Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

isä on alkanut käyttäytymään kummallisesti naisystävänsä myötä

Vierailija
16.03.2017 |

Ei ole mikään tuore tapaus heidän parisuhteensa, mutta silti ihmetyttää. Useamman vuoden ovat olleet jo yhdessä. Tämän naisen olen kuitenkin tavannut vain joitakin kertoja, laskettavissa kahden käden sormilla. Ihan mukava tapaus, tosin vähän semmoinen mielistelijä eikä vaikuta oikeasti kiinnostuneelta asioista keskustellessa tms. jos joku ymmärtää mitä tarkoitan.

Mutta siis, asiaan. Isälläni on äitini kanssa kaksi lasta, minä ja pikkuveljeni, joka on vielä alaikäinen. Äidilläni ei ole koskaan omaa aikaa, kun on ihan täysin vastuussa veljestä ja maksaa yksin pienistä rahoistaan tämän harrastukset ja muun elämisen. Isä on välillä täysin unohtanut maksaa hänestä elatusmaksuja, aina on jotain esteitä, "rahapula". Kuitenkin isällä on varaa matkustella naisystävänsä kanssa kuukausittain, kotimaan sisällä sekä ulkomaillakin? Harvoin saa kiinni puhelimitse, vaikka tiedän tämän puhuvan naisystävänsä kanssa puhelimessa tuntikausia päivittäin, ja se luuri on kyllä tiukasta näpeissä kokoajan. Yhteydenottoja kysyttäessä ei kuulemma ole huomannut. Joskus kun puhelimessa jutellaan, isä sanoo puhelun päätteeksi vahingossa semmoisen pienen lauseen, minkä sanoo aina naisystävälleen puhelun päätteeksi. Semmoisen mitä ei todellakaan sanota lapselleen, semmoista lepertelyä :-D Pikkuveljeni kanssa isä ei vietä aikaa juuri ollenkaan, ehkä kerran-pari kuussa (sama minun suhteen) ja tuolloin hänellä on AINA kiire johonkin ja aika tosi tiukilla eikä ehditä tekemään ikinä mitään. Suuttuu, jos tapaamiset venyy muista syistä, koska hänellä on aina kiire tämän naisen luo/ovat sopineet jotain. _Jokaikinen_ kerta. Mainittakoon vielä, ettei päässyt tulemaan ensimmäisen ja ainokaisen lapseni ristiäisiin, koska menivät naisystävänsä kanssa kaveripariskunnalle illastamaan. Ja ristiäiskutsu oli lähetetty todellakin hyvissä ajoin, isä oli luvannut tulla, mutta sitten tulikin tämmöistä muuta _tärkeämpää_..

Isä on myös aina tavatessamme kummallisen poissaoleva, ei kuuntele keskustellessa ja havahtuu sitten ajatuksistaan aina sillointällöin. Unohtelee myös paljon asioita, ja hänellä on alkanut olemaan todella jyrkkiä mielipiteitä esim maailmalla tapahtuvista asioista, ja ottaa todella henkilökohtaisesti toisten omista eroavat mielipiteet. Näin muunmuassa pakolaisista keskustellessamme hän sai aivan älyttömän raivokohtauksen? :D

Eipä tässä ollut vielä edes kaikki outoudet, mut en jaksa nyt enempää avautua. Ollaan pohdittu ihan tosissaan perheen kesken että onko isä jotenkin sairas? Aivopesty johonkin lahkoon? :D Naisystävän aivopesemä, vai pelkästään vain hyvin rakastunut? Olen yrittänyt keskustella isän kanssa asioista hyvin mielin, mutta suuttuu aina ihan helvetisti jos esimerkiksi kysyy etteikö voisi viettää joskus vaikka tuntia pidempään minun ja lapsenlapsen kanssa, tai pikkuveljen..

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin lopettanut kaiken yhteydenpidon siinä vaiheessa, kun jätti tulematta ristiäisiin.

Vierailija
2/23 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä, että mulla ei oikeasti ole mitään tätä naisystävää vastaan. Suoraansanottuna vaan tympii eikä oikein huvita yrittää olla tekemisissä isän kanssa, kun tuntuu, ettei elämäni kiinnosta häntä ollenkaan. Enpä mä hänestä todennäköisesti kuulisi oma-alotteisesti mitään, jos en itse yrittäis ottaa ensin yhteyttä. Ja eniten tympii hänen käyttäytymisensä vielä alaikäistä veljeä kohtaan, hän kun isää tosiaan kaipaa (varhaisteini-ikäinen).

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin lopettanut kaiken yhteydenpidon siinä vaiheessa, kun jätti tulematta ristiäisiin.

Niin no, on kyllä monta kertaa käynyt mielessä että laittaisin välit kokonaan poikki. Jos se herättelisi häntä vähän. Haluaisin kuitenkin pitää hänet mun ja lapseni elämässä... 

ap

Vierailija
4/23 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua huttua. Ei voi vastata naisystävänsä aikana edes puhelimeen, en tiedä eikö halua vai onko kielletty. Aivan sama, lopputulos on kuitenkin se etten pidä enää mitään yhteyttä.

Vierailija
5/23 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet paska tytär, jolla on paska äiti.

Vierailija
6/23 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata yrittää, petyt vaan. Ei lapsi mitään menetä, mitä iloa on tuollaisesta isovanhemmasta?

Minulla on käynyt samalla lailla oman isäni kanssa. Meidän lapset olivat jo kouluikäisiä kun isoisä löysi uuden onnen ja lapset olivat melko surullisia kun isoisä ei ollutkaan yhtäkkiä heistä enää yhtään kiinnostunut ja käyttäytyi hyvin oudosti. Useampi vuosi on mennyt ja meidän lapset ovat jo juuri täysi-ikäisiä, nyt isoisä sitten ruikuttaa kun eivät käy katsomassa ym., ei tajua yhtään mistä johtuu.

Vierailija
7/23 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sä elämässäs katkera jostain? 

ap

Vierailija
8/23 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, naisystävä löysi paikalle.

Vierailija
9/23 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei tämä munkaan isäni vastaa koskaan puhelimeen kun on naisystävänsä seurassa. Tällä naisella ei ole omia lapsia, en tiedä sitten osaako suhtautua meihin kuinka hyvin. Oon mä silti oikeesti aika pettynyt, että isää näkee nykyään niin harvoin. Mursi vielä yks talvi jalkansa tosi pahasti ja joutui olemaan melko kauan sairaalassa sen kanssa, ja ruikutti vain sielä ettei kukaan välitä hänestä eikä kukaan käy koskaan katsomassa.. Itsehän olin juuri synnyttänyt ja kotiutunut vauvan kanssa tuolloin, käytiin me moikkaamassa sitten viimeisinä osastopäivinä, ja tuolloinkin tämä naisystävä oli paikalla. Silti jaksoi vaan valittaa ja ihan kun oltaisiin jotain ylimääräisiä aina seuraan tuppautuessamme :D

Mutta juu, ehkäpä annan vaan olla ja annan ohjakset isälle. Se olen aina ollut minä, joka on lopulta ottanut yhteyttä. Nyt oon ihan hissuksiin!

ap

Vierailija
10/23 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna pitäisin puhuttelun ala-ikäisen veljesi laiminlyönnistä isälle. Kehota myös äitiäsi hakemaan elatusmaksut oikeusteitse, niin ei tarvitse odotella niitä. Älä enää ota yhteyttä moiseen kusipäähän. Kuulostaa vähän sille ettei isäsikään ota sinuun yhteyttä oma-aloitteisesti. Et tarvitse tuollaista isää mihinkään, joten koita unohtaa hänet.

Vierailija
11/23 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna pitäisin puhuttelun ala-ikäisen veljesi laiminlyönnistä isälle. Kehota myös äitiäsi hakemaan elatusmaksut oikeusteitse, niin ei tarvitse odotella niitä. Älä enää ota yhteyttä moiseen kusipäähän. Kuulostaa vähän sille ettei isäsikään ota sinuun yhteyttä oma-aloitteisesti. Et tarvitse tuollaista isää mihinkään, joten koita unohtaa hänet.

Oon yrittänyt, mutta tappeluks se meinaa aina mennä. Äiti taas on niin reppana, että silminnähden häpeää isäni toimia eikä välillä kehtaa myöntää että on rahasta tiukkaa tai että haluaisi hieman omaa aikaa. Äidinkin kanssa olen paljon asiasta jutellut, mutta se on aina tuota ettei hän kehtaa ja että mitä muutkin ajattelis jne. On suorastaan vanhentunut vuosikymmeniä silmissä ihan hujauksessa, pelkästä stressistä. Kyllä he keskenään (ainakin meidän nähden) käyttäytyvät ihmisiksi, mutta tapaamiset on aina todella kireitä.. 

Juu ei mun puolelta ainakaan odoteta hetkeen yhteydenottoja.

Vierailija
12/23 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälle naisystävä on ykkönen ja te lapset tulette sitten tärkeysjärjestyksessä joskus myöhemmin. On varmasti raskasta, mutta te ette voi pakottaa häntä välittämään.

Vierailija
13/23 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isälle naisystävä on ykkönen ja te lapset tulette sitten tärkeysjärjestyksessä joskus myöhemmin. On varmasti raskasta, mutta te ette voi pakottaa häntä välittämään.

Kummasti sitten kun naisystävä jättää tai potkaisee tyhjää, roikutaan taas lapsissa. Se vaan on myöhäistä silloin. Ne naisystävät kun ei ole ikuisia.

Vierailija
14/23 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki ovat niin riippuvaisia vanhemmistaan vielä aikuisiälläkin? En tajua. Mulle on ihan sama näänkö vanhempia vai en, mieluiten en, koska haluan olla rauhassa. Loppupeleissä jokainen vastaa täällä itsestään, en nää syytä miksi vanhemmissa pitäisi roikkua?

Vierailija
15/23 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siltä se minustakin vaikuttaa.. En tajua miten hän kehtaa ruikuttaa esimerkiksi synttäreinään kun onnitteluviestiä lähettää että kun ees lapsensa ei tunnu välittävän ja että niin harvoin kuuluu. Voihan paskanmarjat, minkähän vuoksi.......

ap

Vierailija
16/23 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki ovat niin riippuvaisia vanhemmistaan vielä aikuisiälläkin? En tajua. Mulle on ihan sama näänkö vanhempia vai en, mieluiten en, koska haluan olla rauhassa. Loppupeleissä jokainen vastaa täällä itsestään, en nää syytä miksi vanhemmissa pitäisi roikkua?

Normaali kanssakäyminen esim. puhelu kerran kuussa roikkumista?

Vierailija
17/23 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm isäsi ei ehkä varsinaisesti ole muuttunut miksikään vaan on aina ollut samanlainen pässi, jostain syystähän vanhempasikin ovat eronneet. Sinä vain nyt aikuistuttuasi näet hänen todellisen olemuksensa, etkä katsele ihailevasti ylöspäin kuten pikkutyttönä. Jotkut miehet eivät ihan oikeasti sovi isäksi, valitettavasti :(

Lapsesi vuoksi sinun ei tarvitse yhteyttä pitää isääsi, lapsesi ei saa tuollaiselta isoisältä muuta kuin pettymyksiä. Eikä myöskään tyttäryys ole mikään velvoite olla yhteyksissä.

Vierailija
18/23 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vika on tällä kertaa AP:n faijassa joten ole sinä ihan hiljaa ja mene oksentamaan sappeasi jonnekin muualle.Ettäs kehtaat!

Vierailija
19/23 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheisriippuvaisia, roikkua vanhemmissa?  No se on se ja sama jos sä et vanhempiasi halua aikuisiällä nähdä, ole sinä ihan rauhassa jos vain tahdot. Onhan se tottakai roikkumista, jos olis mukava nähdä isää useammin kun kerran puolessavuodessa vaikka asuu samassa kaupungissa. :D

ap

Vierailija
20/23 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmmm isäsi ei ehkä varsinaisesti ole muuttunut miksikään vaan on aina ollut samanlainen pässi, jostain syystähän vanhempasikin ovat eronneet. Sinä vain nyt aikuistuttuasi näet hänen todellisen olemuksensa, etkä katsele ihailevasti ylöspäin kuten pikkutyttönä. Jotkut miehet eivät ihan oikeasti sovi isäksi, valitettavasti :(

Lapsesi vuoksi sinun ei tarvitse yhteyttä pitää isääsi, lapsesi ei saa tuollaiselta isoisältä muuta kuin pettymyksiä. Eikä myöskään tyttäryys ole mikään velvoite olla yhteyksissä.

Itseasiassa puhut aivan asiaa.. Erosivat kun olin teini, koska isä petti äitiä. Itseasiassa se olin minä joka hänet sai kiinni tekemisistään. :) Isä haki pitkään multa hyväksyntää ja välit kyllä korjaantui mutta kauan siinä meni. Tässä nyt kun miettii kaikkia hänen tekosia, miksihän edes vaivaudun yrittämään..

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän