Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihava Merja ei pääse ulos kun asuu hissittömässä talossa

Kommentit (153)

Vierailija
81/153 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitkä ovat Merjan suosikki namit? Mistä herkuista hän pitää? Näistä olisi kiva kuulla tuon valittamisen sijaan.

Kyllä taas ollaan niin lapsellista ja typerää aikuista, että...

Vierailija
82/153 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä liikalihavuus tulee lisääntymään suomessa koska pitkäaikaistyöttömyys ja kokonaan työelämän ulkopuolelle joutuminen lisääntyy. Kun ei ole päivisin muuta tekemistä kuin syöminen eikä näe ulospääsyä asiassa niin tulee liikalihavaksi. T. Se syrjäytynyt 130 kg.

Mikä estää työelämän ulkopuolelle joutunutta lenkkeilemästä tai tekemästä kuntopiiriä kotona sen syömisen sijaan? Kumpaankaan ei vaadita rahaa. Ruoka sen sijaan maksaa.

Masentuminen. Kun on vuosikymmenet vain kotona eikä työelämään ja yhteiskuntaan pääse kiinni niin kyllä siinä masentuu.

Mut miksi sitä masennusta pitää lääkitä ruoalla eikä liikunnalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/153 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah eli nivelrikko ja pyörätuoli. No sit täs ei oo mitään kauhisteltavaa. Perus juttu!

Vierailija
84/153 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt näitä kotihoidossa. Hieman huvittaa tämän keskustelun sävy, mikä jotenkin kielii ihan täydellisestä tietämättömyydestä ja vieraantuneisuudesta sairaiden ja ikääntyvien realiteeteista. Avuksi tarjotaan jotain TLC-kanavan tai Jutta laihduttaa ohjelmien tai personal traineireiden apua. Vähän sellaiseen tyyliin, että kun tämä sopii minulle 30v perusterveelle keski-ikäiselle, sen pitää päteä myös yli 50v monisairaan tapauksessa.

Ohjelmat  on suunnattu kulutuskeskeisille pinnallisille nuorille ikäluokille. Vaikea kuvitella, että joku minimikansaneläkkeellä oleva mummeli jossain vetäisi Jutan kanssa trikoot päälle ja menoksi.

30-vuotias ei muuten ole vielä keski-ikäinen. Se "50-vuotias monisairas" on.

Ohis

on muutes. Oisko sullakin aika ottaa realiteetit haltuun. Huvittavia nämä 27-vuotiaat "nuorina" itseään pitävät. Nuoruus loppuu 18 ikään, no max 19 ikään, ja sitten ollaan aikuisia. 30 on jo ihan keski-ikäinen.

Jos keskimääräinen eliniänodote olisi 60v. Niin silloin olisi keski-ikäinen jo 30 vuotiaana. Mutta nyt ei eletä enää 40-luvulla joten tällähetkellä naisten keskimääräinen eliniänodote on n. 84v. Eli keski-ikäinen on reilu 4kymppisenä.

Vierailija
85/153 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt näitä kotihoidossa. Hieman huvittaa tämän keskustelun sävy, mikä jotenkin kielii ihan täydellisestä tietämättömyydestä ja vieraantuneisuudesta sairaiden ja ikääntyvien realiteeteista. Avuksi tarjotaan jotain TLC-kanavan tai Jutta laihduttaa ohjelmien tai personal traineireiden apua. Vähän sellaiseen tyyliin, että kun tämä sopii minulle 30v perusterveelle keski-ikäiselle, sen pitää päteä myös yli 50v monisairaan tapauksessa.

Ohjelmat  on suunnattu kulutuskeskeisille pinnallisille nuorille ikäluokille. Vaikea kuvitella, että joku minimikansaneläkkeellä oleva mummeli jossain vetäisi Jutan kanssa trikoot päälle ja menoksi.

Ohis

on muutes. Oisko sullakin aika ottaa realiteetit haltuun. Huvittavia nämä 27-vuotiaat "nuorina" itseään pitävät. Nuoruus loppuu 18 ikään, no max 19 ikään, ja sitten ollaan aikuisia. 30 on jo ihan keski-ikäinen.

Ei nuoruuden elämänvaiheesta välttämättä hypätä suoraan keski-ikään. Oikeastaan tämä on määrittelykysymys. Tavallisimmin keski-iän katsotaan suomalaisittain ajoittuvan Eriksonin määritelmän mukaan 40 ja 65 ikävuoden välille.

Vierailija
86/153 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ambulanssilla hammaslääkäriin.

Vierailija
87/153 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tämä ole nyt sellainen itsensä korjaava ongelma? Parissa kuukaudessa se on laihtunut ihan itsestään sen verran, että mahtuu ulos ovesta, eikö? Tietysti sillä ehtona, että kukaan muu ei käy ruokkimassa sitä tänä aikana. Joskus meidän on hieman kovetettava itsemme auttaaksemme jotakuta.

Kyllähän hän ovesta mahtuu. Ongelma oli lonkkien nivelrikko joka estää portaissa kulkemisen. Nivelrikko on voinut syntyä ylipainon seurauksena mutta se ei parane laihduttamalla, eli hän ei portaita pääsisi kulkemaan vaikka kuinka laihduttaisi. 

Vierailija
88/153 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti! 

Tällaisten ihmisten takia lihavat eivät ole mun suosikkilistalla. 

Ihan  kiva, yleistä nyt kaikki lihavat samanlaisiksi kuin Merja.

Mäkin olen lihava - käyn töissä, olen hyvä työssäni, olen sosiaalinen, lenkkeilen ja liikun.

Mutta hienoo hei, että voit taas katsoa meitä lihavia vähän enemmän ylhäältäpäin. Saat taas tuntea itsesi paremmaksi, kauniimmaksi kuin me lihavat. Siis, LIHAVAT.

Joo, Suomessa on paljon heikolla itsetunnolla varustettuja surkeuksia. He saavat lohtua itselleen halveksimalla muita. Puistattaa, kun lukee noita lihavat piikille -kommentteja.

Kun taas muualla ...

Vierailija
89/153 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti! 

Tällaisten ihmisten takia lihavat eivät ole mun suosikkilistalla. 

Ihan  kiva, yleistä nyt kaikki lihavat samanlaisiksi kuin Merja.

Mäkin olen lihava - käyn töissä, olen hyvä työssäni, olen sosiaalinen, lenkkeilen ja liikun.

Mutta hienoo hei, että voit taas katsoa meitä lihavia vähän enemmän ylhäältäpäin. Saat taas tuntea itsesi paremmaksi, kauniimmaksi kuin me lihavat. Siis, LIHAVAT.

Joo, Suomessa on paljon heikolla itsetunnolla varustettuja surkeuksia. He saavat lohtua itselleen halveksimalla muita. Puistattaa, kun lukee noita lihavat piikille -kommentteja.

Kun taas muualla ...

Ylipainoinen ja lihava ihminen voi olla lahjakas, älykäs ja hauska. Ei tässä ole siitä kyse. Minun silmissäni lihavuus ei kuitenkaan ole esteettistä, ja kaikista yksilön hyvistä ominaisuuksista huolimatta lihavuus kertoo mielestäni jonkinlaisesta piittaamattomuudesta ja välinpitämättömyydestä omaa terveyttään kohtaan.

Minusta jokainen ihminen saa elää elämänsä miten haluaa, mutta huonoista valinnoista ja niiden seurauksista on turha syyllistää muita saati mankua muiden kustantamaa apua, jota asiansa paremminkaan hoitaneet eivät välttämättä saa. Ei tällä ole mitään tekemistä minun itsetuntoni kanssa, ja luulen, että suuri osa noista solvaajistakin käy kommentoimassa lähinnä trollatakseen ja "läpällä".

Vierailija
90/153 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

Jos keskimääräinen eliniänodote olisi 60v. Niin silloin olisi keski-ikäinen jo 30 vuotiaana. Mutta nyt ei eletä enää 40-luvulla joten tällähetkellä naisten keskimääräinen eliniänodote on n. 84v. Eli keski-ikäinen on reilu 4kymppisenä.

Ei. Sinä 30 v kultapieni olet ihan keski-ikäinen. Keski-ikä alkaa juuri siinä iässä. Minua ei kiinnosta jonkun omat määritelmät. On se rankkaa! HUIII! Onko nuoruus nyt jo jäänyt ja pitäis olla ihan oikea aikuinen? hhahha.

Taidat nimenomaan itse perustaa väitteesi pelkille omille määritelmillesi ja väärinkäsityksillesi, joista et HALUA päästää irti. Tutustu kehityspsykologiaan.

Vierailija
91/153 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ent. 160 kiloinen, nykyään n. 140kg ja paino laskee koko ajan. Olen aina selvinnyt talon portaat 5. kerrokseen, käyn kävelyllä eikä vaikkapa 8 km ole mitenkään paha matka. Nivelten kanssa on ongelmia (onnettomuuden takia), mutta nekin ovat helpottaneet laihtumisen myötä, vaikka eivät koskaan parane kokonaan.

Vierailija
92/153 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä liikalihavuus tulee lisääntymään suomessa koska pitkäaikaistyöttömyys ja kokonaan työelämän ulkopuolelle joutuminen lisääntyy. Kun ei ole päivisin muuta tekemistä kuin syöminen eikä näe ulospääsyä asiassa niin tulee liikalihavaksi. T. Se syrjäytynyt 130 kg.

Mikä estää työelämän ulkopuolelle joutunutta lenkkeilemästä tai tekemästä kuntopiiriä kotona sen syömisen sijaan? Kumpaankaan ei vaadita rahaa. Ruoka sen sijaan maksaa.

Masentuminen. Kun on vuosikymmenet vain kotona eikä työelämään ja yhteiskuntaan pääse kiinni niin kyllä siinä masentuu.

Mut miksi sitä masennusta pitää lääkitä ruoalla eikä liikunnalla?

Koska se tulla tuo edes hetkeksi hyvän olon. Liikunnasta en sellaista oloa saa.

93/153 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helvetissä on noin huonossa kunnossa noinkin "kevyenä"? Yleensähän nämä vuoteenomat on reipaasti yli 250kg. Edes painoa ei voi enää tuossa syyttää vaan taitaa merja olla ihan laiskuuttaan istunut liikkummatta jo pitkään.

Olen ollut pahimmillaan 150kg enkä ole pitkä ja silloinkin kyllä kävelin ihan normaalisti hyötyliikuntana, kävin ryhmäliikunnassa ja pystyin edelleen hölkkäämään vähän. Paska se kunto oli mutta eteenpäin pääsi koska en halunnut passivoitua ja jäädä sohvalle, tiesin että muuten pahenisi entisestään. Mullakin on nivelet paskana polvista ja nilkassa vamma lapsuudesta mutta juttu on se että sattuu silti, välillä kun on lepopäiviä niin se vihlonta saattaa iskeä ihan syyttä. Jatkoin liikkumista vaikka lääkärien mukaan en sais suunnilleen tehä muuta kun lillua vedessä. Syy oli siinä kun mietin että haluanko olla kivuissa ja istua neljän seinän sisällä vai kivusta huolimatta kokea, pitää hauskaa, opiskella ja samalla saada paremman olon ja LAIHTUA? Ne kivutkin helpottaa mitä kevyempi on, itsekin sen huomasin.

Vinkkinä merjalle, ekat 20 kiloa tippuu tolla painolla yrittämättä muutamassa kuussa jos vaan syö oikein.

Vierailija
94/153 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa suomalaiset kylmää ja tunteetonta sakkia. Täällä Ranskassa on lääkäreitä, jotka tekee kotikäyntejä, paljonkin, jotka käy sellaisten ihmisten luona, ketkä ei omin avuin pääse lääkäriin. Ei se Merjan tilanne haukkumalla ja syyllistämällä parane. Kun lukee näitä juttuja, niin eipä ole kyllä ikävä takaisin, jos kaikki olette noin tunnevammaisia.

Vierailija
95/153 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin kotihoidossa töissä niin oli esim. eräskin tapaus jossa erittäin lihava ja sairas ihminen ei päässyt oikein mihinkään kun ehkä vessaan joskus. Muistan kun sanoin toiselle hoitajalle että on sillä sentään terassi jonne voi mennä istumaan niin saa raitista ilmaan niin siihen hoitaja että: ei se pääse liikkumaan edes sinne terassille. Aika kamalaa.

Vierailija
96/153 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää ymmärtää, että tollasen painon kanssa taustalla on useimmiten jotain mielenterveydellisiä ongelmia (yleisimpiä varmaan syömishäiriöt ja masennus). Koska suhtautuminen lihavuuteen on juuri näin vihamielinen ja halveksuva kuin tässä keskustelussakin, voi avun saaminen ja laihduttaminen olla lähes mahdotonta.

Olen itse sairaalloisen ylipainoinen, mutta pystyn edelleen esim. urheilemaan ongelmitta. Painoa pitäisi silti pudottaa n. 60 kg. Olen hakenut apua terveyskeskuksesta, mutta asian suhteen ollaan aika nihkeitä. Päädyin muiden asioiden takia mielenterveyspuolelle ja siellä minulle diagnosoitiin syömishäiriö, jota olen todennäköisesti sairastanut kymmenen vuotta. Puhjennut todennäköisesti siksi, että kotona vallitsi hillitön läskiviha, jonka vuoksi minunkin painoani ja syömistäni vaadittiin vanhempien toimesta jatkuvasti ja halveksuttiin lihomista ja herkkujen syömistä. Joten aloin ahmimaan salaa ja sitä on nyt tehty se kymmenen vuotta ja yritetään opetella pois siitä.

Ei ole kivaa käydä kaupassa tai vaikka lenkillä. Ihmiset tuomitsee aina. Katsoo ja puhuu halveksuen. Olisi helpompaa, jos uskaltaisin syödä julkisesti, mutta sen sijaan sitten ahmin kotona työpäivän jälkeen yksin.

Vierailija
97/153 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merjan pitäisi päästä lihavuusleikkaukseen. Tai sitten laihduttamaan. Mutta hänellä ei taida olla motivaatiota. Sen kyllä ymmärtää. Kun on tarpeeksi kauan vaikeaa, ei jaksa enää. 

Rivitaloasunto voisi olla hyvä ratkaisu. Pääsisi takapihalle raikkaaseen ilmaan, voisi kasvattaa kukkia yms. Sellainen piristää. Pikkuhiljaa kilotkin voisivat lähteä karisemaan ja liikuntakyky paranisi. 

Jutussa annetaan ymmärtää, että suomalaisten ylipaino vain lisääntyy. Onkohan noin. Muistaakseni olen lukenut, että ylipainoisuus olisi hiukan vähentynyt viime vuosina. 

Vierailija
98/153 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää se ettei omaiset puutu tilanteeseen. Jonkun täytyy ruokaa tuonne kantaa.

99/153 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta tulee noin painavaksi pitää syödä kolmen edestä ja se maksaa ihan hirveästi. Kuka ihmeessä syöttää läskipossua vai onko hän paikallisen pizzerian mannekiini??

Ei tarvi syödä kolmen edestä eikä lihominen ole mitenkään kallista kun kaikista energiapitoisimmat ruuat on yleensä halpaa moskaa. Ihan perus kotiruuallakin voi lihoa kun syö liian isoja annoksia (luulee että ähky on se täysi olo). Niin minäkin lihoin tuohon, paska ateriarytmi joka johtaa paastotilaan ja kiljuvaan nälkään vedetään koko päivän kalorit kerralla ja myöhemmin taas nälkä. Myös kalorien juominen on tosi salakavalaa, ei tajua miten paljon se limukka lisää sitä ylimääräistä energiaa kun sitä juo kuin vettä.

Vierailija
100/153 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvå vaan ettå pysyy sisällä eikä ole kaupoissa ostamassa mättöruokaa. Muille ihmisille myös parempi ettei pilaa näkymiä kadulla kulkiessa.

oot varmaan se 30v keski-ikäinen "nuori"  jankkaaja. Keski-ikää ei millään haluttais hyväksyä, ja että elämä on nyt, ei huomenna. Mut on kiva vielä leikkiä lasta ja herjata kaikkia sairaita, lihavia, ja vanhoja.eiks?

30 on kesi-ikäinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi