Oudoimmat makuyhdistelmät, mitä sinulle on tullut kaupassa vastaan esim. Valmisruuissa, jogurteissa tai ihan missä vaan ruokaan liittyvässä asiassa?
Mä ostin tänään Arlan kreikkalaista jogurttia, makuna mango & chili. Eipä oo ennen tommostakaan makuyhdistelmää ennen tullut vastaan jogurttia ostaessa. Ihan mielenkiintoisen makuista oli, ehkä en kuitenkaan toiste osta.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoja ovat makean ja suolaisen sekoitukset, lantturaaste rusinoilla, porkkanaraaste appelsiininpaloilla
Mutta eikö porkkana ja appelsiini ole molemmat makeita? Ei ainakaan suolaisia ole kumpikaan :D Minusta voisi ihan hyvin toimia tuo porkkana-appelsiini, ananaskin sopii porkkanan kanssa.
No nää on näitä makuasioita :) Mielestäni porkkana on "suolainen" vaikka onkin makea =D Lähinnä siinä tökkii se kasvismaku varmaan eli toinen on vihannes, toinen hedelmä.
Porkkanakakku on hyvää, kun se vihannesmaisuus on poissa.
Lakritsi-sulatejuusto. Sain leipäjonosta muutama viikko sitten. On sellasta harmaata mönjää, joka maistuu salmiakille YÖK.
Kaveri ehdotteli jotain hyytelöjuustokakun tekemistä mutta en kyl osaa ajatella mikä sopisi sen lakritsimaun kanssa?
köyhä ja ruma kirjoitti:
Lakritsi-sulatejuusto. Sain leipäjonosta muutama viikko sitten. On sellasta harmaata mönjää, joka maistuu salmiakille YÖK.
Kaveri ehdotteli jotain hyytelöjuustokakun tekemistä mutta en kyl osaa ajatella mikä sopisi sen lakritsimaun kanssa?
Lakun kanssa sopii sitruuna erittäin hyvin! Olisit tehnyt jotain kakkua siitä, ei kai mikään tuorejuusto(oletin että tarkoitit tuore-etkä sulatejuustoa) sellaisenaan ole hyvää :D Kaupassa on sitä sitruuna-lakurahkaa, semmoinen sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Kirsikka Coca Cola. Maistoin, enkä pystynyt juomaan enempää.
Mun mielestä huippua! Kylmää pitää olla. Sitä on aiemmin saanut muualta kuin Suomesta.
Kun olin lapsi, muistan että kaupassa oli porkkanajogurttia. Taisi olla kotisaarellaan pienessä purkissa. Ei sitä kauaa ollut, mutta ehti porkkanankuvallunen jogurttipurkki kotiin asti.
Ruusu mehu, jonka en tule koskaan enään ostamaan. Liian pahaa
Me asutaan Kaliforniassa, ja mun mies kerran maistoi tuota valkosipulijäätelöä yhdessä kahvilassa kaupungissa, jossa viljellään paljon valkosipulia. Maistoin vähän siitä eikä se ollut kovin hyvää minusta. Eikä miehenikään ole ilmaissut halua maistaa sitä uudestaan.
Hiljattain ostin hibiscus-minttumehujääpuikkoja. Ne maistuivat ihan heinältä... Pystyin syömään vain puolikkaan koko paketista.
Eräässä ravintolassa tilasin jälkiruoaksi jäätelön, jonka kanssa tarjoiltiin vadelmaviinihilloa. Se oli aivan ihanaa. Harmi etten tiedä, mitä viiniä siinä oli, muuten tekisin itse. (Oltiin silloin reissussa.)
Tötterön piparminttu & lakritsajäätelö. Maistu ihan hammastahnalta, nam.
Vadelma-chili-salmiakkijäätelö. Semmosissa Ben&Jerry's mallisissa pahvipurkeissa.
Samassa sarjassa makuina myös vanilja-inkivääri ja mustikka-kardemumma...
Kaneli jauhelihakastikkeessa. Kreetalla maistoin, vissiin aika yleistä sielläpäin.
No nää on kyllä outoja. Esim tuo sianverikonvehti. 🤢
http://www.mtv.fi/lifestyle/makuja/artikkeli/maailman-oudoimmat-suklaat… maistaa/4794530
Vierailija kirjoitti:
No nää on kyllä outoja. Esim tuo sianverikonvehti. 🤢
http://www.mtv.fi/lifestyle/makuja/artikkeli/maailman-oudoimmat-suklaat… maistaa/4794530
Siis tässä.
http://www.mtv.fi/lifestyle/makuja/artikkeli/maailman-oudoimmat-suklaat…
Vierailija kirjoitti:
Kaneli jauhelihakastikkeessa. Kreetalla maistoin, vissiin aika yleistä sielläpäin.
Itse tykkään. Myös muskotti ja maustepippuri on kreikkalaisissa liharuoissa tavallisia.
Kaneli on alunperin itämainen tapa maustaa lihaa.
Vierailija kirjoitti:
No onhan nuo jenkkiyhdistelmät aika puistattavia, kuten peanu butter jelly sandwich ja cherry coke.
Rakastan kirsikkacolaa!
Tervajäätelö. Ja oli muuten hyvää!
Jäätelöissä on ollut paljon erikoisiakin yhdistelmiä. Varsinkin Kolmen kaverin ja Jymy ovat olleet yllättäviä. Tämä ei varsinaisesti ole makuyhdistelmä, mutta Jymyn uusi maku MÄNTY kuulostaa aika villiltä. En tiedä, raaskiiko ostaa kuuden euron jädeä, jos se onkin ihan kamalaa. Onko kukaan maistanut?
Bonuksena mainitsen, että mun mies söi opiskeluaikoina nakkeja ja eineslihapullia banaanijogurtilla. Siis dippasi banaanijogurttiin. En tiedä, onko joku yleinenkin poikamiesten juttu tämä.
"Outoja ovat makean ja suolaisen sekoitukset, lantturaaste rusinoilla, porkkanaraaste appelsiininpaloilla."
Makean ja suolaisen yhdistelmähän on ihanin ikinä! Porkkanaraaste + ananas, ananas pizzassa, sinihomejuusto salaatissa (no salaatti ei ole makeaa mutta eniveis), viinirypäleet salaatissa... Oih! Juuri nimenomaan suolaista ja makeaa TÄYTYY sekoittaa«3!
Kiwi-mansikka mehu. Maistui omistuiselle.
Wasapituorejuustoa ostin ja maistoin, samantien sen sitten roskiin heitin. Maistui jotenkin muoviselta sekametelijuustolta, HYI!
Joku oisko ollu Gefilus-tuotemerkkiä tuoremehu missä oli minttua seassa ja pakkohan sitä oli testata. Ihankuin olisi juuri pessyt hampaat ja juonut heti perään mehua :D Tuli juotua kuitenkin mutta uudestaan en osta.