Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei helvetti näitä Hgin ruuhkia. Klo on 18:00 ja 500 metrin matka Lapinmäentiellä on kestänyt bussilla 10 min.

Vierailija
16.03.2017 |

Eihän näitä normi-ihminen kestä. Täällä Huopalahden seuduilla siis.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kävele?

Vierailija
2/22 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kaupunkibulevardeja ja  pyöräteitä niin ruuhkat katoavat kuin itsestään kun  kaikki siirtyvät pyöräilemään. ;) Ei meinaa pokka pitää kun moni Vihreitä kannattava höpisee tuollaisia ihan vakavalla mielellä. Huolestuttavaa on, että moni äänestää Vihreitä kun se on "coolia" olla suvaitsevainen urbaani luonnonystävä. Onneksi ei tarvitse vaivata päätään sellaisilla tärkeillä asioilla kuin vaikkapa sujuvalla työmatkaliikenteellä. Koska kaikkihan tietysti asuvat keskustassa fillarimatkan päässä verovaroilla pyöritettävästä työpaikasta (fillarikommunismi).

Niin ja jos et asu keskustassa tai pysty pyöräilemään niin olet luonnon resursseja tuhlaava moukka joka ansaitsee kaikki mahdolliset (auto)veronkorotukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapinmäentiellähän kulkee vain kaksi bussilinjaa ja nekin harvakseltaan. Eli ruuhkat ovat yksityisautoilun aiheuttamia. 

Ei auta kuin äänestää sellaista, joka ajaa ruuhkamaksuja tms. Munkkivuori on viheliäinen pussinperä, kun mitään raideliikennettä ei ole eikä bussikaistoja mihinkään suuntaan. 

Vierailija
4/22 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy niihin ruuhkiin löytyy myös sinun autosi ratin ja penkin välistä. Kaupungissa nopein kulkuneuvo on pyörä. Ei tulisi mieleenikään ajella autolla ja sitten syyttää muita. Aika harvalla oikeasti on mitään syytä käyttää omaa autoa kulkuneuvona kaupungissa. Ruuhkamaksut käyttöön kaikille sisääntuloväylille, niin asukkaat kiittää. Jalankulkijat kärsii tästä taas alkaneesta katupölykaudesta ja nastat vaan ropisee asvaltilla.

Vierailija
5/22 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon kaupunkibulevardeja ja  pyöräteitä niin ruuhkat katoavat kuin itsestään kun  kaikki siirtyvät pyöräilemään. ;) Ei meinaa pokka pitää kun moni Vihreitä kannattava höpisee tuollaisia ihan vakavalla mielellä. Huolestuttavaa on, että moni äänestää Vihreitä kun se on "coolia" olla suvaitsevainen urbaani luonnonystävä. Onneksi ei tarvitse vaivata päätään sellaisilla tärkeillä asioilla kuin vaikkapa sujuvalla työmatkaliikenteellä. Koska kaikkihan tietysti asuvat keskustassa fillarimatkan päässä verovaroilla pyöritettävästä työpaikasta (fillarikommunismi).

Niin ja jos et asu keskustassa tai pysty pyöräilemään niin olet luonnon resursseja tuhlaava moukka joka ansaitsee kaikki mahdolliset (auto)veronkorotukset.

Ongelmasi ratkeaa kun muutat lähemmäksi työpaikkaasi tai etsit työpaikan lähempää kotiasi. On järjen köyhyyttä istua autossa tuntitolkulla joka päivä. Itse keksin kyllä ajalleni parempaa käyttöä.

Vierailija
6/22 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi tuommoseen kaaokseen ihan vähällä. Onneksi on väljempää täällä pohjolassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/22 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy niihin ruuhkiin löytyy myös sinun autosi ratin ja penkin välistä. Kaupungissa nopein kulkuneuvo on pyörä. Ei tulisi mieleenikään ajella autolla ja sitten syyttää muita. Aika harvalla oikeasti on mitään syytä käyttää omaa autoa kulkuneuvona kaupungissa. Ruuhkamaksut käyttöön kaikille sisääntuloväylille, niin asukkaat kiittää. Jalankulkijat kärsii tästä taas alkaneesta katupölykaudesta ja nastat vaan ropisee asvaltilla.

Bussillahan se ap köröttelee😂

Kannattaisiko lukea ennen kuin kommentoi?

Vierailija
8/22 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon kaupunkibulevardeja ja  pyöräteitä niin ruuhkat katoavat kuin itsestään kun  kaikki siirtyvät pyöräilemään. ;) Ei meinaa pokka pitää kun moni Vihreitä kannattava höpisee tuollaisia ihan vakavalla mielellä. Huolestuttavaa on, että moni äänestää Vihreitä kun se on "coolia" olla suvaitsevainen urbaani luonnonystävä. Onneksi ei tarvitse vaivata päätään sellaisilla tärkeillä asioilla kuin vaikkapa sujuvalla työmatkaliikenteellä. Koska kaikkihan tietysti asuvat keskustassa fillarimatkan päässä verovaroilla pyöritettävästä työpaikasta (fillarikommunismi).

Niin ja jos et asu keskustassa tai pysty pyöräilemään niin olet luonnon resursseja tuhlaava moukka joka ansaitsee kaikki mahdolliset (auto)veronkorotukset.

Julkinen liikenne. Tiedän, että on aika uus juttu, mutta vaikka googlen kautta voi tututua toimintaperiaatteisiin.

Helsinki on niemi. Muuttoliike on plusmerkkistä ja sellaisena pysynee. Tällä kombolla kaikkien työmatkaliikenna menee ihan poskelleen, jos kaupunkirakenteen oletetaan nojaavan ensisijaisesti yksiyisautoiluun. Liikkumista on pakko kehittää joku muu idea edellä. Logiikka noissa on yleens se, että jos julkisen liikenteen ja pyöräiluyn toimivuutta parannetaan ja autoilun edellytyksiä heikennetään, ihmiset siirtyvät omalla autolla yksin ajelusta muihin vaihtoehtoihin. Bussit, ratikat, juna ja metro eivät aiheuta ruuhkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/22 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raideliikenne on oiva ratkaisu. Niin paljon kuin länsi-metroprojekti onkin kussut, niin toimiessaan se tulee olemaan ihan hyvä juttu. Ja (sujuva) raidejokeri etenkin, poikittaisliikennettä tarvitaan lisää. Kaupunkibulevardit tulee olemaan aivan tuhoontuomittu juttu ilman kunnollista julkista liikennettä (raiteilla) ja ne sujuvat julkiset pitää luoda ensin.

Vierailija
10/22 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Helsingin kunnallispoliitikot ne vaan hamuaa tänne entistä enemmän porukkaa. Kaikki niemennokat pitää rakentaa taloja täyteen. Palveluista viis. Miksi poliitikot ajattelevat aina, että enemmän on paremmin? Lienee jotain omaa etua tavoiteltavissa. Ja onhan pormestarin paikka komeampi, mitä isompi kaupunki on kyseessä (ja palkka ja bonukset sen mukaiset). Pääkaupunkiseudulla puolet Suomen väestöstä lienee heidän märkä päiväunensa? Eivätkö viihtyvyys, sujuvuus, maisemien säilyminen olisi myös tärkeitä arvoja? Merentäytöt on syvimmästä reiästä... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/22 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei työn takia tarttis Stadissa juosta, niin pysyisin poissa sieltä. Mut nyt pitää autoilla pääkylässä - sirkkeliä sun muita kun olis munamankelilla hankala roudailla.

Ituhippi tietysti saa rahtifillarillaan kuskattua niin betonit, puutavaran kuin rakennuslevytkin, mutta minä olenkin tällainen autoileva laiska paska.

Yli ymmärrykseni menee, miksi ihmiset tunkevat kaikki samoille reiteille. Yleensä tarjolla on vähemmän kuormitettu vaihtoehtoinen reitti - Lapinmäentien tapauksessa Pitskun liikenneympyrä. Lapinmäentielle en aja kuin aamuyöstä.

Uskallanpa veikata, että jossain vaiheessa Lapinmäentie muutetaan joukkoliikenneväyläksi, läpiajo vain busseille, tontilleajo sallittu. Sitä ei tietenkään valvota, mutta ehkä se pelkkä merkki saa muutaman vaihtamaan reittiä...

Vierailija
12/22 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan joka arkipäivä helsingin poikki lännestä itään aamuisin ja idästä länteen iltaisin ruuhka-aikana, Koskaan siinä ei mene aikaa enempää kuin julkisilla menisi, vaan reilusti vähemmän aikaa.  Työmatka kokonaisuudessaan 35-55 min suuntaansa, matkaa suht paljon, olen hiljaiseen aikaan ajanut saman matkan nopeusrajoitusten mukaan 30 minuutissa. Eli ruuhka hidastaa 5-25 minuuttia, ja osa tästäkin selittyy tuurilla että kuinka liikennevalot sattuvat. Ei täällä mitään oikeita ruuhkia ole. Toki liikenne on haavoittuvainen kun joku vatipää päätti rekat tuoda ajamaan keskustan läpi, jos rekka hajoaa esim porkkalankadulle sopivaan kohtaan on puoli helsinkiä jumissa monta tuntia, mutta nämä ovat poikkeuksia, eikä päivittäisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/22 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei työn takia tarttis Stadissa juosta, niin pysyisin poissa sieltä. Mut nyt pitää autoilla pääkylässä - sirkkeliä sun muita kun olis munamankelilla hankala roudailla.

Ituhippi tietysti saa rahtifillarillaan kuskattua niin betonit, puutavaran kuin rakennuslevytkin, mutta minä olenkin tällainen autoileva laiska paska.

Yli ymmärrykseni menee, miksi ihmiset tunkevat kaikki samoille reiteille. Yleensä tarjolla on vähemmän kuormitettu vaihtoehtoinen reitti - Lapinmäentien tapauksessa Pitskun liikenneympyrä. Lapinmäentielle en aja kuin aamuyöstä.

Uskallanpa veikata, että jossain vaiheessa Lapinmäentie muutetaan joukkoliikenneväyläksi, läpiajo vain busseille, tontilleajo sallittu. Sitä ei tietenkään valvota, mutta ehkä se pelkkä merkki saa muutaman vaihtamaan reittiä...

Minäkään en Lapinmäentietä käytä kuin silloin kun hyvä tuuri sattuu kohdalle. Yleensä kierrän suosiolla liikenneympyrän kautta. On huomattavasti nopeampaa yleensä.

Vierailija
14/22 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Helsingin kunnallispoliitikot ne vaan hamuaa tänne entistä enemmän porukkaa. Kaikki niemennokat pitää rakentaa taloja täyteen. Palveluista viis. Miksi poliitikot ajattelevat aina, että enemmän on paremmin? Lienee jotain omaa etua tavoiteltavissa. Ja onhan pormestarin paikka komeampi, mitä isompi kaupunki on kyseessä (ja palkka ja bonukset sen mukaiset). Pääkaupunkiseudulla puolet Suomen väestöstä lienee heidän märkä päiväunensa? Eivätkö viihtyvyys, sujuvuus, maisemien säilyminen olisi myös tärkeitä arvoja? Merentäytöt on syvimmästä reiästä... 

Koska muuttopaine ei häviä mihinkään. Jos ei rakenneta tarpeeksi, asumisen hinta jatkaa räjähdysmäistä nousuaan, ja toisaalta ihmiset asettuvat ympäryskuntiin, joista lähtevät autolla töihin -> ruuhkat pahenevat, ja jonne maksavat verot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/22 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Helsingin kunnallispoliitikot ne vaan hamuaa tänne entistä enemmän porukkaa. Kaikki niemennokat pitää rakentaa taloja täyteen. Palveluista viis. Miksi poliitikot ajattelevat aina, että enemmän on paremmin? Lienee jotain omaa etua tavoiteltavissa. Ja onhan pormestarin paikka komeampi, mitä isompi kaupunki on kyseessä (ja palkka ja bonukset sen mukaiset). Pääkaupunkiseudulla puolet Suomen väestöstä lienee heidän märkä päiväunensa? Eivätkö viihtyvyys, sujuvuus, maisemien säilyminen olisi myös tärkeitä arvoja? Merentäytöt on syvimmästä reiästä... 

Koska muuttopaine ei häviä mihinkään. Jos ei rakenneta tarpeeksi, asumisen hinta jatkaa räjähdysmäistä nousuaan, ja toisaalta ihmiset asettuvat ympäryskuntiin, joista lähtevät autolla töihin -> ruuhkat pahenevat, ja jonne maksavat verot.

Se muuttopaine häviää heti, kun aletaan kehittämään niitä työpaikkoja muuallekkin, kuin helsinkiin.

Helsingissä on niin monta yritystä joilla ei ole mitään järkevää syytä sijaita helsingissä (vain imago tms. juttuja) jotka voisivat aivan hyvin olla muuallakin suomessa.

Tosin samalla katoaa koko helsingin "tärkeys" ja houkutus joten helsinkiläiset eivät tähän tule koskaan suostumaan.

Vierailija
16/22 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon kaupunkibulevardeja ja  pyöräteitä niin ruuhkat katoavat kuin itsestään kun  kaikki siirtyvät pyöräilemään. ;) Ei meinaa pokka pitää kun moni Vihreitä kannattava höpisee tuollaisia ihan vakavalla mielellä. Huolestuttavaa on, että moni äänestää Vihreitä kun se on "coolia" olla suvaitsevainen urbaani luonnonystävä. Onneksi ei tarvitse vaivata päätään sellaisilla tärkeillä asioilla kuin vaikkapa sujuvalla työmatkaliikenteellä. Koska kaikkihan tietysti asuvat keskustassa fillarimatkan päässä verovaroilla pyöritettävästä työpaikasta (fillarikommunismi).

Niin ja jos et asu keskustassa tai pysty pyöräilemään niin olet luonnon resursseja tuhlaava moukka joka ansaitsee kaikki mahdolliset (auto)veronkorotukset.

Julkinen liikenne. Tiedän, että on aika uus juttu, mutta vaikka googlen kautta voi tututua toimintaperiaatteisiin.

Helsinki on niemi. Muuttoliike on plusmerkkistä ja sellaisena pysynee. Tällä kombolla kaikkien työmatkaliikenna menee ihan poskelleen, jos kaupunkirakenteen oletetaan nojaavan ensisijaisesti yksiyisautoiluun. Liikkumista on pakko kehittää joku muu idea edellä. Logiikka noissa on yleens se, että jos julkisen liikenteen ja pyöräiluyn toimivuutta parannetaan ja autoilun edellytyksiä heikennetään, ihmiset siirtyvät omalla autolla yksin ajelusta muihin vaihtoehtoihin. Bussit, ratikat, juna ja metro eivät aiheuta ruuhkia.

Mutta ne venyttävät työmatkaan kuluvaa aikaa paljon. Otetaan vaikka esimerkki jos matkustan kotoa Vuosaareen. Ensin bussilla Ruoholahteen/Kamppiin, vaihto metroon, Metrolla Vuosaareen ja sieltä bussilla perille. Matkaan kuluu reilusti yli tunti suuntaansa parhaaseen aamuaikaan, jolloin bussit kulkevat suht tiuhaan, ja ainakin vartti lisää ilta-aikaan kun aikataulut osuu vielä kehnommin kohdalleen. Autolla samaan matkaan menee noin 20 minuuttia. 

Vierailija
17/22 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ruuhkat on kaupungin liikennesuunnittelijoiden tahallaan luomia. Halutaan ruuhkia, jotta voidaan rajoittaa yksityisautoilua vihreiden ihanteiden mukaisesti. Näitä ruuhkia luodaan esim seisottamalla autoja punaisissa, rakentamalla liikennettä hidastavia liikennetmpyröitä ja vähentämällä autokaistojen määrää.

Vierailija
18/22 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ruuhkat on kaupungin liikennesuunnittelijoiden tahallaan luomia. Halutaan ruuhkia, jotta voidaan rajoittaa yksityisautoilua vihreiden ihanteiden mukaisesti.

Sekä myöskin halutaan ruuhkia, kun niitä on isommissakin kaupungeissa.

Sitten helsinkiläiset voivat keskusteluissa aina muistuttaa, kuinka muualla maassa ei ole edes kunnon ruuhkia, kun ei ole ihmisiäkään.

Tai kuten entinen työkaverini helsingistä muisti aina kertoa ettei hän pidä näitä ruuhkia yhtään minään (mutta helsingin ruuhkat ne olivat oikeita suurkaupungin ruuhkia).

Vierailija
19/22 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit asunut muutaman vuoden Los Angelesissa niin et puhuisi Helsingin "ruuhkista".

Vierailija
20/22 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Helsingin kunnallispoliitikot ne vaan hamuaa tänne entistä enemmän porukkaa. Kaikki niemennokat pitää rakentaa taloja täyteen. Palveluista viis. Miksi poliitikot ajattelevat aina, että enemmän on paremmin? Lienee jotain omaa etua tavoiteltavissa. Ja onhan pormestarin paikka komeampi, mitä isompi kaupunki on kyseessä (ja palkka ja bonukset sen mukaiset). Pääkaupunkiseudulla puolet Suomen väestöstä lienee heidän märkä päiväunensa? Eivätkö viihtyvyys, sujuvuus, maisemien säilyminen olisi myös tärkeitä arvoja? Merentäytöt on syvimmästä reiästä... 

Koska muuttopaine ei häviä mihinkään. Jos ei rakenneta tarpeeksi, asumisen hinta jatkaa räjähdysmäistä nousuaan, ja toisaalta ihmiset asettuvat ympäryskuntiin, joista lähtevät autolla töihin -> ruuhkat pahenevat, ja jonne maksavat verot.

Se muuttopaine häviää heti, kun aletaan kehittämään niitä työpaikkoja muuallekkin, kuin helsinkiin.

Helsingissä on niin monta yritystä joilla ei ole mitään järkevää syytä sijaita helsingissä (vain imago tms. juttuja) jotka voisivat aivan hyvin olla muuallakin suomessa.

Tosin samalla katoaa koko helsingin "tärkeys" ja houkutus joten helsinkiläiset eivät tähän tule koskaan suostumaan.

No kun niiden firmojen tuotto on kiinni "imago tms" jutuista, niin niillä on erittäin pätevät syyt olla Helsingissä. Miten ajattelit pakottaa yksityiset yritykset johonkin muuhun kaupunkiin, jos ne haluavat olla Helsingissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme