Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä ydinperhe? Vai uusperhe?

Vierailija
16.03.2017 |

Perheessä äiti ja isä ja vastasyntynyt vauva, ja itsenäiseti asuva täysi-ikäinen nainen, jolla sama isä kuin vauvalla.

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites jos puoliso pettää ja siitä syntyy lapsi? Tai jos ilmenee että miehellä on aikuinen lapsi josta hän ei ole tiennyt?

Voi siis elää koko elämänsä uusperheessä tietämättä sitä itse 😂

Vierailija
42/133 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän meidän uusperheellisten käyttää jotain tunnistetta, jolla pyhät ydinperheelliset voisivat heti ensi silmäyksellä todeta meidät toisen luokan uusperheiksi ja pysytellä kaukana? Koska onhan se nyt törkeää, jos johdatetaan harhaan ja lapsetkin voi vaikka saada huonoja vaikutteita :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisköhän meidän uusperheellisten käyttää jotain tunnistetta, jolla pyhät ydinperheelliset voisivat heti ensi silmäyksellä todeta meidät toisen luokan uusperheiksi ja pysytellä kaukana? Koska onhan se nyt törkeää, jos johdatetaan harhaan ja lapsetkin voi vaikka saada huonoja vaikutteita :(

Olen aista on se että uusperheen vanhemmat tajuaa että niillä lapsilla on puolisisaruksia ja vaalii sisarusten suhteita.

Vierailija
44/133 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aista on se että uusperheen vanhemmat tajuaa että niillä lapsilla on puolisisaruksia ja vaalii sisarusten suhteita.

Mikä on puolisisarus? Se, jolla on sama isä, vai äitipuolen lapset?

Vierailija
45/133 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmilla omia lapsia, yhteensä 6. Yhteisiä ei ole. Nämä lapset ovat eri kokoonpanoilla: kaksi asuu koko sjan (molempien esikoiset), yksi vuoroviikkolspsi, yksi käy kun haluaa ja pari pistäytyy pari kertaa kuussa.

Emme pidä itseämme uusperheenä. Me olemme kolhoosi ja parisuhde, jossa on satelliitteja, joita myös lapsiksi kutsutaan.

Todettakoon, että nämä kaksi kotona asuvaa ovat jo lukiolaisia, eivät pieniä lapsia. Muut nuorempia,

Vierailija
46/133 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisisarus on lapsi jolla on sama äiti tai isä. Siis tyyppi joka on sinulle sukua. Mitään epämääräisiä nyksien edellisten liittojen lapsia en tarkoita.

Vierailija
47/133 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä se sille vauvalle on ydinperhe

Ei ole, sillä on sisarpuoli.

Vierailija
48/133 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos isän edellisen liiton lapsi on kuollut? Onko se silloinkin uusperhe?

Ei ole. Turhaan toivot moista.

Vierailija
49/133 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Australiassa asuva kuitenkin on uusperhe? Eihän häntä eikä kuollutta näy kumpaakaan.

Vierailija
50/133 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Australiassa asuva kuitenkin on uusperhe? Eihän häntä eikä kuollutta näy kumpaakaan.

No lakkaako sun lapsesi olemasta jos se lähtee vaihtariksi Australiaan?

Vierailija
51/133 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitipuolen lapset on uussisaruksia. T: ohis

Vierailija
52/133 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllä se sille vauvalle on ydinperhe

Ei ole, sillä on sisarpuoli.

Se pelkkä sisarpuoli ei uusperhettä tee. Sullakin voi olla, et vaan tiedä sitä.

Vierailija
53/133 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole minkäänlaisia sisaruksia.

Vierailija
54/133 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mä oonkin miettinyt tätä, jos mun mieheni lapsi edellisestä suhteesta on menehtynyt (jo ennen kuin tapasimme) ja meillä on nyt lapsia, niin olemmeko uusperhe vai ydinperhe? Eihän se mihinkään vaikuta mutta erikoinen ajatus vaan.

Vierailija
55/133 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei mä oonkin miettinyt tätä, jos mun mieheni lapsi edellisestä suhteesta on menehtynyt (jo ennen kuin tapasimme) ja meillä on nyt lapsia, niin olemmeko uusperhe vai ydinperhe? Eihän se mihinkään vaikuta mutta erikoinen ajatus vaan.

UUsperhe, koska siltä sinun mieheltäsi on kuollut lapsi ja sinun lapsiltasi sisarus.479

Vierailija
56/133 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole minkäänlaisia sisaruksia.

http://www.kielikello.fi/index.php?mid=2&pid=11&aid=2709

Ei tietenkään fyysisesti. Nimitys on silti ihan oikea. Ja täällä myös sanotaan että uusperheessä asuu toisen alle 18v. Joten ap: n perhe on ydinperhe.

Vierailija
57/133 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

UUsperhe, koska siltä sinun mieheltäsi on kuollut lapsi ja sinun lapsiltasi sisarus.479

http://www.kielikello.fi/index.php?mid=2&pid=11&aid=2709

Olet väärässä!

Vierailija
58/133 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lakkaako sun lapsesi olemasta jos se lähtee vaihtariksi Australiaan?

Jos sinulla on yksi lapsi ja hän kuolee, niin oletko sinä lapseton ihminen? Kyllä sinä olet äiti joka tapauksessa.

Vierailija
59/133 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä ole mikään paremmuusasia, se asenne taitaa olla omassa päässäsi. Olen itse uusperheellinen, ja tämä on kaikki kantapään kautta koettua. Jos toisella vanhemmalla on muitakin lapsia, teidän elämä ei ole koskaan vain teidän kahden ja teidän yhteisten lasten asia. Siitähän tässä on kyse.

Vierailija
60/133 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se on niin vaikea käsittää, että kun ihmisellä on lapsia, nämä ovat hänen perhettä aina. Vaikka menisi kuinka monta kertaa naimisiin ja saisi kuinka paljon lisää lapsia.

Kaikilla ei ole ydinperhettä koskaan, edes se ensimmäinen, jos lapset on hankittu jo perheellisen kanssa.

Ymmärrän, että on kova paikka, jos itsellä on eka perhe, eikä koe toisen lapsia sen osaksi. Ei kuitenkaan muuta asiaa. Kannattaisi kypsyä vähän, ne muut lapset on sinun lapsesi sukua ja sisaruksia.

Tästä on pakko olla vähän eri mieltä. Oma isäni ei ole koskaan ollut minulle perhettä ja olen tavannut hänet vauva-ajan jälkeen yhden käden sormilla laskettavan määrän. En ole koskaan tavannut puolisisaruksiani eikä minulla ole ollut äitipuolta.

Olen kyllä aina tiedostanut asuvani uusperheessä, vaikka isäpuoleni ottikin isän roolin hyvin haltuun. Omasta näkökulmastani isän nuoremmat lapset ovat eläneet ydinperheessä, eivätkä uusioperheessä, koska meillä ei isän kanssa ole koskaan ollut perhesuhdetta. Siihen tarvitaan muutakin kuin kyky saada jälkeläisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi