Suomen huippumalli haussa 2017 -keskustelu
Saataisko keskustelua aikaiseksi?
Uusi kausi alkaa siis tänään Livillä klo 21. Itse katson samaan aikaan tulevan Yökylässä Maria Veitola -jakson, joten en ole täällä mukana kommentoimassa reaaliajassa. Mutta Ruudusta katson heti jälkikäteen :)
Kommentit (1030)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli pakko opiskella tai ei, niin mun mielestä on outoa, ettei hän vain automaattisesti ole oppinut. Jos hän haluaa muotialalle, niin jotenkin luulisi, että olis lukenut edes jotain suomenkielisiä blogeja tms. Mua ihmetyttää, että hänen viihteen tarpeen tyydyttämiseksi riittää ruotsi.
No ei suomenruotsalaiset tietenkään lue suomalaisia blogeja, vaan ruotsalaisia blogeja. Ja katsoo niiden telkkariohjelmia. Mutta en siis mitenkään puolustele tuota suomea osaamattomuutta, munkin mielestä se on järkyttävää. Ja kuten joku jo sanoi, kukaan maahanmuuttaja ei voisi asua Suomessa 20 (n nyt muista tarkalleen vanhako tyttö on) vuotta ilman että olisi oppinut suomea.
Ei se kyllä ihan noin mee..kaikki mun tuntemat suomenruotsalaiset eri ikäluokista osaavat sujuvaa suomea ja osaavat vaihtaa suomesta ruotsiiin noin vaan. Ja katsovat myös suomalaisia ohjelmia. Ei kellään oo vahvaa aksenttia mitä Sofialla tuossa.
Opiskelin suomenruotsalaisessa kaupungissa, ja oppilaitoksessa, jossa oli 55 pros ruotsinkielisiä. Ruotsinope sanoi, että te (olimme siis suomenk) pärjäätte ruotsinkielellä, mutta täällä on ruotsia äidinkielenään puhuvia, joilla on suuria vaikeuksia puhua suomea. Monet heistä katsovat enempi Ruotsin tv:tä ja moni muuttaa ulkomaille. Kyllä ummikkoja on.
Katsoin just viimeisimmän jakson ja piti kaivaa tää keskustelu esiin. Mä tykkään tässä kaudessa siitä, että keskitytään enemmän itse asiaan eli kuvauksiin ym. tehtäviin kuin kilpailijoiden väliseen draamaan. Mutta kääntöpuolena on, että kilpailijat jäävät aika etäisiksi, olisi kuitenkin kiva jos talolla hengailua ja kilpailijoiden välisiä suhteita näytettäisiin vähän enemmän.
Mä tykkäsin alussa Maryamista, mutta nyt kilpailun edetessä on alkanut ärsyttämään sen puhetyyli. Musta Anne Kukkohovi ei myöskään ollut erityisen hyvä juontaja, mutta Saimia kaipaan. Tai ylipäätään jotain särmää vähän lisää tähän ohjelmaan.
Musta olisi kiva, jos Sofia olisi saanut puhua haastattelupätkissä ruotsia ja se olisi sitten tekstitetty (tosin eri asia, ymmärtääkö tuotannossa kukaan närpiötä, vaikka ruotsia osaisikin…) Nyt persoona jää aika ohueksi kielitaidon puuttumisen takia ja luulen, että se, että Sofia vaikuttaa aika epäkypsältä, johtuu osittain siitä ettei pysty ilmaisemaan itseään kunnolla. Ja tietty toi poikaystäväasia on iso ongelma.
Tykkään Henrikistä hurjasti, tosi fiksu ja verbaalinen tyyppi.
Eikö Anniina hyväksy geneettistä perimäänsä? "joku afro, joku pörröpää ja se
ei liity minuun" kuten hän sanoi hiuksistaan muutoksen jälkeen.
Minkä maalainen toi Anniina on
Tuli mieleen että onko Sofia ensimmäistä kertaa pidemmän pätkän pois kotikuvioista? Vaikuttaa jotenkin epäitsenäiseltä. Sofialla olisi kaikki mahdollisuudet maailmalle mutta luonne ja arkuus taitaa olla esteenä.
Vilja on upea pitkine raajoineen. Toivottavasti hänellä on uskallusta lähteä maailmalle ja katsoa se kortti ettei tarvitse myöhemmin katua.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen että onko Sofia ensimmäistä kertaa pidemmän pätkän pois kotikuvioista? Vaikuttaa jotenkin epäitsenäiseltä. Sofialla olisi kaikki mahdollisuudet maailmalle mutta luonne ja arkuus taitaa olla esteenä.
Muistelisin, että ennen kisan alkua julkaistujen kilpailijoiden esittelyssä kirjoitettiin Sofian kohdalla jotenkin siihen malliin, että ovat poikaystävänsä kanssa "tiivis paketti" ja "nähtäväksi jää, miten Sofia kestää pitkän poissaolon/pitkien kuvausten aiheuttaman ikävän" tai jotain tuon suuntaista. Eivät varmaan ennen ole olleet edes muutamaa päivää kauemmin erossa :D
Onkohan ennakkojakson tippujan jälkeen seuraavana pudotusvuorossa Roosa.
Eihän Sofiasta olisi malliksi maailmalle kun pitäisi se poikaystävä raahata mukana joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen vaikuttaisi olevan.
.
.
.
.
Onko tämä kiellettyä sanoa, kun piti poistaa?
Mitä veikkaatte paljastuuko voittaja tänäkin vuonna etukäteen siten, että sponsori julkaisee mainoskuvan voittajasta ennen aikojaan? :D Näinhän on käynyt muistaakseni jokaisen suomalaisen malliohjelman kohdalla..:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen vaikuttaisi olevan.
.
.
.
.
Onko tämä kiellettyä sanoa, kun piti poistaa?
Tottakai on suomalainen. Kysyjä varmaan tarkoitti etnisyyttä. Millaiset juuret vanhemmilla on. Minua ainakin kiinnostaa tällaiset asiat, enkä näe sitä r a sistisena, koska kiinnostus on pelkästään positiivista.
Vierailija kirjoitti:
Mitä veikkaatte paljastuuko voittaja tänäkin vuonna etukäteen siten, että sponsori julkaisee mainoskuvan voittajasta ennen aikojaan? :D Näinhän on käynyt muistaakseni jokaisen suomalaisen malliohjelman kohdalla..:)
No nythän Telkku.com on spoilannut neljän parhaan joukon julkaisemalla kuvan tulevasta jaksosta. Eiköhän se voittajakin tavalla tai toisella paljastu taas ennen aikojaan.
Toivon Jessen voittoa, on paitsi mallin näköinen ja muuntaumiskykyinen niin myös erittäin miellyttävä ja fiksu ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Toivon Jessen voittoa, on paitsi mallin näköinen ja muuntaumiskykyinen niin myös erittäin miellyttävä ja fiksu ihminen.
Jessen? Wtf
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nythän Telkku.com on spoilannut neljän parhaan joukon julkaisemalla kuvan tulevasta jaksosta. Eiköhän se voittajakin tavalla tai toisella paljastu taas ennen aikojaan.
Ahaa, jäljellä just ne 4 keiden toivoin ja veikkasin olevan lopussa :)
Siis jotenkin tosi veemäisen oloinen tuo psykologi... poimii vaan negatiivisia asoita ja piikittelee, ja tossa sitten pitäs avautua vai..? 🙄
Nyt ulos kotIin kasvamaan toi itkupilli -Sofia😬 yhyhhyy, en voi tehdä töitä koska minulla on poikaystävä, näinkö se sanoo asiakkaalle mallina?
Hnnnng toi Sofia... !!! Toivottavasti ei vaan voita.
No ei suomenruotsalaiset tietenkään lue suomalaisia blogeja, vaan ruotsalaisia blogeja. Ja katsoo niiden telkkariohjelmia. Mutta en siis mitenkään puolustele tuota suomea osaamattomuutta, munkin mielestä se on järkyttävää. Ja kuten joku jo sanoi, kukaan maahanmuuttaja ei voisi asua Suomessa 20 (n nyt muista tarkalleen vanhako tyttö on) vuotta ilman että olisi oppinut suomea.
Ei se kyllä ihan noin mee..kaikki mun tuntemat suomenruotsalaiset eri ikäluokista osaavat sujuvaa suomea ja osaavat vaihtaa suomesta ruotsiiin noin vaan. Ja katsovat myös suomalaisia ohjelmia. Ei kellään oo vahvaa aksenttia mitä Sofialla tuossa.