Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tottelematon lapsi

Nana
15.03.2017 |

Auttakaa. Menee täysin hermot 5vuotiaan kanssa ja täytyy myöntää että on kasvatustaidot vähän hukassa... Lapsi on ollut aina melkoisen itsepäinen ja voimakkaan tahdon omaava.
Miten ihmeessä te saatte lapsen tottelemaan?
Esim. Menemään nukkumaan (sänkyyn meno ja siellä pysyminen), omien sotkujen/lelujen siivoaminen, pukeminen? Mikään ei suju taistelutta ikinä. Lapsi ei oikeastaan juuri koskaan siivoa omia jälkiään, joskus todella harvoin jos lahjon jollain erityisen houkuttelevalla. Yleensä häntä ei kiinnosta. Ei auta kiristys, uhkailu, jäähyt, ei mikään. Yleensä sitten joudun lopulta antamaan periksi jos on esim. pakko olla jossain tiettyyn kellonaikaan ja lapsi ei suostu pukemaan, niin mun on puettava hänet. Lapsi usein lällättää ja nauraa mulle, koettelee hermoja jne. Nyt hyviä vinkkejä kiitos!!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatus- ja perheneuvola?

Vierailija
2/3 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan käyty. Jotain tarrojen keräilyä ehdottivat... Ei lapsi halua/viitsi tehdä asioita vaikka olisi miten mieluinen palkinto tulossa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasit itse kysymykseesi: koska lopulta annat periksi. Ja pikku sankari vie voiton! Mistä hän on kiinnostunut tai mistä hän pitää? Pitää ansaita, että saa hupia. Esim. pukeminen->vinkkejä. Munakello soimaan! 5min päästä soi ja jos on nopeampi kuin kello saa merkin. 5:llä merkillä saa 20min peliaikaa (eikä todellakaan muutoin!). Tai kumpi on nopeampi; äiti vai lapsi?! Voittaja saa avata päiväkodin portin ekana. Siivoaminen->vinkkejä: Robin soimaan. Kun soi, siivotaan ihan täysillä! Kun laitetaan pause, EI TODELLAKAAN SIIVOTA, EI EDES LIIKUTA! Viikon aikana voi kerätä esim. tietyn määrän merkkejä ja perjantaina saa karkkipussin ja tunnin peliaikaa. Tai mennään uimaan, HopLopiin tms. Kun pari palkinto-perjantaita jää väliin, niin kyllä harmittaa! (varsinkin, jos sisarus pääsee;-))

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi