Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on sossun koulutus ?

Vierailija
17.03.2017 |

Niinku lasu sossujen ku ne tuntuu kaikki olevan niin tyhmiä jos yhtää lukee nettiä vaikka face ja lastensuojelun uhrit poahin!! Mietin et itse osaisin yymmärtää paremmin ja olla tasa puolisempi ja estää turhat huostaan otot. Onko ne yli opistosta kaikki? Se ei sovi mulle ei siksi etten pääsisi ku joku niin varmaa sanoo vaan siks et siellä tulee vaan liuku hihna maistereita eikä arvosteta just et osais ymmärtää eri tilanteita ja perheitä. Mutta siis miten sinne pääsee töihin ja onko iltakoutusta tai sinne päin kun en oo ihan aamu virkku :'DDD

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomi taitaa olla vähimmäiskoulutus. Sinun ei kannata olla huolissasi, koska tuolla porkkanaa pienemmällä älykkyyden määrällä et pääse edes peruskoulusta läpi.

Vierailija
2/23 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelussa työskennellään tiimeissä. Tiimissä Sosiaalityöntekijä (yliopisto) tekee päätökset, ja sosiaaliohjaaja (AMK) on työparina.

Päätöksiä ei toki sosiaalityöntekijä tee yksin, vaan päätökset hyväksyy moni muukin ennen kun ne toimeenpannaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosionomi taitaa olla vähimmäiskoulutus. Sinun ei kannata olla huolissasi, koska tuolla porkkanaa pienemmällä älykkyyden määrällä et pääse edes peruskoulusta läpi.

Mulla on kyllä kkuule koulut käyty ja menestys hyvä ja lukioonki olisin voinut sillon nuorempana mennä mutta en vaan halunnut kun se kuitenkaan ei ole oikea koilutus vaan enemmän just niinku miille jotka haluu vaan lukee et hauki on kala tiiät kyl, Osaan mimäkin lukee jos vaan tarvitsee mut ihan kaikkee ei vaan tarvii lukee ja kirjoitella vaan jos vaan avaa silmät ni osais tehdä joitain töitä paremmin ku ns lukutoukat jotka vaan miettii elämää niinku se olis niinku jonku ohje kirjan mukaan mentävä asia eikä nää et ihmiset on erilaisii.

Vierailija
4/23 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijältä edellytetään ylempää yliopistotutkintoa, johon sisältyy tai jonka lisäksi on suoritettu sosiaalityön pääaineopinnot eli perus-, aine- ja syventävät opinnot. Useimmiten sosiaalityöntekijäksi valmistutaan lukemalla pääaineena sosiaalityötä maisteriksi asti. Tavoiteaika on viisi vuotta.

Vierailija
5/23 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialistin (AMK) koulutus.

Vierailija
6/23 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomilla AMK ja sosiaalityöntekijällä yliopisto valtiotieteellisessä. Kummasta puhuttiin? :)

Vierailija
7/23 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl sun pitää osata lukea sossuna. Esim. lakitekstejä näin ens alkuun. Sitten sun täytyy ymmärtää niitä kaikkia päätöksiä mitä viranomaiset kirjottelee. Ne on muuten pitkiä.

Vierailija
8/23 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalidemokraatiksi ei ole erikseen koulutusta...

Vierailija
9/23 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja minimissää sun pitäs osata lukea kaikkia hakemuksia Kelalle. Ja täyttää niitä ja tietää eri säännöt että milloin mitäki haetaan. Et osaisit neuvoo muita. Just niitä mihin sä oot saanu neuvoja.

Vierailija
10/23 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityöntekijältä edellytetään ylempää yliopistotutkintoa, johon sisältyy tai jonka lisäksi on suoritettu sosiaalityön pääaineopinnot eli perus-, aine- ja syventävät opinnot. Useimmiten sosiaalityöntekijäksi valmistutaan lukemalla pääaineena sosiaalityötä maisteriksi asti. Tavoiteaika on viisi vuotta.

Tarkoittaako siis toi jusy niitä maistereita? Yli oppistoon tietenkin voisin mennä olen keski vertoa älykkäämpi kyllä mut just mietin et se ei oo mun juttu kun opetellaan just et elämä on joku jonku kirjan mukaan menevä juttu ni se ei autasiinä oikeessa elämässä jossa perheet on hädässä kun niiltä viiän lapsii ku tehdään vääärää ruokaa tai äiti on kotoisin vaik venäjältä .

Vierailija
11/23 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosionomilla AMK ja sosiaalityöntekijällä yliopisto valtiotieteellisessä. Kummasta puhuttiin? :)

No vittu ku sitä mä täs just kysyn :'D et mitä se näistä on ja mite sine voi mennä ku olisin hyvä niinku siin just ihmis kontaktissa .

Vierailija
12/23 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako siis toi jusy niitä maistereita? Yli oppistoon tietenkin voisin mennä olen keski vertoa älykkäämpi kyllä mut just mietin et se ei oo mun juttu kun opetellaan just et elämä on joku jonku kirjan mukaan menevä juttu ni se ei autasiinä oikeessa elämässä jossa perheet on hädässä kun niiltä viiän lapsii ku tehdään vääärää ruokaa tai äiti on kotoisin vaik venäjältä .

Hei toi oli mun vitsi toi "olen keskivertoa älykkäämpi". Miks sitä nyt kaikki muutki viljelee?

Vierailija
13/23 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyl sun pitää osata lukea sossuna. Esim. lakitekstejä näin ens alkuun. Sitten sun täytyy ymmärtää niitä kaikkia päätöksiä mitä viranomaiset kirjottelee. Ne on muuten pitkiä.

Snaoin jo et osaan kyllä lukea mua vaan ei oo silleen napannut kun tiiän et se elämä ei oo vaan lukemista mut mula ei oo mitään ongelmaa älyssä luulen et olen älykkäämpi ku just ne jotka lukee sen laki tekstin ja on silleen et tässä on mun raamattu eikä tee pääöksiä inhimillisesri. Mä osaisin lukee mut silti mulla olis syvyyträ siihen hommaan ihan eri tavalla

Vierailija
14/23 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vittu ku sitä mä täs just kysyn :'D et mitä se näistä on ja mite sine voi mennä ku olisin hyvä niinku siin just ihmis kontaktissa .

Provo.

Vierailija
15/23 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei toi oli mun vitsi toi "olen keskivertoa älykkäämpi". Miks sitä nyt kaikki muutki viljelee?

Mikä vitsi muka hä? Mä tiiän ja just jos mun kaa keskustelee ni huomaa et mullla on älyä enemmän kun keski verto jollain maisterillakas ja siks mun ei tarvii lukee niin paljoo ku ymmärrän asioita syvällisesti ilman mitää kirjoi vaik voin ja osaan niitäkin jos tilanne vaatii ni lukee kans .

Vierailija
16/23 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luet näitä tarinoita niin kannattaa muistaa että niillä on monta kaksi puolta. Tyypillisesti kaikista vaikeimpia sosiaalitapauksia ovat elämänhallintarajoitteiset uhriutujat, jotka löytävät vikaa ainoastaan muista eivätkä koskaan itsestään. En sano etteikö esimerkiksi turhia huostaanottoja tapahtuisi, mutta väittäisin että huomattavasti vähemmän kuin tuollaiset Facebook-ryhmät antavat ymmärtää.

Vierailija
17/23 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalialalle hakeutuu lähinnä naisia jotka luulee että he setvivät yhteiskunnan kaikki pulmat sossututkinnolla ja luulee naivisti että kaikki naiset haluaa lapsia ja sen kautta heille jatkuu töitä maailman tappiin kun saavat laittaa tarralappuja tyylin "huono" ja "hyvä" viattomien lasten päälle heti pienestä lähtien. Tilastojen mukaan itsemurhariski on 70% korkeampi huostaanotetuilla suomalaislapsilla kuin muilla lapsilla. Myös Islannissa tuli hiljattain selville että köyhiltä oli viety lapsia 60-luvulla aiheetta vain koska olivat köyhiä.

Sosionomin tutkinto vaaditaan, aivoja ei niinkään.

Vierailija
18/23 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalialalle hakeutuu lähinnä naisia jotka luulee että he setvivät yhteiskunnan kaikki pulmat sossututkinnolla ja luulee naivisti että kaikki naiset haluaa lapsia ja sen kautta heille jatkuu töitä maailman tappiin kun saavat laittaa tarralappuja tyylin "huono" ja "hyvä" viattomien lasten päälle heti pienestä lähtien. Tilastojen mukaan itsemurhariski on 70% korkeampi huostaanotetuilla suomalaislapsilla kuin muilla lapsilla. Myös Islannissa tuli hiljattain selville että köyhiltä oli viety lapsia 60-luvulla aiheetta vain koska olivat köyhiä.

Nojust tota tarkoitan kun ajtellaan et kaikkien pitää elää niinku joku oppi kirja sanoo ja et perhe on kunnollinen vaan ku se on niinku oma perheensä ja kaikki tehdään niknnu ite tekis tai niinku opetettiin siin jossain sosiaali alan koulussa . mut mä olisin valmis lukemaan et voisin auttaa niit oikeita ihmisii ja perheitä niinku oikeilla tavoilla ja jusst ku voin ymmärrtää paremmin et jostain vanhemmasta ei tee huonoo kos on vaikka köyhä tai ei oo lukenu yli opistossa.

Vierailija
19/23 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosionomi ei saa lain mukaan työskennellä sosiaalityöntekijänä, eli väärää tietoa annat nyt.

Vierailija
20/23 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun luet näitä tarinoita niin kannattaa muistaa että niillä on monta kaksi puolta. Tyypillisesti kaikista vaikeimpia sosiaalitapauksia ovat elämänhallintarajoitteiset uhriutujat, jotka löytävät vikaa ainoastaan muista eivätkä koskaan itsestään. En sano etteikö esimerkiksi turhia huostaanottoja tapahtuisi, mutta väittäisin että huomattavasti vähemmän kuin tuollaiset Facebook-ryhmät antavat ymmärtää.

No kai tietenki on niitä jotka vaan valehtelee ja valehtelee mut sit yleensä niissä on jälkii et jotain tehdään pahaa ja vaik lapsi osaa sanoo ite et ei oo hyvin ja musta just törkewtä on että ei anneta mahdollisuutta vaan lapsi sit kerrasta pois ja laitokseen ku halutaan vaan antaa se lapsi joklekin muulle ku jossai kirjassa sanottiin et laosen on parempi olla sijais perheessä ku oman äidin kaa jos äiti vain joskus juhlii tai jotain niinku ihan normii tai just et syöl joskus väärin tai et jos on ollu vaikka masentunu tai muita mielen terveys onhelmii ni sit nähdään aina vaan ne menneet ongelmat eikämitään mikä se ihminen niinku oikeesti on.