näen usein ns. selkounia jossa tiedostan tekemiseni ja ohjaan niitä).

Minullakin ilmenee näitä unia, kun olen stressaantunut tai masentunut. Ehkä alitajuntani haluaa lohduttaa minua tuomalla rakkaita ihmisiä uniini, kuka tietää.

Vierailija

Edesmennyt rakas veljeni on jokusen kerran vieraillut unissani. On oikein hyvinvoivan, levollisen ja onnellisen oloinen, mutta ei pysty puhumaan. Minä esitän hänelle kysymyksiä, mutta hän ei vastaa, hymyilee vain. Myös muutaman muun edesmenneen läheisen olen nähnyt unessa ja myös he ovat puhumattomia. Vaikka olen unessa onnellinen kun saan tavata heidät, niin silti jo unen aikana tajuan heidän olevan kuolleita, koska he eivät puhu. Pystyvät siis minulla unessa näyttäytymään, mutta eivät kommunikoimaan. Näistä univierailuista jää kuitenkin minulle aina hyvä mieli.

Vierailija

Mun äiti kuoli kun olin kahdeksan. Joskus parikymppisenä kun oli vähän vaikea vaihe mun elämässä, aloin yhtäkkiä nähdä unia joissa äiti olikin elossa. Se uni oli joka kerta samanlainen, ja siitä oli ihan kamalaa herätä kun sitten tajusi että se oli ollut vain unta eikä äiti olekaan elossa. Niitä unia kesti vajaan vuoden, välillä joka yö ja välillä oli viikkoja välissä ja sitten näin sen taas. Sitten ne vaan yhtäkkiä loppui.

N34v

Se onkin mielenkiintoista, että vainajat ovat unissa usein poikkeuksellisen elinvoimaisia, onnellisia ja nuorekkaita.

Yhdessä unessani koko sukumme oli paikalla, olimme kokoontuneet juhlimaan jotain, mutta kukaan ei tiennyt, mitä... Yhtäkkiä ovikello soi, ja ovesta astui sisään kauan sitten kuollut isoäitini, joka oli onnellinen, päivettynyt ja elinvoimainen (hän kuoli syöpään). Tajusimme, että olimme kokoontuneet juhlimaan häntä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nämä unet on jotenkin niin ihanan lohdullisia ❤ ehkä isäni ja mummoni ovat vaan lohduttamassa minua.... tunnelma unissa on niin hyvä ja rauhoittava. Ap

Minulla eivät ole hyviä ja rauhoittavia, johtuneeko siitä etteivät olleet eläessäänkään sitä. Tosin joskus ehkä parempia ihmisiä kuin oikeasti olivat.

Ja joskus ovat olleet myös kuolleita, olen siis vältellyt istumasta viereen kun ovat ruumiita...