Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi kun peppuvaon yläosaan tulee aina haavauma. Nytkin 10cm pitkä

Vierailija
16.03.2017 |

Itse peppureikään ei tule, mutta siitä ylempää ihan tuonne loppuun saakka on usein haavauma ja varsinkin seksin aikana tuntuu että se repeää kun haarat on levällään.

Siellä on arpi jossa se yleensä on ja saattaa parantua ja revetä taas, mutta nyt on ihan koko matkalta, ei pysty yhtään levittämään pakaroita.

Basibackt salvaa laitoin, kun en muutakaan löytänyt, mutta millähän tuon saisi kuntoon? Tiedän että kokonaaan sitä ei varmaan saa kuntoon tuon arven takia, on juuri siinä vaossa mikä harvemmin on ilman kanssa tekemisissä, mutta jos nyt tämän pahemman edes saisi kuntoon

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vähän samanlainen ja talkki auttoi.

Vierailija
2/57 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bepanthen salvalla paranee muutamassa pävässä,pari kertaa päivässä kun laittaa eikä käy suihkussa välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee silloin tällöin samanlainen. Kerran kokeilin sitten vauvan sinkkivoidetta ja sen kanssa parani tavallista nopeammin.

Vierailija
4/57 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee myös tosi helposti, tosi kivuliasta :( auttaa yleensä jos aamuin illoin huuhdon vedellä ja kuivaan hyvin, ja nukun alapää paljaana. Ja aina huuhdon vedellä jos on jotain hikiliikuntaa harrastanut tai tehnyt muuta missä takapuoli hikoo.

Talkkia voisi kyllä kokeilla!

Vierailija
5/57 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla vain tule koskaan. Pesettehän kunnolla?

Vierailija
6/57 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan olla hiivaa siellä?

Ap

Vierailija
7/57 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee silloin tällöin samanlainen. Kerran kokeilin sitten vauvan sinkkivoidetta ja sen kanssa parani tavallista nopeammin.

Yleensä sinkkivoide auttaa kaikenlaisiin märkiviin sieniin rintojen alla tai takapuolessa, joten varmaan kannattaa kokeilla. Myös Daktacort auttaa tämäntyyppisiin vaivoihin.

Vierailija
8/57 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma: jos pesee liian hyvin, niin limakalvot kuivuvat. Ja siitä seuraa helposti haavaumia.

Vierailija
9/57 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kysyin että pesettekö kunnolla koska voisin kuvitella että hautomisesta johtuu. Peskää välillä peppuvako miedolla pesunesteellä/saippualla.

Vierailija
10/57 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda vessapaperimerkkiä. Kierrätyspaperista tehdyt ovat pahimpia, koska se painomuste voi aiheuttaa vaikka minkälaisia efektejä. Toinen, mikä on minulla aiheuttanut iho-ongelmia, oli Lidlin vessapaperi. Tässä oli se hämäävä ominaisuus, että iho-oireet eivät tulleet koko sille alueelle, mihin paperi koski, vaan ainoastaan ns. reuna-alueille.

Vierailija
11/57 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on nahka sohva ja istut päivät siinä eikä persvako pääse hengittämään. Ihmistä ei oo luotu istumaan television/ tietokoneen ääreen.

Toinen vaihtoehto voi toki olla että teet istumatyötä nahkatuolilla, tai se ettet huolehdi hygieniasta. Miehillä armeijan metsäleirillä tulee tuollainen ongelma kun marssivat hikeen eivätkä pääse pesulle. Siellä käyttävät vauvatalkkia.

Vierailija
12/57 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessapaperista tuskin johtuu kun en mä paperilla pyyhi tuolta melkein alaselästä asti.

Ei siis ole lähelläkään persreikää tämä haavauma jos joku nyt käsitti väärin.

Kokeilen sinkkivoidetta ja sitten canestenia jos onkin sieni

Ap

Vierailija
13/57 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma: jos pesee liian hyvin, niin limakalvot kuivuvat. Ja siitä seuraa helposti haavaumia.

Mun kohdalla ei ainakaan ole kyse limakalvosta, vaan siis tuosta peppuvaon yläosasta missä on ihan normaali iho. Vois verrata esim. siihen että mulla joskus kesäisin rintavako hautuu hikisellä ilmalla ja menee lähes vereslihalle, kunnes sitten paranemaan lähdettyään alkaa kesiä. Ei siinäkään mitään limakalvoa ole vaan iho vaan hautuu.

Vierailija
14/57 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan näyttää lääkärille. Ei ole normaalia että terve iho tuolla lailla rätkeää eikä parane.

Vierailija
15/57 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetyperoksidia 35%, ja hyvä tulee. Näille mikrobeille ei pidä antaa armoa, on todennäköisesti klamydiainfektio.

Vierailija
16/57 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivaat kunnolla peseytymisen jälkeen, nyt rikki ollessa voit vaikka suihkuttaa desinfiointiainetta kerran päivässä. En laittaisi Bepanthenia tai muuta, hautoo vielä lisää. Voit vessassa käydessä aina varmistaa, ettei hiki ym. kosteus haudo, pyyhkäistä kuivaksi.

Vierailija
17/57 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaan että oot lihava. Paikat hautuu kun läski on läskiä vasten, laihduta niin ongelma häviää.

Vierailija
18/57 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda vessapaperimerkkiä. Kierrätyspaperista tehdyt ovat pahimpia, koska se painomuste voi aiheuttaa vaikka minkälaisia efektejä. Toinen, mikä on minulla aiheuttanut iho-ongelmia, oli Lidlin vessapaperi. Tässä oli se hämäävä ominaisuus, että iho-oireet eivät tulleet koko sille alueelle, mihin paperi koski, vaan ainoastaan ns. reuna-alueille.

seborrea ekseema

Vierailija
19/57 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessapaperista tuskin johtuu kun en mä paperilla pyyhi tuolta melkein alaselästä asti.

Ei siis ole lähelläkään persreikää tämä haavauma jos joku nyt käsitti väärin.

Älä ole niin varma. Mulla ihottuma oli vaon toisessa päässä, ei edes vaossa, vaan häpykarvoituksen seassa, ja se helpotti vain vessapaperimerkkiä vaihtamalla.

Mutta jos et halua kokeilla tätä konstia, niin eihän se minun peppuvakoani kirvele.

Vierailija
20/57 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa täällä jo ehdotettujen lisäksi kangasliuskaa (lakana- tms. ohutta kangasta) sinne pakaravakoon/haavan päälle esimerkiksi yöksi tai vaikka työpäiväksi jos teet esim. istumatyötä joka hautoo pakaravakoa. Kangas imee itseensä ylimääräisen kosteuden. Se pitää tietysti tarpeeksi usein vaihtaa puhtaaseen 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi