Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko pariterapeutti sanoa

Vierailija
16.03.2017 |

Että mies saa jatkaa ystävyyttä avioliiton ulkopuolisen ihastuksen kanssa? Pariterapia alkamassa. Kaikki "emotional infidelity" ja "henkinen pettäminen" -hakuni korostavat, että suhde on lopetettava kokonaan. Ja että henkinen pettäminen voi olla uhkaavampaa suhteelle kuin seksi. Mies ei tätä ymmärrä ja väittää pystyvänsä olemaan vain kaveri. Epäilen, en luota mieheen enää kuukausien valehtelun jälkeen. Mutta entä jos pariterapeutti onkin minua vastaan?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutit eivät yleensä anna sellaisia konkreettisia neuvoja kuten "älä tapaa enää sitä ihmistä" tai "ota avioero" tai "älä ota avioeroa". He auttavat käsittelemään asiaa ja jäsentelemään sitä tekemällä oikeita kysymyksiä ja tuomalla uusia näkökulmia.

Vierailija
22/56 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta pariterapiasta, johon mentiin uskottomuuden takia. Hyvin pian oltiin jo käymässä läpi kummankin lapsuudenperheen asioita ja vanhempien parisuhteita. En olisi voinut ennalta aavistaa, miten syvällä käytiin.

Pariterapeutti ei ottanut kantaa mihinkään, vaan laittpi meidät ajattelemaan ja ratkomaan ongelmamme.

Pelkosi on turha, ap. Luultavasti terapeutti pyytää sinuakääntymään kohti miestäsi ja kertomaan tälle silmiin katsoen:"Minusta tuntuu pahalta, että jatkat ystävyyttä..." jne. Sitten terapeutti pyytää miestäsi katsomaan sinua ja vastaamaan... Terapeutti yrittää auttaa teitä saamaan yhteyden toisiinne, jotta voitte sopia mitä parisuhteeltanne haluatte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siellä käytännössä ollaan?

Vierailija
24/56 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaakin eron?

Vierailija
25/56 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö sovitut käynnit maksaa, jos eroaakin?

Vierailija
26/56 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/56 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästämäänkö sinne menet? Avioero ei ole ilmainen, tonni sinne tai tänne pariterapiaan on yks hailee.

Vierailija
28/56 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään mustavalkoista oikeaa tai väärää vastausta vaan sinä itse vastasit jo.Miehellä on ystävä jota sinä et hyväksy.Miehesi aikoo jatkaa ystävyyttä vaikka sinä et halua.Silloin sun kannattaa erota hänestä.Jokainen määrittelee itse suhteensa rajat.Joku katselee suoranaista pettämistä läpi sormien.Ei terapeutti voi sanoa että ei niin voi tehdä.Ei ole olemassa yhtä ainoaa oikeanlaista suhdetta vaan rajat joutuu itse tekemään.

Vierailija
29/56 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä mieltä on terapiassa, jos olen tätä mieltä enkä pysty luottamaan mieheen enää ollenkaan? Ja kun mies jatkaa suhdettaan naiseen.

Vierailija
30/56 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten siellä käytännössä ollaan?

Mennään sovittuun aikaan, vastaillaan terapeutin kysymyksiin ja tehdään mahdollisia hänen antamiaan tehtäviä (esim. kerrotaan kumppanille jostain omasta tarpeesta tai toiveesta).

Vierailija
31/56 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies jatkaa suhdettaan naiseen niin te ette edes terapiaa tarvitse vaan eroatte.Piste.

Vierailija
32/56 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitä mieltä on terapiassa, jos olen tätä mieltä enkä pysty luottamaan mieheen enää ollenkaan? Ja kun mies jatkaa suhdettaan naiseen.

Voit sanoa, että haluat eron.

Vierailija
33/56 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei edes pettänyt?

Vierailija
34/56 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä terapeutti ei liittoudu epäkypsän käytöksen kanssa ainakaan

Vierailija
35/56 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kuuntelee myös miehen näkemyksen.

Vierailija
36/56 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit lahjoa sen rahalla sanomaan mitä sinä haluat.

Vierailija
37/56 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sellaisen yleisöluennolla, joka sanoi, että suhde on ok myös.

Menkää jollekin kristitylle.

Vierailija
38/56 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariterapeutti yrittää olla mahdollisimman objektiivinen eli ei asetu kummankaan puolelle vaan tarkastelee tilannetta teoreettisesta näkökulmasta. Hyvä pariterapeutti yrittää auttaa ihmistä löytämään itse vastaukset asettamiinsa kysymyksiin.

Luota vain ammattilaiseen. Ei siellä parisuhde ainakaan pahemmaksi tule. Paitsi jos jompikumpi ei kestä kuulla totuuksia.

Vierailija
39/56 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariterapeutti yrittää olla mahdollisimman objektiivinen eli ei asetu kummankaan puolelle vaan tarkastelee tilannetta teoreettisesta näkökulmasta. Hyvä pariterapeutti yrittää auttaa ihmistä löytämään itse vastaukset asettamiinsa kysymyksiin.

Luota vain ammattilaiseen. Ei siellä parisuhde ainakaan pahemmaksi tule. Paitsi jos jompikumpi ei kestä kuulla totuuksia.

Ei varmaan kestä ja siksi tässä ollaan.

Vierailija
40/56 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies jatkaa suhdettaan naiseen niin te ette edes terapiaa tarvitse vaan eroatte.Piste.

Nimenomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä