Oudoimmat makuyhdistelmät, mitä sinulle on tullut kaupassa vastaan esim. Valmisruuissa, jogurteissa tai ihan missä vaan ruokaan liittyvässä asiassa?
Mä ostin tänään Arlan kreikkalaista jogurttia, makuna mango & chili. Eipä oo ennen tommostakaan makuyhdistelmää ennen tullut vastaan jogurttia ostaessa. Ihan mielenkiintoisen makuista oli, ehkä en kuitenkaan toiste osta.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salmiakkihunaja. Siis hunaja, joka on maustettu salmiakilla, mustaa väriltään. Törkeän hyvää vaniljajäätelön kastikkeena.
Onko tätä ihan kaupoissa?! Itse en en ole onnistunut löytämään, markkinoilta ostan aina
Ylivieskan Kärkkäisellä ja Justuksessa oli tätä.
Etikkasipsit. Kammo jäi, vaikka etikkaa tykkään kyllä muuten käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Näin mainoksen jostain orvokki-mustikka jugurtista. Mietin vaan että ei kai siinä orvokissa niin selvä maku ole että siitä jugurttia kannattaisi tehdä.
Tuo tulee Ruotsista ja ruotsalaisethan syövät niitä pastilleja joissa orvokin maku, viol tabletter taisi olla niiden nimi. En tosin itse maistanut tuossa jogurtissa mitään orvokkia :)
Jenkeissä myydään mm. vaahtokarkkivodkaa ja pekonivodkaa. Jenkkikaveri tiesi kertoa että pekonin makuinen vodka on parasta krapulaan kun sitä sekoittaa tomaattimehuun ja vähän tabascoa sekaan .DDD
Rekkamiehen pastillit maistu ihan paskalle.
Vierailija kirjoitti:
Jenkeissä myydään mm. vaahtokarkkivodkaa ja pekonivodkaa. Jenkkikaveri tiesi kertoa että pekonin makuinen vodka on parasta krapulaan kun sitä sekoittaa tomaattimehuun ja vähän tabascoa sekaan .DDD
jos ei muuta niin kyllä paska lentää.. :D
Kaveri laittaa suolakurkkuja ja nakkeja (tai nugetteja/kalapuikkoja) pizzaan.. :s lisäksi sit perus juusto + tomaattikastike.
Tää nyt ei oo kaupassa mut koulussa oli kerran ruokana minttu broileria. Yök..
No tämä nyt ei varsinaisesti ole yhdistelmä, mutta punainen "laku" vaikka joku kirsikkalaku, eihän se ole mitään lakua nähnytkään
Vierailija kirjoitti:
Nyhtökaura. Mielummin syön rehellisesti tuotettua lihaa kuin jotain laboratoriossa tehtyä..
"Laboratoriassa kasvatettu" nyhtökaurahan on oikeastaan lähinnä kauraa ja papua sekaisin. Vähän kuin sanoisi että liha muuttuu labrassa kasvatetuksi kun sen jauhaa, lisää mausteita ja kananmunaa ja tekee lihapullia.
Vierailija kirjoitti:
Fazerin salmiakkisuklaa.
Tää on muuten jännää, miten nopeasti oudosta tulee normi. Tai no onhan salmiakkisuklaakin ollut markkinoilla jo toistakymmentä vuotta, mutta ihan varmaan olisi peukut olleet eripäin, jos kyseinen tuote olisi tullut markkinoille vaikkapa tänä vuonna. Outohan ei tarkoita välttämättä huonoa, vaan jotain sellaista, mihin ei ole totuttu. Muutama vuosikymmen takaperin lakritsijäätelöäkin pidettiin outona. Itse tykkään salmiakkisuklaasta, mutta kyllähän minä sitä hieman outona yhdistelmänä pidin, kun se aikoinaan markkinoille tuli.
Jossain mainoksessa olen törmännyt suklaa-punajuuripiirakkaan. Ei kyllä ihan heti tulisi itselle mieleen yhdistää suklaata ja punajuurta...
Tää on varmasti monen herkkua, mulle ihan hirveä yhdistelmä: mustikkaa suklaassa. Kaikki muutkin marjat ja hedelmät, esim. vadelma, appelsiini ja sitruuna pilaavat suklaan maun. Mutta mustikkasuklaa on silti kaikkeista kamalin.
Parsakaalia, porkkanaa ja nakkia pitsan täytteinä. Hyi hitto oli hirveää.
Mun mielestä on kiva, että esim. noissa Arlan Ihana-tuotteissa on vähän erilaisia makuyhdistelmiä eikä aina niitä iänikuisia perusmakuja tyyliin mansikka, banaani ym.
Meille tuli sitruuna-lakritsi-jogurttia, ei ollu mun hyvää, en ihan hirveästi tykänny myöskään salmiakkituorejuustosta.. sama ku kahvin ja suklaan kans, ne ei mun mielestä kuulu jogurtteihin, tuorejuustoihin, rahkaan tms..
Englannissa maistoin suklaa olutta. Eipä ollut hyvää. Suklaan maku peitti oluen maun. Ei sovi yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset tunkee kyllä salmiakkia/lakritsia joka tuuttiin.
Kerran maistoin lakritsisipsejä, oli kyllä aika erikoinen. Sain ilmaisnäytepussin enkä kyllä itse ostaisi.
Just hyviä!
Tää nyt ei oo mikään superouto mut ostin vihosta viimein valmisruokakeittoa maussa tomaatti-leipäjuusto ja se oli taivaallista<3 olin aina epäilly sen ostoa, kun ajattelin et siä lilluu ällöi leipäjuustokimpaleita, mut olikin ihanan samettista. :3