Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~SYYSQ~TIISTAI~*~

21.03.2006 |

Hoomenta!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä et haluaisi kuulla kolmen aikaan aamulla?

Oma vastaukseni, varsin tuoreessa muistissa: " Äitii, housut on määkät (=märät)" .

Luulin lähteväni tänään jonnekin, kun on pitkästä aikaa auto käytössä, mutta pesenkin pyykkiä :)

Nyt kaffe ja Hesari, sitten kyllä palaan. Onhan minulla luettavaa?

Vierailija
2/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiliset: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6755398&p=&mpage=1&tmode=…

Pian täytyy alkaa pakkaamaan autoon muutamia laatikoita. Tästä se lähtee. Päivänohjelmaan kuuluu pakkaamisen ja kuskaamisen lisäksi asiointi K-raudassa. Saatiin lahjakortti korvaukseksi eräästä heidän möhlingistään. Lähden tuhlaamaan sitä.

Kerppu: olette olleet ajatuksissani. On hurjaa tuo korvikkeen loppuminen. Miten pienten lasten kustannuksella voidaan tehdä tuollaisia päätöksiä? Onneksi sait varattua teille vielä sopivaa korviketta. Haleja!

Lempo: kiitos virtuaalipakkausavusta. :)

Aamug: Kuinka sattuikin sopiva gallu. Minä kuulin valitettavasti hurjaa itkua, joka ei meinannut laantua millään. Viime yö siis kanniskeltiin ja koitettiin löytää hyvää paikkaa pienelle nukkua. Syitä erittäin huonolle yölle on useita. Kyllä tämä väsymys tästä¿

Kiitos kaikille tsempeistä. Ovat tarpeen.

T-P: Olet ajatuksissa näissä muuttotouhuissa. Teillä onkin melkoinen rumba, kun ensin väliaikainen muutto ja sitten vasta pidempi aikainen. Jaksua. Mukavaa, kun voin pakatessa ajatella, että siellä sinäkin pakkailet ja lähettää virtuaalitukea.

@iti80: Toivottavasti O:n kiukku laantuu ja viikko sujuu paremmin. Haleja!

Kaatuiluun suhtaudun melko rauhallisesti. Tosin riippuu kyllä tilanteesta ja kaatumisesta.

Smuik!

-Mimmuli ja Nöösä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilhon nenukka eilen tarkastettu ja röntkattu. Ei ollut murtumaa,huh helpotusta!!!

Juu,aikaisemmin olen suhtautunut pojan koheltamiseen aika rauhallisesti,mutta tämä viimeisin kyllä säikäytti siten että nyt oon vahtinut tosi tarkasti. ja sydän on hypähdellyt jo kaikenlaisista horjahteluista,huh ja niitä riittää.

Uskon sen että periaatteessa yhden lapsen kanssa voi olla tosi tarkka,jos kulkee koko ajan perässä ja on tarkkana.mutta jos meillä asuisi kaksi Vilhoa en usko että olis mitenkään mahdollista estää molempia joutumasta vaaranpaikkoihin.

Alli:toinen kirja jota kanattaa välttää raskaana/vauvaajan hormoneissa on leena lehtolaisen " Eräänä onnellisena päivänä" Vaikka hyvä kirja onkin,kovin synkkä ja kaamea tragedia siinäkin.

Raskausaikana oltiin miehen kanssa Kreikassa ja hotellissa oli suomalaisia kirjoja lainattavaksi. Kattelin et täähän tais olla joku klassikko " Rosemaryn painajainen" aloitin siitä muutaman sivun,mutta en sit jaksanutkaan jatkaa. kotona vasta kaverilta kuulin kirjan sisällön. Että ois mennyt varmaan loma piloille jos oisin kirjan lukenut ja lukematta on vieläkin.

Hilunki,harmi että miehen kanssa viikonloppu meni myttyyn. kovasti olisi tarvetta vastaavalle meilläkin,voi olla niin et seuraavaks päästään kaksin viettään hääpäivää kesäkuussa vasta.

Mimmuli ja T-P: jaksuja muuttoon,ihana päästä keväällä uuteen kotiin. Mä odotn jo kovasti uutta kotia.

Työhakuun pitäis aktivoitua.

tiivii

Vierailija
4/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivouspäivä edessä...

Vierailija
5/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

G: Mitään. Jos saa toivoa.

Työpisteellä, olikin tyyntä myrskyn edellä. Tällä viikolla riittää tekemistä kotona ja töissä.

Minen maha-asioista loukkaannu, vrt. eiliset vai toissapäiväiset jutut. Josta tulikin mieleen, että peukku pystyssä Tean ja miehen projektiin. Mitähän muuten kuuluu Marioneten raskauteen?

Eilen armotonta siivousta, se on terapiaa sekaiseen päähän. Lapsoset miehen kanssa uimassa. Kaatumispelkoni liittyvät siihen, jostain syystä minua huolettaa, että mies ei tajua uimahallin olevan Kukkaselle tosi vaarallinen paikka juuri liukastumisen takia. Kontrollifriikki, kun lapset on mun kanssa, ei mitään voi tapahtua. Miehestä en voi tietää, joten epäilen.

KakkosG: Kun päivänä muutamana mietin, että töissä asiat saa halkipoikkipinoon ja kotona pitää suostua odottamaan ja toistamaan, niin kysyn nyt: Mitä asioita elämässä voi tehdä loppuun? Pistää järjestykseen? Halkaistapoikkaistajapinota?

En keksi montaakaan. Porkkanat keittoon?

Kukkuu

Vierailija
6/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

G:Ayapin vastaus oikein hyvä,mutta toivon että kukaan ei siihen aikaan sanoisi minulle yhtään mitään!Yks inhottavimpia on et poika tulee herättää " äiti mä meen kakalle" siisnä sit valvot ja odotat et saat lapsosen sänkyy..

Typy heräs taas seiskalta,yöuni 21.30-7..Kohta alkaa väsykiukku ja muskarii ollaa menossa.

Oonkohan muistanu sanoo et mul on olkkaris uus matto :-) Piristää ilmettä kivasti.Eteiseenki olis,mut täytyy maltaa et kura-aika menee ohi..

Nyt tulee tyttönen sylii..

Mimmulille jaksua!Olet urhea!

jatu

Vierailija
7/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin sellainen olo taas täällä :( Kireänä kuin .. Kunpa pääsisin jonnekin hierontaan. Täytyy toivoa vaikka etukäteis-äitienpäivälahjaksi (heheheh, miten niin etuajassa pohdinkaan) lahjakorttia hierontaan, muutama kerta kiitos! Nimittäin tuntuu,että hartiat ovat NIIIN jumissa, että tunto lähtee jo sormista.

Onnea Tealle ja miehelle projektiin :) Toivottavasti nyt tärppäsi.

Mimmulille ja TP:lle kovasti voimia muuttopuuhiin! Muistan vielä elävästi tänne uuteen asuntoon muuton. Huhhuh. Mutta kyllä se sitten helpottaa ajan kanssa ja ihanaa on päästä uuteen, omaan kotiin. Kunhan nyt ei niihin silmäpusseihinsa kompastu.

Kaatuiluista, yms. Hyvä että Onnille ei pahemmin käynyt. Ja hyvä, että Vilhollakaan ei murtumaa löytynyt!

Minä kai sitten suhtaudun aika rennosti kaatuiluihin. Siis toki katson ettei pöydille, tms. kiipeile (on kiellettyä). Samoin nostan pois vessanpöntön päältä (jossa tyttö tykkäisi riekkua). Ja rappuset ylä- ja alakertaan kuljemme yhdessä. Vahinko voi käydä kuitenkin nopeastikin eikä koko ajan voi silmät olla selässäkään. Kolhuja on tullut tytölle kuitenkin aika vähän eikä onneksi pahoja. Tyttö on sitäpaitsi aika ketterä. Joskus vaan meno on niin mahtavaa ja taidot ei ihan aina ole samaa luokkaa. Ehkä en ole vielä joutunut säikähtämään ihan kauheasti .. Luulenpa, että kun toinen lapsi joskus tulee, on tämä jatkuva vahtiminen muutenkin paljon mahdottomampaa.

Joskus vaan huvittaa tämä ajatus toisesta lapsesta meillä. Siis sikäli, että koskahan sellainen tilanne edes tulisi että roihuaisi tuolla seksi-puolella. Tuntuu että olen koko ajan niii-in väsynyt, että enhän mä edes jaksaisi sellaista harrastaa ... Tätä menoa emme saa yhtään mitään aikaiseksi.

Minäkin olen lukenut tuon kirjan, Tiivii. Siis sen Lehtolaisen " Jonakin onnellisena päivänä" . Samaa mieltä, ei hyväksi lukea raskaudenaikana tai pikkuvauva-aikana. Minä vollotin koko ajan (olin juuri plussannut kun luin).

Mä en kestä, tyttö hajottaa taas paikkoja!!

Täytyy muutenkin lähteä asioille tästä, postiin ja apteekkiin, jne.

Mistä löysit kenkäsi, Tea? Siis mistä Sellon kenkäkaupasta? Minunkin täytyisi etsiä jotkut kivat kevätkengät ... tai kesäkengät.

G: en halua enää kuulla klo. 3.00 yöllä hysteeristä itkua joka ei meinaa laantua. Ja kun se vihdoin loppuu äidin tai isän sylissä ja uni jatkuu, ei jatkukaan äidin uni enää ... Tosin, heräilen silti klo. 3 yöllä vaikka tyttö nukkuisikin. Huoh.

Muuten, oletteko vielä hankkineet kevätkenkiä lapsillenne? Millaiset kengät olette / aiotte ostaa? Kyselee taas uusavutun ensimmäisen lapsen äiti jolla ei hajuakaan minkäkaiset kengät kevätkeleille kannattaa ostaa .. Kumisaappaat on jo hankittu.

Alli

Vierailija
8/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy ihan jatkaa mietintää tuolla ulkona. Mutta onko oikeasti elämässä mitään muuta, mitä voi laittaa halkipoikkipinoon paitsi nuo porkkanat (ja näin ollen myös perunat). En keksi heti ainakaan.

Alli

Vierailija
9/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhe-elämässä ei ainakaan mitään.joskus toivoisin että osaisin joskus olla halki-poikki-pinoon asenteella,esim. kenkäkaupassa. olen ikuinen jahkailija,ja se on joskus rasittavaa sekä mulle että läheisilleni.

Vierailija
10/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suonen hetken aikaa teille, työkamu lomalla ja pomo kokouksessa :) Ja kun hirmuinen kiirus alkaa kuitenkin ensi viikolla, onhan sallittua hieman henkäistä ja jopa lorvia?! No joo kovasti olen selvitystöitä tehnyt, että ei tää päivä harakoille ole mennyt.

Aamulla molemat jäi itkeen hoitoon. Isompi muksautti päänsä eteisessä ja vollotti oikein teatraalisesti sitten...Pienempi kai reagoi mun yölliseen poissaolooni, takertumalla aamulla lujaa kiinni ja itkemällä. Ihan kauhistuttaa miten taas sujuu kun töitä painetaan 12t päivässä. Nyyh ja voih. Voisin laulaa " Vielä on KESÄÄN jäljellä" vaikka oikeestihan se menee että vielä on kesää jäljellä. Kesän jälkeen meinaan varmaan helpottaa tai sitten taas tulee jotain muuta. Mutta sinne asti katselen suodattimien läpi ja jos ei ala normaalit työajat pieniä poikkeuksia sallien piisata niin saa joku muu tehdö hommat. Perhe on ykkönen. Muutoin pojilla sujuu hoidossa hienosti. Niin ovat kasvaneet isoiksi pojiksi. Nyttysen sanavalikoima on tuplaantunut ainakin kahdesa viikossa ja isompi osaa pukee kaikki vaatteet päälle hienosti ja riisua. Nyttynen osaa nousta jopa maasta ylös ettei tarvioi reporankana huutaa ja odottaa mua nostamaan. Kiikkuu kuulemma lumivallien päälle muiden perässä jne. Oikeesti kun ajattelee, että miten vähän lapset on oikeesti vanhempiensa kanssa ja kasvatettvana niin se on vähän. Viikonloput ja iltaisin muutaman hullun tunnin. kauheaa. Mutta on tässä työnteossa hyvätkin puolensa: joku tekee aina valmiit ruoat (mä en juuri valita ees laatua, kunhan sen on joku muu tehnyt, työkamuilla naurattaa se), saa syödä ilman että tarvii kuusitoista kertaa nousta kesken syönnin jotain antamaan, siivoamaan, jne. Kahvitauolla saa juoruta ja jutella AIKUISTEN kanssa, työpanostani arvostetaan ja jopa kehutaan. Työssä on haastetta ja ennen kaikkea aivoparat saa jumppaa. ettei oo ihan täysidementikko ennen 35v. Ei nimitääin kaukana ollut :D

No joo näkee mikö vie enimmän osan ajasta: työ ja siihen liityvät jutut! suonette anteeksi, armoa siskot armoa.

kotirintamalla menee hyvin, ainakin omasta mielestäni. Miehellä on kyllä vieläkin epäilyttävää siivousinnostusta, eilen tamppasi matot ja sohvatyynyt, sitä ennen pessyt uunin ja liedet, pyyhkinyt pölyt, hinkanut kaikki ovet ja kaappien ovet puhtaiksi, pessyt muutaman ikkunan ja lasikaapit sormenjäljistä, pessyt vessat, imuroinut 2x, siivonnnut lehtikasta ja kaikki rytöläjät pitkin taloa,pyykännyt, lumityöt, laittanut uudet naulakot eteiseen, huh mitä lie muuta. Saan varmaan kehua tällä kertaa: on mulla hyvä mies (pitänee tarkistaa kuuluuko jonkun sairauden kuten lintuinfluenssan piiriin moiset oireet, ylenpalttinen siivousintous...) Mitä Tea sanoo ;) Jos autoinnostus onkin muuttunut siivousinnostukseksi? heh heh. Pitäisi vaan nyt koittaa olla jättämättä itse kaikkia vaatteita ja romuja kuin p..ska p..rseeseen, kuten mieheni mua kehuu :)))) Sellainenhan mä oon, tosiaan jääköhän sekin roikkumaan ha ha. kiire pöntöltäkin kesken asian. Kammarissakin on pölyjä hieman pöllyytelty ;)

Tälleesti, nyt töiden pariin ja kohta syömään, varasimme salaattiannokset taas. Misksei sekään näy vaan paino jumissa? Miten niin taas idiootti herkutellut kuin pössi synttärien kustannuksella...Auttaiskohan se, että toiskin omat eväät, ei söisikään lounaaksi raskasta ruokaa joka taas nälättää enempi illalla vaan totuttaisi leipäja hedelmälinjalle ja illalla kunnon ruoka. tuntuu että maha vaan sinkuu kun tuolla lapetaan vielä kunnon työmiehen annoksia ja vähempäähän ei voi pyytää, tyyliin koko rahan edestä!

Ruoka mielessä

Tuttis

Vierailija
11/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuorostaan näinkin. halkipoikkipinoon: halot leivinuuniin ja saunaan, Ihan konreettisesti halko, poikki ja pinoon. Olinpas fiksu :D

Mitä asioita elämässä voi tehdä loppuun? Pistää järjestykseen? Halkaistapoikkaistajapinota? Vaikeita kymysyksiä Kukkuuseni. Kaipa useimmat asiat on silleesti että kun ne saa tehtyä loppuun niin sitten pitää alkaa jo alusta taas.Lähinnä varmaan ajattelen tässäkin konkreetisia juttuja kuten kotitöitä. Lienekö tähän on edes vastausta? Voi Kukkuu sun kysymyksiäsi.

Yöllä kolmen aikaan en tahdo kuulla kun isompi tahtoo syömään vuoroöin jogurttia tai paahtoleipää, tällaisiakin öitä on. Tai itkee kovin ja haluaa lääkettä, tykkää nimittäin Pnadolin nestemäisestä ja välillä kitisee olemattomiakin jotta saisi sitä. Aika ajoin muistaa sen ja sitten sinkkuroi niin hirveesti ellei saa, että koko talo herää. Muutaman kerran olen sitten hipsutellut pojan kans lääkekaapille aamuntunteina ja antanut toooosi vähän lusikan kärjellä, tän jälkeen uni maistuu taas. Puuh. Tilanteita joissa pitäisi pitää päänsä, mutta kun lapsi on väsynyt ja huutaa raivona ja itse on tuhannen poikki ja tietää että luovuttaminen on helpointa. Toki päivällä olen teroittanu t että tyhjää lääkettä ei oteta ja mistäpä minä voin 100% varma olla onko kipuja jossain vai ei? Tällaisia taisteluita meillä joskus useampana yönäkin. Väsyuttävää ja raivostuttavaa väsyneenä.

Tuttis

Vierailija
12/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä tämä parituntinen on taas mennyt koneella. En viitsinyt lyöttäytyä sohvalle tänään. Eilen otin ihanat päikyt Onnin nukkuessa 3h.

Tealle heti kärkeen lähettelen hirmuisesti plussaonnea ja pupuenergiaa, mikäli ymmärsin oikein vinkeenne:):):)

Galluppeja oli pitkästä aikaa. Kolmen aikaan aamulla en minäkään halua kuulla mitään. Jos jostain syystä olen hereillä, lapsen tuhina on parasta ja ihaninta:) On muuten mulla tuo puoli kolme semmonen aika yöllä, että yleensä herään ja katson kelloa.

Kukkuun gee oli aika vaikea. Valitsen ne porkkanat minäkin.

Voi tuota Onnia ja Onnin temperamenttia. Kaverin kanssa naureskellaan ihan kun jos Onni hermostuu jostain (aina ei tarvita edes mitään syytä), Onni ottaa sellaisen spurtin (yleensä kontaten lattialla) kohdetta kohti, että kiire tulee äidillä ehtiä väliin. Tavoitteena pojalla yleensä tarttua naamasta tai tukasta toista lasta. Syytä en aina tiedä. Tänään syitä oli esim. se, että a)kaverin poika leikki omilla leluillaan, b) minä sanoin Onnille, että kohta lähdetään kotiin... Se vauhti millä Onni säntää toista kohti on ihan mieletön. Sitten aikansa siinä kisuttuaan pojat yleensä leikkii sopuisasti ja tänään niillä oli mielettömän hauskat naureskelu-kukkkuu leikit.

Tuohon kevätkenkä asiaan minäkin odotan kokeneemmilta vastauksia. Tuo kenkien osto onkin vaikeaa. Onnilla on niin siro jalka, että kaikki kengät tuntuu isolle. Ostin jotku kengät Cittarista sisäkengiksi, että sais pitää niitä jalassa ja ne tukis Onnin nilkkaa. Meinaa vähän vääntyä ikäänkuin lättäjalaksi pojan jalat. Mutta eihän se tykkää kengistä sisällä ja vaikka ostettiin muka sopivan kokoiset, ne on jotenkin löysän oloiset leveyssuunnassa.

Voi että olen saamatonkin. Tuossa pöydällä lötköttää tuo Kelan lappu, jolla haetaan sitä hoitotukea. Pitäs saada aikaiseksi käydä viemässä se Kelalle. Lääkäri on kaiketi jo toimittanut c-lausuntonsa sinne.

Huomenna on vika neuvolakäynti Kokkolassa:( Tulee tosi ikävä. Meidän th on aivan ykkönen! Kaikki tän alueen äidit, ketä tunnen, kehuu tuota terkkaa tosi paljon. On asiansa osaava ja todella hyvä kuuntelemaan! Toivottavasti Oulussa olis hyvä th myös.

Pitäs tehdä muistilappu asioista, joita pitää vielä kysellä terkalta. Ihan neuvoja liittyen tähän muuttoon näiden allergioiden osalta ja muuta Onniin liittyvää, kun th tuntee Onnin kuitenkin aika hyvin.

Nyt tulee joukkohuhuilu: Missäs luuraavat ainakin Ramika, Hipsu, Tomera, Mersu, Reeli...? Ja milloinkas Enkeli saa taas koneen kuntoon?

T-P

Vierailija
13/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan jo vuoden valoisammalla puoliskolla, ja jonkun määritelmän mukaan kevät on alkanut. Ihana auringonpaiste ulkona!

AamuGee: No minä kyllä olen valmis kuulemaan melkein mitä ääniä tahansa yöllä kolmelta, paitsi yööörrrkss - eli että joku oksentaa sänkyynsä. Kaikki muut kelpaavat.

Kukkuun Gee: Minusta mitään ei voi laittaa halkipoikkipinoon, ainakaan lopullisesti. Ne porkkanat voi toki halkaista, poikkaista ja heittää soppaan, mutta kun soppa on syöty niin ollaan taas pisteessä nolla. Luulen, että mitään ei ole tarkoituskaan saada ihan valmiiksi, koska mitä syytä sen jälkeen olisi enää yrittää? äh, en osaa muotoilla ajatuksiani yhtä hyvin kuin te viisaammat.

Lila, en kyllä muista ainakaan joutuneeni nousemaan käyrille altaasta - en kyllä muista sitäkään että oliko Lillin päässä tai minun mahassani piuhoja kiinni siellä altaassa, ei varmaan. Ei ainakaan Lilli syntynyt mikään piuha päässä. Mutta sen muistan, että Lilli potki kovasti siinä supisteluitten välissä ja aikana ja se ei tuntunut kovinkaan kivalta. Oliskohan kätilö jossain vaiheessa törkännyt stetoskooppia mun mahalle. Hitsit kuinka huonosti enää muistaa, vaikka siitä ei ole vielä edes puoltatoista vuotta! Kukkanenkin syntyi vedessä, muistaiskohan Kukulus käytäntöjä?

Mätkähdykset: Minusta tuntuu, että ensimmäistä lasta vahti paljon tarkemmin kuin toista, kolmatta sitten vielä vähemmän... Kai sitä on oppinut olemaan itselleen armollinen, joka mätkähdystä ei voi estää ja eihän lapsia voi pumpuliin kääriä. Yritän tietysti minimoida riskit.

Lilli oppi toissapäivänä kiipeämään veljensä parvisänkyyn tikapuita pitkin - kolme kertaa pelastin hänet sieltä, ei Lillille tarvinnut kuin kymmeneksi sekunniksi kääntää selkänsä ja sinne kiipesi hirveätä vauhtia. Sitten mies keksi irrottaa tikapuut, ja nyt ei Lilli pääse sinne enää. Eikä poika itsekään. Tikkaat laitetaan yöksi paikalleen, kun Lilli nukkuu. Tänä aamuna Lilli herätti minut, otti aamumaidot, ja kun menin laittamaan puuroveden kiehumaan niin sillä aikaa Lilli ehti veljensä sänkyyn herättämään häntä :-/

Omat kuulumiset: Lillin kotimaitolatistus jatkui toissapäivään, sitten ihmettelin näppyjä naamassa ja kainalossa ja toinen kyynärtaive oli ihottumainen - en tiedä, se voi johtua jostain muustakin kuin viilin ja jogurtin syömisestä, mutta päätin kuitenkin nyt vihdoin ottaa viisaista neuvoistanne vaarin ja satsata siihen sairaalalatistukseen. Lilli on nyt siis maidoton taas, ja minä vältän myös (mitkä suklaalaadut olivatkaan maidottomia? Onko maidottomia suklaakeksejä tai täytekeksejä?) maitotuotteita siihen latistukseen saakka, joka on kahden viikon päästä.

Kävimme Lillin kanssa pitkästä aikaa seurakunnan äiti-lapsikerhossa ja siellä oli niin kovin mukavaa, että nyt pitää ottaa itseä niskasta kiinni ja ruveta käymään useammin. Käytiin myös muutenkin asioilla.

Sellossa on monet käyneet, siellä on vissiinkin sellainen Futon-vuodesohvakauppa, onko kukaan käynyt siellä? Valikoima, hinta, onko kohdallaan? Kannattaako käydä? Voisin joku päivä suunnata sinne. Lillikin tarvitsisi vähän uusia vaatteita, housuja ainakin joten Selloon voisi tutustua muutenkin.

Jaksuja Ayapille, hilungille ja muille yh:ille! Tealle plussaonnea ja intoa projektiin.

Nyt Lilli heräsi, täytyy ruveta miettimään välipalaa.

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
14/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaatuilusta vielä: Esikko on koulinu mua näissä kaatuiluhommissa. Millon oli silmä musta, tikit otsikossa tai liimattu joku haava. Ja yleensä hällä nämä vahingot sattui tasasella lattialla/maalla, kun kaatui ja löi päänsä johonki. Yleensä nuo tapahtuu niin sekunnin sadasosassa, ettei kerkee tekee mitään. Lintsu on ainakin toistaiseksi paljon rauhallisempi liikkeissään ja kiipeemisessä, eikä pahoja kolhuja ole tullut.

En kulje aina perässä vahtimassa, tietty vaaralliset kiipeilyt ym. on kielletty kokonaan.

Kiitos vaan jaksuista yh-aikaan :)

Kovasti voimia Mimmulin ja TiPin muuttohässäkkään.

Kerppu tosi kurja tuo maitohomma, hyvä että löysitte maitoa niin että riittää kesään asti.

Ayap, katselin sivusilmällä Tallinkin sivuilta hintoja edestakaiseen reissuun nopeella. Hinta oli 86 e...melko kallis päiväretki tuolla hinnalla.

Tepsulle on peukut pydessä.

Ai niin, aihe Anoppi+kaatumiset= huono yhdistelmä. Peesaan T@hteä, meillä myös hysteerinen anoppi silloin jos lapset edes meinaa kaatua. Eikä varmasti ole omiensa kanssa ollut tuollainen hysteerikko. Rasittavaa välillä kun anoppi on haukanlailla vahtimassa ja kiinni pitämässä ettei vaan tapahdu mitään.

Tietty eihän anoppi mitään pahaa tuolla vahtimisella tarkoita, mutta liika on kuitenkin liikaa.

Hilu

Vierailija
15/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisilta meni työhastattelussa ja tänään puhelin soi, paikka on mun :)

Siis ihan viikonlopputöitä tällä hetkellä vaan. Kyseessä on ihan uusi liikekiinteistö, eli kaikki on uutta ja ihmeellistä :) Aloituksessa töitä on varmaan noin viikko ihan täysiä päiviä!!!! Ystäväni, se jonka kanssa on näitä lapsia vaihdeltu muutenkin, lupasi hoitaa mun ipanat ku tarvii. YES. Saa vaan nähdä karkaako mulla mopo käsistä vai osaanko/haluanko pitäytyä vaan niissä vkl-töissä...

Mimmulille ja Tikrulle jaksuja muutto-hässäkkään!!!!!!!!!!!!!!

Poitsu menee viideksi serkkunsa sähly-synttäreille, meen Sassan kanssa Itikseen... Treffaan kaverin ja mennään nam, kebabille. Tällä kaverilla on laskettu aika tällä viikolla! Saapa nähdä saako kebabin mausteet vaavin suunnittelemaan ulostuloa...

Palataan iltasella!

Kerppu, työtilanteeseen tyytyväinen :)

Vierailija
16/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typyllä tänään mittarissa 1,5v ja sai saman tien kaksi piikkiä sekä uudet mitat. Ihan mukavasti oli tullut pituutta ja painoa.

Työasioita kävin juttelemassa. Pientä innostustakin tunsin, mutta enimmäkseen pakokauhua. Lienee normaalia. Päivähoitoasioihinkin pitäisi nyt oikeasti ja tarmolla keskittyä.

Ai niin, Lempolle lämpimät terveiset yhteiseltä kollegaltamme :-)

Tallinnaan lähtijöille osaan suositella tehokasta urheiluhierojaa, jos kestää " reipasta" käsittelyä. Ihqu olo, oli kyllä koko päivän sen jälkeen eikä tarvinnut kipiäksi itteään maksaa.

Hilu: hurjalta kuulostaa tuo hinta, tosin alkukaudesta saa kai useimmiten pistää seteleitä pinoon pelkästä lahdenylityksestä.

Halkipoikkipinoon - ei ainakaan mitään mikä liittyy ihmisiin ja ihmisten tuntemuksiin :-)

Yöllä olisin mieluiten transsissa, mutta lapsosen tuhina on aika ihana ääni, jos unet eivät maailmaansa huoli.

Jälleen kerran ihanaa, että joukossamme on muitakin aamuyövalvojia, vaikkapa satunnaisia. Toki tiedän, että ko. henkilöt eivät valvomista mieti ihanana, kuten en minäkään (viime viikolla kolme aamuyöstä valvottua yötä ja viikonloppuna ihan liian vähän nukkumattia), mutta onpi kiva, ettei ole ainoana valveilla koko maailmassa niin kuin joskus tuntuu. Niin, sitä paitsi idempänä maailmaa kuuluu ollakin täysin valveilla meidän aamuyön tunteina, muttei mennä niin kauas maailmaan.

Hesarin kimppuun,

Keilin

Vierailija
17/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Brunbergin tummasuklaa on maidoton (pakkaus on tummanruskea), samoin Wienernougat on maidoton. Muistaakseni myös Mignon-munat ovat maidottomia (joku voi korjata toki, jos muistan väärin!!) Kannattaa käydä ainakin Fazerin kotisivuilla, heillä on hyvät tiedot tuotteista mitkä ovat maidottomia, viljattomia, jne.

Alli (joka oli aikoinaan hetken maidottomalla dieetillä kun tytön hidasta painonnousua sekä haluttomuutta juoda rintamaitoa selvitettiin - maidoton dieettini alkoi juuri joulun alla joten otin hyvin hanakasti selvää herkuista joita pystyin silloin syömään :) )

Vierailija
18/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niinpä vaan Riiko juuri heräsi. Hätäisesti ehdin teidän juttujanne lukaista. Meillä menee suht ok. Vauva on suloinen ja todella helppo (peukut pystyssä ettei ole ohi menevää), mutta Riiko on sairastellut koko sen ajan mitä olaan kotona oltu. Ekaksi oli sitkeä vatsatauti ja nyt on viiikon verran ollut virusflunssaa, kaksi päivää on ollut nyt kuumeetta mutta yskii ja on nuhaa ja niin pirun kiukkuinen että... Ulos on päästy vain muutaman kerran kuukauden aikana ja tiedätte miten " kivaa" se on. Päälle kun lykätään pientä uhmiksen alkua niin soppa on valmis. Aurinkoisesta pikkuprinssistä ei ole jälkeäkään...

(no nyt se on taas hiljaa, jatkoikohan uniaan, väsynyt reppana)

Muksahduksista huomasin sen verran juttua että Riiko löi eilen hampaat ja huulen pinnasängyn reunaan, heräsi kesken päiväunien kun yläkerrassa remontoidaan, ja kun annoin olla siellä hetken itsekseen jos nukahtaisi niin tullessa takas oli verta kaikkialla... Että kaikenlaista sitä sattuu ja tapahtuu.

Kaikenlaista ikävää sitä onkin, Kerpun juttu ja Ankkiksen asunto. Monikos syyskuisista muuten nyt uutta lasta odottaa? Ymmärsin että odottajia on taas listoilla? Oli se kyllä aika ihanaa olla raskaana, vaikka loppuvaiheessa (luonnollisesti...) meinasi hermo mennä. Riikon syntymän jälkeen olin vaikka heti valmis toiseen lapseen, nyt tuntui heti että juu ei enää... Tosin kyllä sekin tunne on jo vähän lientynyt ;) Mutta vakavasti puhuen ei meille nyt enää lisää useampaan vuoteen tule, ehkä 5-7v päästä, mahdollisesti.

No nyt se oikeasti heräsi.

t. Tuuliina, Riiko ja sisko 1kk

Vierailija
19/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimii myös asiamiespostina. Saapuu miespuolinen asiakas, joka haluaa lähettää

1. kolme ei-vastauskuorta

2. Paketin Iittalan laadunvalvontaan (4kpl kartio-laseja, joista puuttuu pikkupala)

3. Paketin Iisalmen luontomuseoon, sisältö- kohtaan merkintä :saukko

Mitä mietit?

T@hti jatkaa kohta

Vierailija
20/31 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ayapille vastaus: Mieluummin en halua kuulla mitään.

Kukkuulle en osaa taaskaan vastata. Ankkis kirjoitteli fiksusti asiasta.

Tuuliinan kuulumisia oli kiva lukea täältäkin. Täytyy kyllä myöntää, että väillä oon vauvapalstaltakin lueskellu kuulumisia. Ja vastaus: odottajia heinäkuulle ainakin mä, Kukkuu ja Niinaemo. Marionette tais olla elokuulle ja olikos muitakin? Ja Öttis syyskuulle. Lisäilkää tai korjatkaa, jos meni väärin tai puuttuu.

Kylmä tuuli piinaa yhä. Tosin en mä muutenkaan tahdo jaksaa/pystyä pitkään olla ulkona. Maha painaa ja selkä väsyy. Sisällä sen sijaan saanu kummasti touhuttua. Tosin iltaisin jalat on tosi kipeät ja oonkin ottanu magnesiumia, että saan nukuttua.

Tuttis. Onpa jännä tuo miehesi siivouinto. Hyvä kuitenkin,että kuuluu parempaa.

Peukkuja Tealle ja miehelle!

T@hti