Terveellisesti elävä, hoikka 40v mies aina väsynyt
Missä mahtaa olla vika? voisi aina nukkua. Syö terveellisesti, liikkuu, ei polta eikä juo.
Kommentit (28)
Jaa. Olen tullut siihen tulokseen, että jotkut vaan on. Itseki olen ollut väsynyt noin kymmenvuotiaasta lähtien, eli päälle kakskyt vuotta. Elämäntavat terveelliset, ei auta. Mitään syytä ei löydy.
Terveellinen ruokailu voi olla monellakin melko perseellään, ainakin kun nykyohjeita seuraa.
Jos ei syö tarpeeksi niin kyllähän se ottaa voimille ja väsyttää.
Ei urheilijatkaan jaksa ja heti punnituksen jälkeen pitää syödä ja tankata rajusti koska viimeiset viikot on pudotettu rasvaa ja ei silloin ole voimissaan.
Eli reippaasti ruokaa kitaan ja parhaimmat energiatasot on kun rasvaprosentti on lievästi koholla. Väsymys tulee monille kun rasvaprosentti on alle 10.
Oisko raudanpuute? Onko kilpirauhasen arvot katsottu?
Vierailija kirjoitti:
Oisko raudanpuute? Onko kilpirauhasen arvot katsottu?
Hemoglobiini on hyvä mutta kilppariarvoja ei ole katsottu.
Maha ja suolisto ei toimi niin kuin pitäisi.
Selvästikkään ruuasta ei imeydy tarvittavat aineet suolennukan kautta elimistöön.
Suolenseinämästä selvästikin imeytyy vääriä aineita koko kehoon.
Suoli täytyy hoitaa kuntoon.
Pois maito ja gluteenit.
Puhtaat omegat käyttöön.
Jne.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Olen tullut siihen tulokseen, että jotkut vaan on. Itseki olen ollut väsynyt noin kymmenvuotiaasta lähtien, eli päälle kakskyt vuotta. Elämäntavat terveelliset, ei auta. Mitään syytä ei löydy.
Sama mulla. Muistan kun lapsena ja teininä olin vielä pirteä. Nyt ikää 35 ja viimeiset 10 vuotta oon ollut jatkuvasti väsynyt. Otan päiväunet melkein joka päivä. Ruokavalio on terveellinen, harrastan liikuntaa monta kertaa viikossa, nukun tarpeeksi (8 tuntia yöllä). Työkään ei ole liian rasittavaa kun vain 30 tuntia viikossa. Olen käynyt monta kertaa lääkäreillä ja syytä ei löydy, verikokeiden tulokset on aina hyvät... No, tuskin tässä kovin vakava sairaus ainakaan on kyseessä kun hengissä edelleen olen.
Mieheni on ollut tuollainen niin kauan kuin ollaan tunnettu. Terve kuin pukki ja urheilee säännöllisesti ja monipuolisesti useita kertoja viikossa. Kuntotestit erinomaisia. Nukahtaa joka ilta klo 22, oli arki tai vkl ja herää seuraavana aamuna klo 6 (kuntoilemaan), mikä taas ärsyttää muuta perhettä. Yhdessä ollaan oltu liki 30 vuotta ja nuorempana nukkui kellon ympäri yöunia. En tiedä mikä vaivaa. Ehkä vanhempana yöunien määrä vähenee tai jotain.
Kilpirauhasarvot kannattaa katsoa. Lääkäriin vaan, mars, mars.
Omalla kohdallani tyroksiinilääkityksen aloittaminen paransi valtavasti elämänlaatua! Yksi verikoe ja viikon päästä tiedät tilanteesi. Joko saat avun tai sitten voidaan ainakin yksi mahdollinen tekijä sulkea pois.
Insuliiniresistenssi. Liikaa hiilihydraatteja ruokavaliossa.
saatko römpsää tarpeeksi/runkkaatko riittävästi.
väsymys on monesti myös syövän ensimmäinen oire, kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Siis olen hänen vaimonsa joka tätä kysyy. Miestä ei seksi kiinnosta. Minä kyllä aina antaisin.
Kyllähän hoikalla voi olla diabetes.
Suomalaisilla yleisiä ovat autoimmuunitaudit (kuten kilpparivaivat), nekin aiheuttavat väsymystä. Erilaiset suolistotaudit yms. Sitten on tietysti syövät.
Miehellä kannattaa myös huomioida testosteronivajeen mahdollisuus -- ap:n miehellä heikko libidokin voisi viitata siihen.
Enteilee miehen vaihdevuosia? Testosteronin tason laskua. Ne voi mittauttaa, ja saada hormonikorvaushoitoa. Voi selittää haluttomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on ollut tuollainen niin kauan kuin ollaan tunnettu. Terve kuin pukki ja urheilee säännöllisesti ja monipuolisesti useita kertoja viikossa. Kuntotestit erinomaisia. Nukahtaa joka ilta klo 22, oli arki tai vkl ja herää seuraavana aamuna klo 6 (kuntoilemaan), mikä taas ärsyttää muuta perhettä. Yhdessä ollaan oltu liki 30 vuotta ja nuorempana nukkui kellon ympäri yöunia. En tiedä mikä vaivaa. Ehkä vanhempana yöunien määrä vähenee tai jotain.
Mieshän nukkuu oikein sopivat yöunet. Ongelma taitaa olla se, että mies arvostaa aamu-urheilunsa korkeammalle kuin illalla sinun kanssasi viettämänsä ajan. Ymmärrän kyllä ihan täysin, minuakin vituttaisi tuollainen. Taitaa olla melkoinen tapojensa orja muutenkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis olen hänen vaimonsa joka tätä kysyy. Miestä ei seksi kiinnosta. Minä kyllä aina antaisin.
Testot alhaalla. Jos elämäntavat muuten terveelliset eikä syö erityisen ortorektisesti, niin stressi?
Korvaushoito auttaa jos ei muuten.
Sairaus.