Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kokemuksia avoimen yliopiston luennoista

Vierailija
16.03.2017 |

Ja mitä kaikkea kannattaa ottaa mukaan parin tunnin luennolle? Kirjoitusvälineet ja kirjoituslehtiö?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kysäistä että pitääkö tuolla esitellä itsensä?

Ap

Riippuu kurssista. Jos siellä on 300 opiskelijaa yliopiston suurimmassa salissa, ei esitellä. Joissakin pienissä ryhmissä, joissa on paljon seminaarityyppistä tai muuta yhdessä opiskelua, voidaan esitellä.  Kumpaakin on nähty, mutta tavallisempaa on se, että ei esitellä lainkaan tai "esittely" on vain oma nimi ja pääaine tai opiskelun syy, joka kuitataan yhdellä lauseella esim. "historia on aina kiinnostanut" .

Vierailija
22/28 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meidän piti esitellä ja kertoa miksi olemme siellä, opiskelin siis suomen kieltä. Ryhmä ei ollut kovin iso, olikohan meitä ehkä joku 15?

Minusta on typerää jos pitää esitellä itsensä.

Samoin. En ole maksanut esittelyjen kuuntelemisesta vaan oppiakseni luennon aiheesta.

Niinpä. Miksi pitäisi kiinnostua kanssaopiskelijoista.

Aivan, hehän ovat vain kiinnostuneita opiskelemaan samaa alaa, joten et varmaankaan ikinä koskaan enää tapaa heitä enää Avoimessa saati yliopiston puolella saman alan kursseilla, puhumattakaan missään työpaikassa tms. valmistuessasi alalle :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olin tuolla ensimmäisellä luennolla, osalla oli kirjoituslehtiö, osalla läppäri. Yksi eturivissä ollut nainen pelasi pasianssia koko luennon ajan. :'D

Ap

Vierailija
24/28 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään olin tuolla ensimmäisellä luennolla, osalla oli kirjoituslehtiö, osalla läppäri. Yksi eturivissä ollut nainen pelasi pasianssia koko luennon ajan. :'D

Ap

Motivaatio kohdillaan hänellä :D

Vierailija
25/28 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä tiedän professorin, joka aloitti työpäivänsä aina vartin pasianssilla. Oli ihan huippu ja tuo oli hänen työriittinsä, jolla hän "ajoi aivot sisään tieteeseen". Jos kesken päivän fokus katosi, hän teki sen uudestaan. Itsekin olen väitellyt ja minulla toimii koiranpentuvideot...

Vierailija
26/28 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä tiedän professorin, joka aloitti työpäivänsä aina vartin pasianssilla. Oli ihan huippu ja tuo oli hänen työriittinsä, jolla hän "ajoi aivot sisään tieteeseen". Jos kesken päivän fokus katosi, hän teki sen uudestaan. Itsekin olen väitellyt ja minulla toimii koiranpentuvideot...

No siis joo jos se auttaa oppimaan/ muistamaan, mutta jos tekee sitä kun ei luento ei kiinnosta niin.. Toki en voi tietää kummasta oli kyse eikä oikeastaan tarvikkaan. :D Tehkööt jokainen miten tykkää.

Ap

Vierailija
27/28 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muistanutkaan että tuollaisten luentosalien istuinten puiset seinämät on helskutin kovia selälle.

Ap

Vierailija
28/28 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minä piirrän tai virkkaan. Auttaa minua keskittymään, vaikka samalla kyllä kuuntelen. Jos vain istun paikallani, ajatukseni alkavat harhailemaan ja tieto menee ohi. Pakko tehdä jotain samalla. Meitä on monenlaisia oppijoita. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme