~*~SYYSQ~TIISTAI~*~
Kommentit (31)
Antakaa lahjavinkkejä 7-vuotta täyttävälle pojalle! Olen ihan hukassa aina lasten lahjojen kanssa. Kaverin poika täyttää 7 ja tyttö 2 perjantaina. Tytöillehän aina jotain kivaa ja nättiä keksii mutta pojalle... Apuva!
Anoppi on lähtenyt ja olohuone taas meidän ;) Muutaman päivän oli ahkeroinut ja saanut pestyä koko pyykkikorimme tyhjäksi (ainakin hetkeksi halki-poikki- ja pinoon...), parsinut 20 rikkinäistä villasukkaa ja pessyt lattiamme yllättävän puhtaiksi :)) ying ja yang...elämän sietämätön keveys :D
Antsa äsken suloisesti leikki isosiskonsa vauvanukella (nimeltään Anastaasia). Antoi leikkituttipullosta huolehtivaisesti maitoa pikkuiselle. Koiran kanssa leikkii pikkumies välillä liiankin kovakouraisesti. Kovasti kikattaa, juoksee ja temmeltää haukun perässä.
Esikoinen lukee sudenpentujen horoskooppia: Neitsyt (tyttö keskimmänen): " Äksy ja kiukkuinen, jos sille päälle sattuu" , Vesimies (esikoinen ja mummo): " Kaataa kuppinsa ja tiputtaa ruokaa rinnuksilleen" , Vaaka (Antsa): " Punnitsee asiaa tarkoin ennen kuin tekee päätöksen" ,Jousimies (minä): " Terävä kuin nuolenkärki, mutta ei ilkeä" Miten osuvia luonnehdintoja, pohdin minä ;)))
Odottajille hyviä vointeja masuihin (olen hiukan haikea taas, jopa :)) ja muillekin ♥
Saamuska ja sortin sakki
Meidän kahdeksanvuotiaamme on jo muutaman vuoden ollut onnellinen: Bionicleistä (löytyy kovasti monen hintaista tavaraa.. 2-200 ¿...eikä haittaa, vaikka omistaisi jo samanlaisen, kun ovat koottavia ja yhteenliitettäviä joka tapauksessa), Knights of Kingdomeista kaikenlaisista muistakin legoista, Turtleseista, Transformereista, erilaisista korteista, kirjoista, joissa kerrotaan esim. planeetoista, dinoista yms. Itse olen aina tyytyväinen, kun joku ostaa lahjaksi vaatteita (t-paita tai sukatkin on kiva). Seitsemänvuotiaan koko vois olla n. 130 cm (meidän juuri 8-vuotta täyttänyt käyttää kokoa 134).
:)
T@hti, en tiedä mitä ajattelisin. Hymyilisin sisäänpäin. Mies joka uskoo voittavansa vaikka lähettää ei-vastauskuoret - tai siis uskoo että nekin oikeasti osallistuvat arvontaan. Iittala-lasit ja saukko laatikossa onkin sitten vaikeampi juttu. Kuten Lempo, sanoisin että miehessä on ulottuvuutta. Kerro jo, kerro jo, kerro jo T@hti!! Miehesi siis ainakin on luopunut saukosta eikä se korista teidän huoneita, vai ..?
Minä en juuri ole koukussa mihinkään tv-sarjaan MUTTA täytyy sanoa että hihkaisin ilosta kun kuulin, että Teho-osasto palaa tauolta ensi viikolla ohjelmistoon. SE on ainoa sarja jonka oikeasti nauhoitan jos en näe.
Jumppa tuntuu reisissä ja pahasti. Oli aivan liian raskaat reisilihasliikkeet minulle, selvisin silti hengissä. Jipii.
Onnea vielä Kerpulle työn johdosta :) Hyvä homma
Kivaa illan jatkoa!
Alli
Tulin ilmoittelemaan että meidän syyskuisesta Eppu-pojasta tuli 19.3 isoveli kun perheeseemme syntyi pikkuinen tyttövauva viikolla 39+1. Vauva painoi 2790g ja oli 46 cm pitkä. Juuri kotuiuduttiin sairaalasta ja nyt opetellaan elämään kuuden hegen pesueena (huh,huh). Onneksi mies aloitti neljän viikon loman ja isovanhemmat on kylässä pehmentämässä laskua arkeen. Kaikille syyskuisille oikein leppoisia kevätpäiviä toivottelee.
Maisa+ Nuppu-vauva 2vrk:tta ja isotveljet x3
Ihanaa, että ehdit ja muistit tulla meille kertomaan hienoja uutisianne. Olen ikävöinytkin sinua palstalle :) Ja mikä suloinen ihme, että teillä on nyt tyttö. Niisk. Hyviä vointeja äidille, vauvalle ja perheen miehille! Tulethan taas kertomaan kuulumisia.
ja Enkeleitä koko perheelle! Kylläpä nopeita ootte ihmiset kertomaan uutisianne.
Alli. En tiedä, haluatko oikeasti tietää. Nimittäin paketissa oli saukon..hmm... sisuskunta eli kroppa ja sisäelimet, joista kuulemma saa tietoa eläimen syömisistä ja muustakin. Muutoin eläin täytetään ja menee koululle opetusmateriaaliksi.
Minä muuten ihmettelin silloin miehelle tuota löytöpaikkaa, kun on melkein kirjonkylällä eikä vettä oo vieressä. Mutta sitten kävi ilmi, että siinä sattuu menemään saukkojen kulkureitti järveltä joelle. Kätevähän se on tietä pitkin jolkotella. Reitille vain sattuu kaksi isomman tien ylitystä, joista jälkimmäinen koitui tämän yksilön kohtaloksi.
Mutta kun sen löysi mun mies, niin siitä oli nyt kuitenkin monelle hyötyä.
Ja ei- kuorista. Postihan kuljettelee harva se päivä kaiken maailman mainoksia, jotka useimmiten tulee heivattua roskiin. Tosin lapset haluaa niistä " nuolaisutarrat" ja muuta kivaa. Mutta aina joskus on kiva aatella, että jos tosiaan saiskin tuollaisen voiton ja sais lainat maksettua, niin kyllähän miehen palkka riittäis toisin mukavasti.
Kerpulle onnittelut työpaikasta tätäkin kautta!
Eikös oo taas eksoottisia juttuja
Hyvää yötä!
T@hti
Ihanaa, vauva :)
Luin pinon mutten varmaan kaikkea muista. Kerpulle onnittelut työpaikasta, onneksi Vilhon nenä ei ollut murtunut, hyvä ettei onnille käynyt pahemmin, kurjuus sitä Ankkiksen vanhan asunnon homeongelmaa, tealle tsemppiä yritykseen, ja mimmulille erityisjaksuja muuttoon. Ai niin, ihmeellistä tuo että lopettavat jonkun korvikkeen valmistamisen, toivottavasti Sassalle sopii 2-vuotiaana jo joku muu maito.
Ja nyt omaan napaan... Mä olen NIIIIN kyllästynyt koulunkäyntiin!!! Siis joka aamu tekis mieli mennä bussilla ohitse. Siis ala on ihan ok, mut en vaan millään viitseis olla siellä nyt. Kai se tästä, enää 1½kk jäljellä ja 8 tenttiä plus kaikki raportit ja esitelmät päälle. No 5.5 aion sitten juhlia!!!
Kaatuilemisista, vahdin jonkin verran mut Ida on tosi kova kiipeämään ja aika ketterä. Joskus tosin horjahtelee mut pahoilta kaatumisilta on vältytty. Pari kertaa on hiukan tullut huulesta verta, muuten on tullut mustelmia. Ärsyttää myös anoppi, kun aina kun Ida kiipeää johonkin niin se kysyy multa, et ei kai Ida vaan tipu. Tekis mieli sanoa, et en voi tietää tippuuko se tosta minuutin päästä vai ei... Viimeks Ida tippu sohvalta takapuolelleen, totes vaan että oh hoh.
Meillä kans on sanavarasto kasvanut tytöllä, edelleen tykkää jutella paljon omaa kieltään, ja vastaa aina kun jotain kysytään. Nyt on kuitenkin oppinut sanomaan isi (ja miten mä inhoankaan tota sanaa, ISÄ sen pitäisi olla, nää on mun omituisuuksia vaan), Turkka (mun pikkuveli) ja muutamia muita sanoja. Ehkä 30 sanaa on nyt hallussa. Ton Turkankin Ida osaa sanoa tosi hyvin, r-kirjainkin hiukan jo sorisee.
Eikös muuten Frodollekin ole vauva tulossa? Ja mihin on hävinnyt Ramika?
Pitäis tehdä ruotsin esitelmää omasta kotikunnastaan, mut miten sitä voi olla niin kehno prepositioiden kanssa. Vaikka ne on kerrattu kymmeniä kertoja niin en vaan silti millään muista. Eka ongelma tuli heti " otsikosta" , miten mahdetaan sanoa elämää maaseudun rauhassa??? haluaisin sanakirjan joka kääntäis mulle kokonaisia lauseita!
Eilen siivosin kaksi tuntia, oli niin siistiä ja puhdasta mut ei ole enää. Tiskit vaan vyöryy tiskipöydällä, joskos huomenna jaksais ne pestä...
Mut nyt ei ole enää mitään järkevää kirjoitettavaa, paitsi että Idalla ei kastunut sunnuntaina ku 1 vaippa (plus yövaippa tietenkin). Olipa olennainen tieto.
Petra ja Ida
Maisalle ja koko perheelle tyttövauvan johdosta! (Vaikka me ei olla taidettu olla palstalla paljoakaan yhtäaikaa ..? Haluan silti onnitella, koska uutiset ovat ihania)
T@hti, kiitos tarinasta. Huh, että laatikossa matkaa saukon sisälmykset. Toivottavasti paketti pysyy ehjänä. Minusta ihana tuo saukkojen matkareitti :)
Ja kyllä minäkin niitä ei-kuoria aina välillä lähettelen koska eihän sitä voi koskaan tietää ... Mutta olen vaan pienessä päässäni pohtinut että eivät taida edes oikeasti osallistua arvontaan kun ei ole lehteä tilannut ...
Tomeralle tsemppiä kouluhommiin!! Koita jaksaa pinnistää vielä vähän! On sitten varmasti tosi ihanaa juhlia valmistumista (etkös siis sinä valmistu?) :) :)
Hyvää yötä kaikille ja unihiekkaa.
Alli
[color=pink][b]Vauvanpehmeät onnittelut tytöstä!!♥[/color][/b]
t.Saamuska ja perhe, joita on kuusi vain, jos koirakin lasketaan mukaan :)
...T@hti, miettisin, että aika sympaattinen kaveri, ei mikään tusinatapaus, yrittäisin varmaan juttusille alkaa. Ja etenkin siitä saukosta kysyisin, että miten se tähän pakettiin eksyi. Ja ehkäpä tiedustelisin, onkos arpaonni koskaan käynyt kohdalle :)
Keilin: Kiitos, vie takaisin lämpöiset terkut sille mukavalle ihmiselle. Minua muuten kiinnostaa hierojalla käynti Tallinnassa. Pidän kovasta käsittelystä (ohhoh) :D
Kukkuun G: Yks poikki ja pinoon tulee mieleen. Opinnäytetyö. Kansissa ja hyllyssä. Eienääikinägradua. Elämän työstettävissä merkityksissä (toisin kuin suorituksissa) harvoin valmista. Mites se menikään se Herakleitoksen tai jonkun muun hemmon viisaus. Jotakuinkin että ihminen elämän virrassa ei ole koskaan sama ja pysyvä (valmis) - ihminen on muuttunut, virta on kulkenut, tämä kohta ei olekaan eilinen, ei tämä ihminenkään. Pätee kai myös parisuhdevirtoihin, kasvatusvirtoihin, siivousvirtoihin ynnä muihin... Ainakin täällä päin mualimaa.