Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä ketään, joka ei käy lapsensa kansaa oikeastaan ikinä ulkona?

Vierailija
21.03.2006 |

Minä olen vain niin laiska, että en viitsi mennä lasten kanssa ulos ainakaan talvella. Keväällä ja kesällä sitten käydään suunnilleen joka toinen päivä tai joka päivä kerran. Riippuu ihan ilmasta.

Tosin ei lapset osaa sinne ulos niin kaivatakkaan.

Muita?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsethan ovat hoidossa ulkona 2 kertaa per päivä. Se riittää mainiosti. Viikonloppuina sitten taas pitäisi ulkoilla. Jokisen ihmisen, ei vaan lapsien.

Itsellä sisko joka ei vie lastaan ulos, lapsi 3v. Kalpea, syö huonosti, väsynyt, huno motoriikka. Aikuisten läsnäollessa nyhjöttää vieressä istumassa.

Vierailija
42/57 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo joo, voi tuulettaa -ei se silti ole lähellekään sama kuin olla ulkona! Puhumattakaan siitä että lapset oppivat kököttämään hissuksiin aloillaan ulkona reippaan liikkumisen sijaan. Oma on mokasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sekään likumäkeä laskemalla taitojaan on oppinut.

Vierailija:

Ja joo joo, voi tuulettaa -ei se silti ole lähellekään sama kuin olla ulkona! Puhumattakaan siitä että lapset oppivat kököttämään hissuksiin aloillaan ulkona reippaan liikkumisen sijaan. Oma on mokasi.

Vierailija
44/57 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilenpä!

Kaikella ihmeen tavalla sitä pitääkin yrittää itsetuntoaan kohentaa..

Vierailija
45/57 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tietysti olla tylsää äidille jäädä ihmettelemään naapurin lumilapiota tai kukkaruukkua, mutta älkää nyt sanoko, että se lapsi ei osaisi olla ulkona tai nauttia ulkonaolosta. Tämä pieni voi saada yhtä paljon irti uusien asioiden ihmettelemisestä kuin joku toinen siitä, että juoksee itsensä uuvuksiin pitkin puistoa. Minusta on tosi ihanaa, kun pieni on niin aidosti innoissaan ihan tavallisista asioista, vaikka sitten kukkaruukusta.

Vierailija
46/57 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietokoneen kanssa sisällä. Näin lapsi oppii taitoja, joita tarvitaan nykyaikana, ei kivikaudella.

Vierailija:

Epäilenpä!

Kaikella ihmeen tavalla sitä pitääkin yrittää itsetuntoaan kohentaa..

Vierailija
47/57 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ulkoillaan 2xpäivässä (tietty säästä riippuen) 1-2 tuntia kerrallaan ja lapset on terveitä,ruoka maittaa ja uni tulee illalla.

nyt ap otat itseäsi niskasta kii ja suunnistat ulos, omakin mieli virkistyy.

Vierailija
48/57 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta hänen motoriset taitonsa kehittyvät ja hänelle kehittyy hyvä yleiskunto!

En ole ulkoiluhysteerikko, mutta tämän kun muistaa niin voi ainakin yrittää toimia lapsensa parhaaksi.

Vierailija
49/57 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jotta hänen motoriset taitonsa kehittyvät ja hänelle kehittyy hyvä yleiskunto!

En ole ulkoiluhysteerikko, mutta tämän kun muistaa niin voi ainakin yrittää toimia lapsensa parhaaksi.

Vierailija
50/57 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kotihoidossa olevien lasten kanssa.

Ihmekös, että suomalaiset lapset lihovat kovaa tahtia. Jos kaikki aika vietetään kotona, ei lapsi saa kulutettua tarpeeksi energiaa.

Vierailija
51/57 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka oppisikin jotain, ei elä pitkään niin huonokuntoisena.

Vierailija
52/57 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin omaa viitseliäisyyttä siinä tarvitaan, jotta lapset pysyisivät tyytyväisinä iltaan saakka. Helpommalla pääsee, kun ulkoilee pari kertaa päivässä, mutta ihan kauheita ongelmia ei esiinny silloinkaan kun olemme pakosta olleet sisällä.

Meillä yksi lapsista saa useampana päivänä viikosta epilepsiakohtauksia, eikä silloin ulkoilla. Mutta kuten sanoin, lapset viihtyvät, jos minä jaksan keksiä heille puuhaa.

Vierailija:

Varsinkin kotihoidossa olevien lasten kanssa.

Ihmekös, että suomalaiset lapset lihovat kovaa tahtia. Jos kaikki aika vietetään kotona, ei lapsi saa kulutettua tarpeeksi energiaa.

Vierailija
53/57 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla on sellanen puolitoistavuotias, joka saa raivarit kun sen vie leikkikentälle, jossa ei pääse kunnolla kävelemään. Joskus yritin viedä häntä ulos, mutta kun se oli vaan raivoamista, meni itsellä hermot. Rattaissa kyllä tykkää istua, ja siksi teemmekin pitkiä kävelylenkkejä lähes päivittäin - saa lapsi raitista ilmaa ja äiti liikuntaa :)

Tällaista ulkoiluhysteriaa en mäkään tajua. No, jotkut haluaa päsmäröidä kun on niin hyviä äitejä. Koitetaan ymmärtää.

Vierailija
54/57 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ulkoilu ole luonnollista? Raitista ilmaa ja liikuntaa.

Ei kyseessä ole mikään päsmäröinti ja täydellisen äidin esittäminen.

Vierailija
55/57 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyppii sohvilla, juoksee, kiipeää portaita jne.

ulkona hän nimenomaan ihmettelee kukkaruukkuja, ei viitsi kävellä vaan haluaa istua rattaissa jne.

kummassako siis saa tämän 2h liikunnan? mutta käydään me toki ulkona, ja välillä on enemmän ja välillä vähemmän aktiivista.

Vierailija
56/57 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Voi tietysti olla tylsää äidille jäädä ihmettelemään naapurin lumilapiota tai kukkaruukkua, mutta älkää nyt sanoko, että se lapsi ei osaisi olla ulkona tai nauttia ulkonaolosta. Tämä pieni voi saada yhtä paljon irti uusien asioiden ihmettelemisestä kuin joku toinen siitä, että juoksee itsensä uuvuksiin pitkin puistoa. Minusta on tosi ihanaa, kun pieni on niin aidosti innoissaan ihan tavallisista asioista, vaikka sitten kukkaruukusta.

Minustakin on ihanaa, kun toinen ihmettelee suurta maailmaa. Ja rakastan häntä ihan omana itsenä rauhallisena mietiskelijänä. Kyse oli vain siitä, ettei kumpikaan meistä (minä tai lapsi) jaksa kovin kauaa siellä pihalla seisoa. Minä kyllästyn yleensä tietenkin nopeammin, mutta ei se sitä tarkoita, että me ei koskaan mitään tehdä. ;) Ja itseasiassa tänään sain hänet jopa laskemaan vähän liukumäkeä, kyllä se siitä, ajan kanssa.

Vierailija
57/57 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ulkoilin paljon lasteni kanssa kun olivat pieniä ja kun olin vielä heidä kanssaan kotona. Sitten aloittivat hoidossa ja minä menin töihin eikä enää ole niin aikaa ulkoilla viikolla. Erityisesti talvisin on hankalaa kun asumme maalla, on pimeää ja joka paikkaan pitäisi lähteä autolla jos haluaa esim. luistella. Mutta viikonloppuisin yritämme sitten kyllä olla ulkosalla.

Meidän ulosmenoa estää myös se, että tyttäreni on tosiaan kovin ulkona-viihtymätön-tyyppi. Harvoin siellä viihtyy pidempiä aikoja. En minä sille mitään voi. Hän vain on sellainen, vaikka itse pidänkin ulkonaolosta kuin myös poikani.