Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pph:n facebookkailu, puuttuisitko?

Vierailija
17.03.2017 |

Asumme pienellä paikkakunnalla, ja kuulumme samaan Facebook-kirppariryhmään ja paikkakunnan ryhmään. Muutaman viime viikon aikana olen pannut merkille, että hoitaja kommentoi työpäivän aikana tiuhaan kirppis- ja paikallisryhmäjulkaisuihin.. Esimerkiksi eräänä päivänä ryhmässä käyty keskustelu, hoitaja oli kommentoinut klo 8.36, 9, 9.15, 9.42, 10.07.. jne lounaaseen saakka.
Minua hieman tympii, koska en halua että lapset (4 ja 2 v) näkevät mallin että koko ajan ollaan nenä kiinno ruudussa. Ja me maksamme päivähoidosta, jossa oletan hoitajan tekevänkin lasten kanssa asioita. Puuttuisitteko ja jos, niin miten?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

???????

Vierailija
2/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin tietenkin yhteyttä esimieheen.

Ei ole varmaankaan sallittua, onhan fb ja yleensäkin kännykän käyttö työajalla kielletty.

Tauot erikseen.

Ei mahda paljoa lasten kanssa keskittyä jos noin tiuhaan siellä on...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole yksityinen pph niin tekisin valituksen hänen esimiehelleen. Jos on yksityinen niin sanoisin suoraan ja mielelläni kertoisin asiasta myös muiden hoitolasten vanhemmille ja kysyisin heidän mielipidettä asiaan.

Vierailija
4/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kyttääjä oot.

Vierailija
5/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaikuta kovin orientoituneelta työmoraali-kukkaselta itsekään kun on aikaa vahdata facebookin ryhmiä ja kirjata ylös muiden ryhmäläisten kirjoittelun kellonaikoja näin arkipäivisin.

Vierailija
6/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vaikuta kovin orientoituneelta työmoraali-kukkaselta itsekään kun on aikaa vahdata facebookin ryhmiä ja kirjata ylös muiden ryhmäläisten kirjoittelun kellonaikoja näin arkipäivisin.

Jos et itse käytä Facebookia, älä hyvä ihminen kirjoittele tuollaisia. Et sinäkään niin hidasjärkinen voi olla, ettet tajua miten kaiken tuonseurannan voi tehdä yhdellä käynnillä  :-P

Vierailija
7/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäs sinä tiedät milloin olen facebookkia ja missä olen nyt :) (iltaisin ja nyt autossa, pitkän vklp viettoon matkalla.)

-ap

Vierailija
8/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla logiikalla Pph ei saisi esim tehdä ruokaa ja tiskata jos koko aika pitäisi touhuta lasten kanssa. Käsittääkseni perhepäivähoito pitäisi olla sellaista kodinomaista hoitoa. Et kai sinäkään vapaapäivinä ole vain ja ainoastaan lasten kanssa puuhastelemassa.

Vierailija
9/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti yhteyttä esimieheen.

Vierailija
10/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla logiikalla Pph ei saisi esim tehdä ruokaa ja tiskata jos koko aika pitäisi touhuta lasten kanssa. Käsittääkseni perhepäivähoito pitäisi olla sellaista kodinomaista hoitoa. Et kai sinäkään vapaapäivinä ole vain ja ainoastaan lasten kanssa puuhastelemassa.

Kylläpäs saa, nehän kuuluu nimenomaan kodinomaiseen toimintaan. Netissä surffailu taas vie huomion täysin. Hänelle maksetaan lasten hoidosta ja huolenpidosta (hoito, ruoka jne), ei facebookkailusta.

Vierailija
11/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos pph on kännykällä samaan aikaan kun tekee ruokaa / lapset syö. Ja muu aika on pyhitetty lapsille.

Vierailija
12/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin tosta hänen pomolleen tai hoitajalle itselleen. Hänen työnsä nyt sattuu olemaan sellaista ettei fb ja muu surffailu siihen sovi (kuin ehkä lasten päiväunien aikaan). Eihän linja-auton kuski voi surffailla ajon aikana tai leikkaushoitaja leikkauksen aikana.

Vierailija
13/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja taas näitä kyttääjiä.Äkkiäkös siinä käy fb:ssa,jos lapsilla on hyvät leikit meneillään tai maalaavat tms. ei se pph kulje koko ajan lasten selän takana vaan saavat leikkiä vapaasti niinkuin päiväkodissakin.

Vierailija
14/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä olisin pph ja saisin valituksen tuosta en miettisi kahta kertaa tekisinkö irtisanoutumisilmoituksen. Tiedän että pph:n päivä on pitkä ja palkka pieni. Siihen ei tarvita nipottavia vanhempia valittamaan. Siinäpähän sitten etsisivät uudet hoitopaikan ja saavat ehkä päiväkodista jossa aikuinen pystyy antamaan huomiota paljon vähemmän lasta kohden

Vierailija
15/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kommentin kirjoittaa alle minuutissa ja tuollaisia minuutin kestäviä hetkiä, jolloin lapset tekevät jotain ihan itse, on kyllä päivän aikana useita. Ja pph ehtii kyllä tehdä ruoat, välipalat, syödä ja kahvitellakin päivänsä aikana, lapset nimitäin touhuavat todella paljon keskenään. 

Vierailija
16/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin AP nillittäisi yksittäisestä kommentista, kerrotun perusteella pph ei muuta aamupäivän aikana tehnytkään kuin kommentoi fbssä.

On eri asia hoitaa työkseen toisten lapsia, kuin viettää omiensa kanssa aikaa. Pphn pitäisi olla aistit auki tukemassa lasten leikkejä ja touhuja, estämässä vahinkoja ennen kuin ne tapahtuvat, selvittämässä lasten kahnauksia ennen kuin ne paisuvat liikaa. Hänen pitäisi olla koko ajan tilanteen tasalla, niin että tietää milloin antaa lapsille tilaa ja milloin puuttua.

Ihan turha väittää, että pph voi olla täysipainoisesti kasvatustehtävässä, hoitaa ruuat, tiskit ja siivoukset JA olla aktiivisesti mukana fb-keskustelussa.

Vierailija
17/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumme pienellä paikkakunnalla, ja kuulumme samaan Facebook-kirppariryhmään ja paikkakunnan ryhmään. Muutaman viime viikon aikana olen pannut merkille, että hoitaja kommentoi työpäivän aikana tiuhaan kirppis- ja paikallisryhmäjulkaisuihin.. Esimerkiksi eräänä päivänä ryhmässä käyty keskustelu, hoitaja oli kommentoinut klo 8.36, 9, 9.15, 9.42, 10.07.. jne lounaaseen saakka.

Minua hieman tympii, koska en halua että lapset (4 ja 2 v) näkevät mallin että koko ajan ollaan nenä kiinno ruudussa. Ja me maksamme päivähoidosta, jossa oletan hoitajan tekevänkin lasten kanssa asioita. Puuttuisitteko ja jos, niin miten?

Maksatteko siis ns. täyden hinnan, vai onko kunnallinen pph?

Vierailija
18/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja taas näitä kyttääjiä.Äkkiäkös siinä käy fb:ssa,jos lapsilla on hyvät leikit meneillään tai maalaavat tms. ei se pph kulje koko ajan lasten selän takana vaan saavat leikkiä vapaasti niinkuin päiväkodissakin.

"äkkiäkös käy", mutta tuossa lukee että useita kertoja tunnissa. Viikossa noita "nopeita" vilkaisuja ja kommentointeja kertyy jo aika monta jos on jatkuvaa. Se tuskin on kovin monessa muussakaan työssä sopivaa, työajalla facebookkailu, mun mielestä varsinkin jos on lapsia kyseessä.

Vierailija
19/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme kyttääjä oot.

Samaa mietin. Kannattaisiko ensin varmistua, millaista esimerkkiä ja mallia itse näyttää.

Vierailija
20/36 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"äkkiäkös käy", mutta tuossa lukee että useita kertoja tunnissa. Viikossa noita "nopeita" vilkaisuja ja kommentointeja kertyy jo aika monta jos on jatkuvaa. Se tuskin on kovin monessa muussakaan työssä sopivaa, työajalla facebookkailu, mun mielestä varsinkin jos on lapsia kyseessä.

Se on niitä etuja,kun tekee kotona töitä.Ei niitä lapsia päiväkodissakaan herkeämättä tuijoteta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi